CFMoto sa v poslednej dobe veľmi snaží, a či to už je zásah do dizajnu a grafiky, tak nespí sa ani v oblasti podvozkovej techniky a motorizácie. Pokiaľ ste si užili test novinky CFMOTO X1000 v minulom vydaní, možno pre menej náročných bude vhodnejší model CFMOTO X600 – jednovalec, ktorý síce vychádza zo základu X550, ale užívateľovi ponúka niečo úplne iné, pretože k 30. výročiu modelu sa to jednoducho patrí.
POZOR: Na trh prichádza nový model CFMOTO Gladiator X625 a aj predĺžená verzia X625 – A, a kto má záujem práve o verziu Gladiator X600, tak neváhajte, pretože práve teraz má zvýhodnenú cenu -580 Eur. (Akcia platí od 13.1. do 14.2.2020, alebo do vypredania skladu).
Menu dňa je výkon a trojročná záruka na stroj, doživotná na rám…
Áno nová šesťstovka dostala do daru predovšetkým výkon o hodnote 41 koní, ktorý sa dosiahol, zvýšeným objemom. Prenos tejto štedrej sily sa deje prostredníctvom kanadského variátoru CV-Tech, v ktorom absentuje rozbehová spojka. Výrobca použil vstrekovaciu techniku od nemeckej značky BOSCH a na podvozku použili piatu generáciu odpruženia s progresívnymi pružinami. A to všetko zabalené do doživotnej záruky na rám a nadštandardnú – trojročnú záruku na celý stroj. Táto výbava je doplnená o možnosť výberu posilňovača riadenia (EPS za príplatok 550 Eur) a oceníte tiež zaujímavú grafiku doplnenú o prvky v špeciálnej „cfmoto“ modrozelenej farbe, ktorú nájdete napr. na chráničoch rukovätí, v značení X600 na kapotách, čo bol prípad testovacej verzie. Odvážny dizajn dopĺňajú 12“ disky kolies v antracitovej farbe, pneumatiky CST Abuzz, ale i ťažné zariadenie, navijak, predný a zadný nosič z odolného plastu s technológiou pripínania príslušenstva Lock-N-Ride. Môžete si ju tiež objednať vo výročných farbách 30 Anniversary.
Samozrejmé vlastnosti
Dnes je CFMOTO jedna z najpredávanejších ATV v SR i ČR a doslova každým dňom sa zlepšuje. Český importér v predaji dominuje tak, že akékoľvek požiadavky na úpravy, či chybičky, ktoré sa zistia, priamo distribujú do fabriky a tam ich nikto nehádže do koša, pretože import má silu nielen v predaji, ale i váhu slova v CFMOTO. Aprílová, skoro 30 členná výprava slovenských a českých predajcov priamo do fabriky v Číne je názornou ukážkou školenia dealerov, ale aj vzájomnej pocty a úcty. Škoda, že sme sa tam nedostali i my a na vlastné oči vám neopísali ako to vo fabrike vyzerá. Takže samozrejmé vlastnosti sú aj to, že táto 600-vka je jedna z najvýkonnejších na trhu, brzdia ju 4 kotúče s hydraulikou. O trakciu sa stará aj uzamykateľný predný diferenciál a možnosť uzamknutia náhonu na 4×4. Vpredu i vzadu nájdete dvojité oceľové „A“ ramená, ktoré sú samostatne zavesené. Všetky štyri pružiny sa dajú mechanicky nastaviť vo viacerých polohách.
Dobre to jazdí… fakt! I keď sme v rámci testu mali dva stroje a tým druhým bol Gladiator X1000, našiel som množstvo faktov, prečo je aj šesťstovka dobrá. Zatiaľ čo nová tisícka má podľa mňa v bežnom živote doslova prebytok výkonu, tak určite osloví tých, ktorí po ňom idú. Naopak tento jednovalec má svoj život a pokornejší výkon pre denné využitie a nenúti vás hneď letieť ako raketa zo štartovacej dráhy. Teraz nie je na pásoch ako cez zimu, kedy bol výkon s pásmi citeľne nižší, teraz sú tu ľahko odvaľovacie sa kolesá, ktoré sú pre stroj majoritné a tak pocit z nedostatku výkonu určite nebudete mať. Naopak, pokiaľ som si musel pri 1000-ke dávať veľký pozor na stlačenie páčky plynu, tu je páčka priateľskejšia, presnejšia, nie je tak ostro citlivá. To mi umožňuje neagresívne vedenie stroja s priateľskými driftami v každej zákrute, ako si len pomyslím a je jedno či som na blate, aj tráve a tým že táto verzia je dlhšia, je zároveň i stabilnejšia. Stroj je o čosi ľahší a do kopcov sa ženie podľa rozkazov, výhodou je malý polomer otáčania, čo vylepšuje manipuláciu v tesnom prostredí. Pokiaľ prišla extrémne ťažká vložka, je to na pozícii „L“ a 4×4 uzávierke a skoro nepriechodná prekážka je zrazu priechodná tankovým spôsobom a to bez zaváhania. Jazdcovi v týchto situáciách pomáha vyšší výkon, ale i väčší krútiaci moment, čo všetko vedie k rýchlejšej akcelerácii, ale nie tak rýchlej, aby vás zasa odtrhla z riadidiel. Môj posed a priestor vodiča je seriózne veľký a tak môžem použiť v extréme pre vyváženie stroja akúkoľvek pozíciu, bez toho, že by mi niečo prekážalo. Celkom som ostal prekvapený, že som preletel brodom a kapoty vcelku zachytili väčšinu vody a blata.
