Hľadáte 50-tku, ktorá je jednoduchá na obsluhu, dizajnom a grafikou si vynucuje pozornosť a môžu na nej bez hanby sedieť všetky vekové generácie? Žeby Keeway F-ACT CITY 50? Jeho predchodcu F-ACT 50 EVO sme testovali pred rokom, ale nie je to jeho nástupca, skôr brat, ktorý ponúka mierne odlišnú alternatívu.
Rovnaký výkon, ale iný koncept City je od Evo lacnejší o 100 Eur a hlavné rozdiely nájdete ihneď: bežná koncovka výfuku, bubnová brzda vzadu a hlavne odlišný dizajn. Zatiaľ čo Evo si ponecháva klasické oblinkové tvary, City prináša rezané krivky kapôt i svetiel, vyzdvihnem úžasný a moderný tvar zadného svetla kombinovaný LED diódami. Dizajnu prospieva i krajšie – lemované sedadlo, ale testovaný model žiaľ nemá športovú koncovku výfuku, ale len matný, fakt škaredý výfuk.
Športovca nehľadajte Jednoduchý motor jednoducho pracuje. Áno presiahol som rýchlostný limit 50 km/h a dokonca som so skútrom letel nameraných 63 km/h, čo je pre mesto už pokutová rýchlosť. Zatiaľ čo Evo je v dynamike športovejšie, City je skôr flegmatik, ktorý zrýchľuje pozvoľne. Všetko mu chvíľku trvá, ale do cieľa dorazí vždy a za veľmi nízkych prevádzkových nákladov. Nebojí sa hlbších náklonov, nerovnosti sú limitované 12“ diskami a vzor pneumatík je presne trafený do mesta a podrží vás na špine alebo vode. Zadný tlmič je iba jeden, bočák (samosklápací) som skoro nepoužíval, lebo som mal pocit nestabilty, ale hlavný stojan je zas rýchlo použiteľný na parkovanie aj bez výrazných svalov vodiča (čky). Brzdové páčky vyžadujú pre prácu väčší a pevnejší stisk a prístrojový, doslova jednoduchý panel poskytuje len základné údaje.
Plusy: Dobré nastupovanie, jednoduchá nenáročná obsluha, veľký priestor pre vodiča, dizajn a grafika skútra, bezpečné svetlá, obutie, spotreba
Mínusy: Tvrdé brzdy, škaredý výfuk, nezáživný prístrojový panel
Cena: 1 149 Eur
Motor: 49,3 ccm, vzduchom chladený dvojtaktný jednovalec
Max. výkon: 3,52 k pri 5 500 ot./min.
Rozmery (D x Š x V): 1 860 x 700 x 1 190 mm
Hmotnosť: 98 kg
Pneu: vpredu: 120/70-12, vzadu: 130/70-12
Skúter na test zapožičal: GVP Moto spol s r. o. Komárno
Článok bol publikovaný v časopise Motomagazín 10/2012
Janka