Na tohtoročnej kolínskej výstave sa v stánku Aprilia objavila špeciálna limitovaná séria superbiku RSV4 Factory, ktorá je vybavená elektronikou vyvinutou na víťaznom továrenskom špeciáli Maxa Biaggiho. Za skratkou APRC (Aprilia Performance Control) sa ukrýva nový manažment motora, ktorý spravuje sústavu „pomôcok“, ktoré boli vyvinuté na továrenskom superbiku.
ATC – inteligentná trakčná kontrola, ktorá sa dokáže prispôsobiť zmennému rádiusu pneumatiky a nič nestráca zo svojich vlastností. Ponúka osem rôznych stupňov citlivosti, pričom v prípade podkĺznutia dokáže nielen znížiť výkon na zadnom kolese, no umožňuje jazdcovi kontrolovať intenzitu preklzovania kolesa vo výjazde zo zákrut a lepšie kontrolovať drift. Jazdec môže meniť režimy počas jazdy páčkou na riadidlách bez toho aby musel znižoval otáčky motora a teoreticky do každej zákruty môže ísť s iným nastavením.
AWC – Aprilia Wheelie Control zamedzuje neželanému odlepeniu predného kolesa počas akcelerácie. Aj tu má jazdec k dispozícii až tri stupne nastavenia. V tomto prípade dokáže systém registrovať kedy sa predné koleso odlepí od zeme a kedy sa aj vráti naspäť. Výkonové zmeny sú pri tom veľmi jemné a plynulé bez náhlych prerušení výkonu, vďaka čomu má jazdec k dispozícii neustále maximálny výkon.
ALC – Aprilia Launch Control je elektronický pomocník pri štarte, ktorý pomáha prenášať maximálny výkon na zadné koleso počas štartu. Jazdcovi tak stačí podržať plynovú rukoväť naplno, pustiť spojku a radiť rýchlosti, elektronika následne zabraňuje strate trakcie a neželenému „wheelie“. Aj tu má jazdec tri možnosti individuálneho nastaveia.
AQS – Aprilia Quick Shift je vôbec prvý systém rychloradenia, ktorý Aprilia použila na sériovom modeli. Počas radenia riadiaci systém na zlomok sekundy preruší zapaľovania a odpadá tak nutnosť ubrať počas radenia a jazdec môže aj počas radenia neustále držať motor v maximálnych otáčkach. .
Okrem elektronického systému APRC nájdete na tomto motocykli aj nový výfuk a úplne novú zadnú pneumatiku 200/55-17. Ďalšie komponenty podvozku sú rovnaké ako v prípade exkluzívnej verzie Factory. Aprilia v budúcom roku tento skvost ponúkne len v limitovanej sérii a cena bude samozrejme o niečo vyššia ako v prípade základného modelu Factory.(Cena uvádzaná na výstave Intermot bola 22 500 Eur).