Neúnavnosť je dôležitá… Rozostavenie bodov – posed – riadidlá – stúpačky je úplne ideálne, všetky ovládacie prvky idú vcelku ľahko a tak jediné čo by som tu uvítal je čelné plexi, lebo počas testu bola dosť zima ale v praxi by sa určite zišlo. Spolujazdec si príde na svoje vďaka masívnej opierke a masívnym držadlám a dobrému priestoru pre nohy. Tak ako sa neunaví jazdec, ani motor nestráca kondičku v rôznych pasážach trate nášho testovacieho dňa. V podstate sme nenašli miesto, kde by stroju dochádzal výkonnostný dych, naopak plný výkon sme ani nevedeli riadne využiť, pričom na „kravinky“ počas testu stačilo aj 80 % výkonu. Iné to bude, pokiaľ potrebujete zapriahnuť vozík a naložíte náklad. Tam treba voliť silu a nie rýchlosť, toto sme síce nevyskúšali, ale myslím, že tu problém v rozumnej miere nákladu určite nebude. 600-vka je v kategórii vozidiel T3b ale aj L7e a tak máte na výber.
CFMOTO Gladiator X600 Akciová cena od 13. 1. – 14. 2. 2020 je 6 559 Eur (164 990 CZK) Pôvodná cena: 7 139 Eur Motor: 580 ccm, 4 ventily, SOHC, Výkon: 41 k (T3b verzia) Krút. moment: 49,2 Nm pri 4 750 ot./min. Prevodovka: automat s plynulým prevodom, kardanový hriadeľ Uzávierka diferenciálu: áno (predný) Rozmery (D x Š x V): 2 290 x 1 160 x 1 400 mm Rám: priestorový, pozváraný z oceľových rúrok Hmotnosť: 375 kg (suchá) Rázvor: 1 480 mm Objem pal. nádrže: 18,5 l Pneu: vpredu: 25×8-12, vzadu: 25×10-12 Homologizácia: áno, T3b / L7e
ATV na test zapožičal:Journeyman CZ s.r.o, ČR Autor: Vlado Brniak, foto: autor a Miro Tamáši
CF Moto Gladiator X600 – album k testu v Motomagazine 5/19
Na stránke motocykel.sk používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z nášho webu (napr. prehrávanie videií). Cieľom je taktiež zozbierať potrebné údaje pre našu analytiku (návstevnosť napr). Robíme to za účelom skvalitnenia samotného obsahu, týchto webstránok motocykel.sk ako aj presnejšie a relevantnejšie zobrazených reklám vám, naším čitateľom. Svoj súhlas prosím vyjadrite vpravo stlačením tlačidla:
SÚHLASÍM SO VŠETKÝM akceptujete spracovanie údajov na všetky uvádzané účely. Taktiež vyjadrujete svoj súhlas s používaním údajov, ktoré je možné spracúvať len s vaším súhlasom (môžete ho kedykoľvek zmeniť).
NASTAVENIA môžete zmeniť preferencie a základné nastavenia spracovania údajov. Svoj výber môžete kedykoľvek zmeniť.
Tento web používa cookies na vylepšenie zážitku a jeho funkcionalít. Niekoré z nich sú kategorizované ako základné a sú potrebné pre normálne základné fungovanie webu. Používame aj cookies tretích strán, napríklad Google či iné mimo EHP, ktoré nám umožňujú porozumieť užívateľskému správaniu na našich stránkach a/alebo vám zobrazovať relevantný komerčný obsah. Tieto cookies sú ukladané v prehliadači s vašim dovolením (môže zahŕňať spracúvanie osobných údajov, ako IP adresa alebo iné). Máte možnosť si jednotlivé súhlasy/oprávnený záujem prispôsobiť.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Dĺžka trvania
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.