Testy a recenzie

Test CFMOTO Gladiator X600

Publikovaný

on

 

CFMoto sa v poslednej dobe veľmi snaží, a či to už je zásah do dizajnu a grafiky, tak nespí sa ani v oblasti podvozkovej techniky a motorizácie. Pokiaľ ste si užili test novinky CFMOTO X1000 v minulom vydaní, možno pre menej náročných bude vhodnejší model CFMOTO X600 – jednovalec, ktorý síce vychádza zo základu X550, ale užívateľovi ponúka niečo úplne iné, pretože k 30. výročiu modelu sa to jednoducho patrí.

 

POZOR: Na trh prichádza nový model  CFMOTO Gladiator X625  a aj predĺžená verzia X625 – A, a kto má záujem práve o verziu Gladiator X600, tak neváhajte, pretože práve teraz má zvýhodnenú cenu -580 Eur. (Akcia platí od 13.1.  do 14.2.2020, alebo do vypredania skladu).

 

Menu dňa je výkon a trojročná záruka na stroj, doživotná na rám…

 


Áno nová šesťstovka dostala do daru predovšetkým výkon o hodnote 41 koní, ktorý sa dosiahol, zvýšeným objemom. Prenos tejto štedrej sily sa deje prostredníctvom kanadského variátoru CV-Tech, v ktorom absentuje rozbehová spojka. Výrobca  použil vstrekovaciu techniku od nemeckej značky BOSCH a na podvozku použili piatu generáciu odpruženia s progresívnymi pružinami. A to všetko zabalené do doživotnej záruky na rám a nadštandardnú – trojročnú záruku na celý stroj. Táto výbava je doplnená o možnosť výberu posilňovača riadenia (EPS za príplatok 550 Eur) a oceníte tiež zaujímavú grafiku doplnenú o prvky v špeciálnej „cfmoto“ modrozelenej farbe, ktorú nájdete napr. na chráničoch rukovätí, v značení X600 na kapotách, čo bol prípad testovacej verzie. Odvážny dizajn dopĺňajú 12“ disky kolies v antracitovej farbe, pneumatiky CST Abuzz, ale i ťažné zariadenie, navijak, predný a zadný nosič z odolného plastu s technológiou pripínania príslušenstva Lock-N-Ride. Môžete si ju tiež objednať  vo výročných farbách 30 Anniversary.

 

Samozrejmé vlastnosti

 


Dnes je CFMOTO jedna z najpredávanejších ATV v SR i ČR a doslova každým dňom sa zlepšuje. Český importér v predaji dominuje tak, že akékoľvek požiadavky na úpravy, či chybičky, ktoré sa zistia, priamo distribujú do fabriky a tam ich nikto nehádže do koša, pretože  import má silu nielen v predaji, ale i váhu slova v CFMOTO. Aprílová, skoro 30 členná výprava slovenských a českých predajcov priamo do fabriky v Číne je názornou ukážkou školenia dealerov, ale aj vzájomnej pocty a úcty. Škoda, že sme sa tam nedostali i my a na vlastné oči vám neopísali ako to vo fabrike vyzerá. Takže samozrejmé vlastnosti sú aj to, že táto 600-vka je jedna z najvýkonnejších na trhu,  brzdia ju 4 kotúče s hydraulikou. O trakciu sa stará aj uzamykateľný predný diferenciál  a možnosť uzamknutia náhonu na 4×4. Vpredu i vzadu nájdete dvojité oceľové „A“ ramená, ktoré sú samostatne zavesené. Všetky štyri pružiny sa dajú mechanicky nastaviť vo viacerých polohách.

