Connect with us

Spravodajstvo

Malé supermoto, more zábavy: KTM 125 SMC R a KTM 390 SMC R

Publikovaný

on

Konečne supermoto pre triedy A1 a A2!

KTM 125 SMC R a KTM 390 SMC R rozšíria od roku 2025 rad supermoto od Mattighofenu do menších kubatúr a sú zamerané na širšie publikum jazdcov. KTM navrhlo oba modely tak, aby ponúkali športový zážitok z jazdy a zároveň sa ľahko ovládali. Ako je pre Supermoto typické, dlhý zdvih pruženia je kombinovaný s menšími 17-palcovými kolesami. Rámy (v upravenej podobe) a motory budú zapožičané z modelov Duke, hoci deriváty SMC R budú výrazne ľahšie, ako ich nahatí príbuzní. KTM 125 SMC R váži 145 kg a 390 SMC R váži 154 kg s plnou nádržou vážia 152 a 161 kg. 390 SMC R je teda veľmi blízko zákonom povolenému výkonu na kilogram (0,2 kW/kg) pre triedu A2.

Dizajn KTM Supermoto – typicky minimalistický

Štíhly a kompaktný podvozok oboch modelov má za úlohu sprístupniť motocykle ergonomicky čo najširšiemu okruhu jazdcov. 9-litrová kovová nádrž je teraz pred vodičom a už nie pod sedadlom ako jeho veľká sestra. Je integrovaná, aby šetrila miesto a je dobre chránená v prípade pádu. Citeľné je aj to, že výfuk sa presunul pod motor.

Vizuálne sú motorky podobné 690 SMC R, ale majú dizajn, ktorý je trochu viac inšpirovaný off-roadovým segmentom. Ako dominantná základná farba sa oranžová stretáva s bielymi a čiernymi akcentmi, plus grafika, ktorá oživuje vzhľad KTM z 90. rokov s nádychom fialovej. Najvýraznejšou zmenou vpredu je nový LED prvok, ktorý sa dobre integruje do agresívnej masky.

Rám a podvozok 125 a 390 SMC R 2025

Nový dvojdielny oceľový mrežový rám, odvodený od tretej generácie platformy Duke, bol optimalizovaný špeciálne pre požiadavky supermoto motocyklov. Úpravy uhla hlavy riadenia a profilov tuhosti majú zabezpečiť agilné ovládanie pri zachovaní stability supermoto. Okrem toho bol rám prepracovaný tak, aby vytvoril priestor pre chladiaci systém na zvýšenie tepelnej účinnosti.

V tejto triede nie je samozrejmosťou: SMC R majú skrutkované pomocné rámy vyrobené z ocele, ktoré poskytujú stabilný základ pre jednotlivé sedadlá a mali by prispieť k odolnosti v prípade núdze. Novo vyvinuté hliníkové kyvné rameno dopĺňa balík a podľa KTM je navrhnuté pre stabilitu a dlhú životnosť. Okrem Supermota ich nájdeme aj v pripravovanej sérii Adventure.

Masívny zdvih odpruženia na KTM 125 a 390 SMC R 2025

Odpruženie oboch modelov je založené na technológii WP APEX. Vpredu je použitá 43 mm otvorená kazetová vidlica so zdvihom 230 mm. Zatiaľ čo KTM 390 SMC R má stupne odskoku a kompresie, ktoré je možné nastaviť bez náradia, vidlica KTM 125 SMC R nie je nastaviteľná. WP APEX tlmič na zadnom kolese tiež poskytuje 230 mm zdvihu. Na KTM 390 SMC R je možné individuálne nastaviť odskok a predpätie, zatiaľ čo na KTM 125 SMC R je možné nastaviť iba predpätie. Dlhá dráha odpruženia je dostatočná na občasný výlet na trať, no mala by poskytnúť veľa pohodlia najmä v každodennom živote. Výška sedadla zostáva prístupná na 860 mm, najmä preto, že KTM je veľmi úzka.

Kolesá, pneumatiky a brzdy

Oba modely sú vybavené 17-palcovými kolesami a používajú pneumatiky s rozmermi 110/70 R17 vpredu a 150/60 R17 vzadu, čo zaisťuje široký výber na trhu. Rovnako ako jeho veľká sestra, KTM 390 SMC R tradične používa vypletané ráfiky, ktoré sú vybavené pneumatikami Michelin Power 6, zatiaľ čo KTM 125 SMC R používa liate kolesá a spolieha sa na indické MRF REVZ-C1.

Kto pozná KTM Supermoto, vie, že jeden kotúč stačí na slušné hodnoty spomalenia pri nízkej hmotnosti. Modely 125 a 390 SMC R tiež používajú 320 mm jednoduchý kotúč s radiálne uloženým brzdovým strmeňom vpredu, zatiaľ čo 240 mm jednopiestiková brzda je namontovaná vzadu. Táto kombinácia by mala zabezpečiť presné spomalenie ako na ceste, tak aj na trati. Samozrejme, v SMC R nemôže chýbať známa skvelá funkcia KTM Supermoto ABS. Oba modely sú vybavené systémom ABS, ktorý je možné podľa potreby prepínať medzi režimami Road, Supermoto a Supermoto+.

Motor a prevodovka pochádzajú z Duka

KTM 125 SMC R a KTM 390 SMC R sú vybavené najnovšou generáciou jednovalcového motora LC4c, ktorý bol prvýkrát predstavený v aktuálnej sérii Duke. Motor bol značne prepracovaný, aby spĺňal normy Euro 5+. Optimalizované hlavy valcov, jemnejšie vstrekovače a vylepšené ovládanie radenia zaisťujú efektívnejší výkon a príjemnejšie ovládanie.

Konkrétne to znamená, že výkonnostné limity príslušných tried sú dobre využité. KTM 125 SMC R má jednovalcový motor s objemom 125 ccm, poskytuje maximálny výkon 15 koní pri 10 000 ot./min a ponúka maximálny krútiaci moment 11,5 Nm pri 7 750 otáčkach. KTM 390 SMC R má maximálny krútiaci moment 39 Nm pri 7000 ot./min a jeho 399 kubíkový jednovalec produkuje maximum 45 koní pri 8500 otáčkach. KTM 390 SMC R ponúka individuálne prispôsobenie rôznym štýlom jazdy s dvoma jazdnými režimami, STREET a SPORT. V režime SPORT je možné deaktivovať trakčnú kontrolu, aby skúsení vodiči mali plnú kontrolu nad motorkou. KTM 125 SMC R sa zaobíde bez jazdných režimov.

Prevodovka bola vybavená zosilnenými vodiacimi čapmi a optimalizovaným mechanizmom radenia, ktorý má umožniť presnejšie a plynulejšie radenie prevodových stupňov. Anti-hoppingová spojka znižuje brzdný moment motora. Pre KTM 390 SMC R je voliteľne k dispozícii Quickshifter+ (pre radenie nahor a nadol bez spojky). Intervaly údržby sa predĺžili: Po prvej výmene oleja po 1 000 kilometroch sú ďalšie výmeny potrebné len po 10 000 kilometroch.

Pridaj komentár

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Advertisement

Najčítanejšie

Partneri