Triumph Trident je neprávom prehliadaná motorka. Stojí v tieni japonských dvojvalcov a pritom toho ponúka veľmi veľa. V prvom rade je to trojvalcový motor, ktorý v tejto triede nemá obdobu. Pridajme si k tomu vstup do prémiovej značky a elegantný dizajn britskej značky, ktorý spája klasiku a modernu v čistých, minimalistických líniách.
Motor
Motor poskytuje výborný priebeh krútiaceho momentu v nízkych a stredných otáčkach a vysoký výkon na vrchole otáčkového spektra. Maximálny výkon 81 koní dosahuje pri 10250 ot./ min., maximum krútiaceho momentu 64 Nm pri 6250 ot./min. Motorka poskytuje elektronický plyn, ktorý prináša 2 jazdné režimy – Rain a Road. Motorku stráži aj vypínateľná trakčná kontrola.
Geometria, podvozok, brzdy
O pruženie sa stará vpredu obrátená vidlica značky Showa, ktorá nie je nastaviteľná. Vzadu pružiacu jednotku RSU s nastavením predpätia. Brzdný účinok zabezpečujú dvojité predné kotúče s priemerom 310 mm a dvojpiestiky od Nissinu. Vzadu je to 255 mm kotúč s jedným piestikom. Motorka je obutá na 17 palcových kolesách so šírkou 180 mm vzadu a 120 mm vpredu. Brzdný účinok je príkladne čitateľný a podvozok naladený na športovo turistickú jazdu. Nejde o high end komponenty, ale motorke poskytuje veľmi dobrý kompromis medzi kvalitou a cenou. Tá sa pohybuje okolo 8 tisíc EUR. Začiatočníkovi aj pokročilému jazdcovi prinesie obrovský úsmev. Celá motorka je extrémne ovládateľná, za čo vďačí svojej hmotnosti, ktorej hodnota je len 189 kg.
Technológie
Motorka dostala v základe kompletné LED svietenie, malý TFT displej, ktorý je veľmi minimalistický. Poskytuje však konektivitu s mobilným telefónom prostredníctvom aplikácie My Triumph.
Motorka otvára dvere jazdcom v strednej triede pre začiatočníkov a skúsených jazdcov. Zákazník dostane veľkú hodnotu za peniaze, rokmi overený trojvalcový motor a skvelú ovládateľnosť. Cestovania chtiví zákazníci majú k dispozícii model Tiger Sport 660, postavený na rovnakom základe.
Objem motora:
81 PS / 80 bhp (60 kW) @ 10,250 rpm
Max Výkon:
64 Nm (47 lbft) @ 6,250 rpm
Prevodovka:
6 rýchlostné
Odpruženie:
Predné: Showa 41mm upside down vidlica s oddelenou funkciou (SFF) Zadné: Showa jednotka odpruženia RSU, s nastavením predpätia
Brzdy:
Predná: Nissin dvojpiestikový posuvný strmeň, dva kotúče 310mm, ABS Zadná: Nissin jednopiestikový posuvný strmeň, jeden kotúč 255mm, ABS