 

Dobre to jazdí… fakt!
I keď sme  v rámci testu mali dva stroje a tým druhým bol Gladiator X1000, našiel som množstvo faktov, prečo je aj šesťstovka dobrá. Zatiaľ čo nová tisícka má podľa mňa v bežnom živote doslova prebytok výkonu, tak určite osloví tých, ktorí po ňom idú. Naopak tento jednovalec má svoj život  a pokornejší výkon pre denné využitie a nenúti vás hneď letieť ako raketa zo štartovacej dráhy. Teraz nie je na pásoch ako cez zimu, kedy bol výkon s pásmi citeľne nižší, teraz sú tu ľahko odvaľovacie sa kolesá, ktoré sú pre stroj majoritné a tak pocit z nedostatku výkonu určite nebudete mať. Naopak, pokiaľ som si musel pri 1000-ke dávať veľký pozor na stlačenie páčky plynu, tu je páčka priateľskejšia, presnejšia, nie je tak ostro citlivá. To mi umožňuje neagresívne vedenie stroja s priateľskými driftami v každej zákrute, ako si len pomyslím a je jedno či som na blate, aj tráve a tým že táto verzia je dlhšia, je zároveň i stabilnejšia. Stroj je o čosi ľahší a do kopcov sa ženie podľa rozkazov, výhodou je malý polomer otáčania, čo vylepšuje manipuláciu v tesnom prostredí. Pokiaľ prišla extrémne ťažká vložka, je to na pozícii „L“ a 4×4 uzávierke a skoro nepriechodná prekážka je zrazu priechodná tankovým spôsobom a to bez zaváhania. Jazdcovi v týchto situáciách pomáha vyšší výkon, ale i väčší krútiaci moment, čo všetko vedie k rýchlejšej akcelerácii, ale nie tak rýchlej, aby vás zasa odtrhla z riadidiel. Môj posed a priestor vodiča je seriózne veľký a tak môžem použiť v extréme  pre vyváženie stroja akúkoľvek pozíciu, bez toho, že by mi niečo prekážalo. Celkom som ostal prekvapený, že som preletel brodom a kapoty vcelku zachytili väčšinu vody a blata. 

 

Neúnavnosť je dôležitá…
Rozostavenie bodov – posed – riadidlá – stúpačky je úplne ideálne, všetky ovládacie prvky idú vcelku ľahko a tak jediné čo by som tu uvítal je čelné plexi, lebo počas testu bola dosť zima ale v praxi by sa určite zišlo. Spolujazdec si príde na svoje vďaka masívnej opierke a masívnym držadlám a dobrému priestoru pre nohy. Tak ako sa neunaví jazdec, ani motor nestráca kondičku v rôznych pasážach trate nášho testovacieho dňa. V podstate sme nenašli miesto, kde by stroju dochádzal výkonnostný dych, naopak plný výkon sme ani nevedeli riadne využiť, pričom na „kravinky“ počas testu stačilo aj 80 % výkonu. Iné to bude, pokiaľ potrebujete zapriahnuť vozík a naložíte náklad. Tam treba voliť silu a nie rýchlosť, toto sme síce nevyskúšali, ale myslím, že tu problém v rozumnej miere nákladu určite nebude. 600-vka je v kategórii vozidiel T3b ale aj L7e a tak máte na výber.
  
CFMOTO Gladiator X600
Akciová cena od 13. 1. – 14. 2. 2020 je 6 559 Eur (164 990 CZK)
Pôvodná cena: 7 139 Eur
Motor: 580 ccm, 4 ventily, SOHC,
Výkon: 41 k  (T3b verzia)
Krút. moment: 49,2 Nm pri 4 750 ot./min.
Prevodovka: automat s plynulým prevodom, kardanový hriadeľ
Uzávierka diferenciálu: áno (predný)
Rozmery (D x Š x V): 2 290 x 1 160 x 1 400 mm
Rám: priestorový, pozváraný z oceľových rúrok
Hmotnosť: 375 kg (suchá)
Rázvor: 1 480 mm
Objem pal. nádrže: 18,5 l
Pneu: vpredu: 25×8-12, vzadu: 25×10-12
Homologizácia: áno, T3b / L7e

 

ATV na test zapožičal: Journeyman CZ s.r.o, ČR
Autor: Vlado Brniak, foto: autor a Miro Tamáši

 

 

 

CF Moto Gladiator X600 – album k testu v Motomagazine 5/19

Pridaj komentár

Najčítanejšie

Exit mobile version