Spravodajstvo

Bakker Grizzly Allround

Publikovaný

on

Holandská firma Bakker FrameBouw sa už tridsať rokov zaoberá výrobou špeciálnych motocyklov a dielov podľa priania zákazníkov. Okrem iného sa zaoberajú CNC frézovaním, rôznymi spôsobmi zvárania, úpravou, opravami a renováciou motocyklov.

A čo to vlastne Grizzly je? Nico Bakker sa rozhodol zo starej GSX-R 1000 vyrobiť adventure touring stroj, ktorý sa bude môcť postaviť továrenským motocyklom. Nápad skombinovať rýchly litrový bike s pohodlným veľkým cestovným motocyklom sa tu už pár krát objavil, Bakker je však asi prvý, ktorý tento nápad dotiahol tak ďaleko.

Na začiatku si dal Nico tieto priority:
– ľahký a kompaktný motocykel s dobrou ovládateľnosťou
– dostatočne odolný, aby zniesol malú nehodu
– športové charakteristiky
– komfortné sedenie pre dve osoby
– miesto pre batožinu pre dve osoby na dlhé cesty
– všetky časti motocykla musia byť spoľahlivé, osvedčené a majú sa dať ľahko zohnať na trhu
– bezpečnosť a ochrana jazdca aj spolujazdca
– štvorvalec známy na trhu

Po 900 hodinách inžinieringu a konštruovania dostal Grizzly podobu akú má teraz a výsledkom je:
– Váha: 190 kg (pripravená na jazdu vrátane kufrov)
– Sila: okolo 180 koní
– Max. rýchlosť:260 km/h
– Chróm-molybdénový rám s jednoramennou kyvkou
– Motor: Suzuki GSX-R 1000
– Výfuk: Akrapovič
– Predné pruženie: modifikované Marzocchi 50 mm
– Zadné pruženie: HK s nastaviteľným tlmením
– Nádrž: ručne vyrobená, hliníková
– Kapotáž: ručne vyrobená, hliníková
– Kolesá: Ducati
– Kufre: BMW
– Farba: podľa priania zákazníka
– Cena a doplnkové info na požiadanie

Pravdou zostáva, že motocykel má k allroundu ešte ďaleko, okrem iného by sa dalo niečo robiť s kolesami, obutím, výpletom, či ochranou pred vetrom, Nico však odviedol kus práce.

Bakker FrameBouw sa zaoberajú aj výrobou rámov a častí a motocykle BMW (napríklad R1150GS na poslednom obrázku s prednou vidlicou).

Bakker FrameBouw [linka]

Bakker Grizzly Allround

Bakker Grizzly Allround

8 komentárov

Najčítanejšie

Exit mobile version