Reálne zrkadlo súčasnej situácie Kolínsky INTERMOT odštartoval začiatkom októbra sezónu „motocyklových noviniek“ a bol prvou významnou motocyklovou výstavou tejto jesene. Posledné dva roky boli pre motocyklový priemysel viac ako len náročné a prepad predaja v Európe a Severnej Amerike poznačil nielen tých menších, ale výrazne ovplyvnil aj najväčších svetových výrobcov. Do akej miery sa situácia stabilizovala sa dozvieme až po milánskej výstave, kde uvidíme zbytok noviniek, no Kolín nastavil reálne zrkadlo súčasnému stavu a zdá sa, že cesta naspäť k pôvodným číslam bude ešte poriadne dlhá a náročná.
(pokračovanie na stranách 11 – 17 v Motomagazíne 11/2010) _______________________________________________________
• Porovnávací test: Yamaha FZ8 versus Yamaha FZ1 Fazer & FZ6 S2
Je nová 800-vka od Yamahy perfektnou kombináciou priateľskej 600-vky a nadupanej 1000-ky? Trh športových naháčov je dôležitý a od predstavenia Suzuki Bandit 600 v roku 1995 sa stal kľúčovým „bojiskom“ pre japonskú štvorku. Najväčšou zbraňou Yamahy v tomto trhovom segmente bol polokapotovaný Fazer FZS600. Fazer bol predstavený v roku 1998 a používal upravený motor zo superšportu Thundercat. Bol to neuveriteľne populárny model, ktorý sa rozšíril aj na verziu s motorom o objeme 1000 ccm. Verzia FZS bola v roku 2004 nahradená novým modelom FZ6 so vstrekovaním paliva, ktorý bol ponúkaný v kapotovanej verzii a aj ako naháč. V roku 2007 pribudla výkonnejšia verzia FZ6 S2.
Taktika na bojisku sa však mení a aj keď litrové naháče sú stále v ponuke, stredná trieda sa rozrastá o nové modely s väčšími motormi. Počnúc Kawasaki Z750 cez BMW F 800 R až 675-kubíkový Triumph Street Triple, zväčšujúce sa motory zanechávajú 600-vky za sebou. Najnovšie Yamaha nahradila svoj model FZ6 novými verziami s motorom o objeme 799 ccm: naháč s označením FZ8 a polokapotovanú verziu FZ8 Fazer.
(pokračovanie na stranách 18 – 22 v Motomagazíne 11/2010) _______________________________________________________
• Test: Can-Am Commander 1000
Horúce púštne dobrodružstvo 2 V minulom vydaní sme vám priniesli exkluzívnu reportáž z horúcej marockej púšte z oficiálneho predstavenia štvorkoliek kanadskej značky Can-Am. Štvorkolky však tvorili len časť programu, ktorý pre nás v Can-Am prichystali a na rad prišlo niečo úplne nové – Can-Am Commander 1000, prvé vozidlo SSV z dielne tejto kanadskej značky. Pred nami stojí 12 nových Commanderov pripravených vyraziť do púšte a z pohľadov väčšiny prítomných novinárov vidieť, že práve kvôli tomuto sa sem hnali zo všetkých kútov Európy.
(pokračovanie na stranách 24 – 27 v Motomagazíne 11/2010) _______________________________________________________
• Test: TGB Blade 550 LT iRS 14" 4×4
Ťažko odolateľná kombinácia Športovo-úžitkové štvorkolky patria na trhu štvorkoliek medzi najobľúbenejšie a najlepšie to vidieť na predajných štatistikách, kde pravidelne obsadzujú čelné priečky. Kombinácia komfortu, vysokých úžitkových vlastností a športovej zábavy robí z týchto vozidiel univerzálov do ľubovoľného prostredia. Keď ku tomu ešte nakoniec pridáte priaznivú cenu, tak dostávate ťažko odolateľnú kombináciu, ktorá môže vyzerať napríklad ako TGB Blade 550 LT iRS 14" 4×4, ktorý sme podrobili nášmu redakčnému testu.
(pokračovanie na stranách 33 – 35 v Motomagazíne 10/2010) _______________________________________________________
Motomagazín č.: 11/2010 nájdete v novinových stánkoch od 20. októbra.