Connect with us

Spravodajstvo

Bakker Grizzly Allround

Publikovaný

on

Holandská firma Bakker FrameBouw sa už tridsať rokov zaoberá výrobou špeciálnych motocyklov a dielov podľa priania zákazníkov. Okrem iného sa zaoberajú CNC frézovaním, rôznymi spôsobmi zvárania, úpravou, opravami a renováciou motocyklov.

A čo to vlastne Grizzly je? Nico Bakker sa rozhodol zo starej GSX-R 1000 vyrobiť adventure touring stroj, ktorý sa bude môcť postaviť továrenským motocyklom. Nápad skombinovať rýchly litrový bike s pohodlným veľkým cestovným motocyklom sa tu už pár krát objavil, Bakker je však asi prvý, ktorý tento nápad dotiahol tak ďaleko.

Na začiatku si dal Nico tieto priority:
– ľahký a kompaktný motocykel s dobrou ovládateľnosťou
– dostatočne odolný, aby zniesol malú nehodu
– športové charakteristiky
– komfortné sedenie pre dve osoby
– miesto pre batožinu pre dve osoby na dlhé cesty
– všetky časti motocykla musia byť spoľahlivé, osvedčené a majú sa dať ľahko zohnať na trhu
– bezpečnosť a ochrana jazdca aj spolujazdca
– štvorvalec známy na trhu

Po 900 hodinách inžinieringu a konštruovania dostal Grizzly podobu akú má teraz a výsledkom je:
– Váha: 190 kg (pripravená na jazdu vrátane kufrov)
– Sila: okolo 180 koní
– Max. rýchlosť:260 km/h
– Chróm-molybdénový rám s jednoramennou kyvkou
– Motor: Suzuki GSX-R 1000
– Výfuk: Akrapovič
– Predné pruženie: modifikované Marzocchi 50 mm
– Zadné pruženie: HK s nastaviteľným tlmením
– Nádrž: ručne vyrobená, hliníková
– Kapotáž: ručne vyrobená, hliníková
– Kolesá: Ducati
– Kufre: BMW
– Farba: podľa priania zákazníka
– Cena a doplnkové info na požiadanie

Pravdou zostáva, že motocykel má k allroundu ešte ďaleko, okrem iného by sa dalo niečo robiť s kolesami, obutím, výpletom, či ochranou pred vetrom, Nico však odviedol kus práce.

Bakker FrameBouw sa zaoberajú aj výrobou rámov a častí a motocykle BMW (napríklad R1150GS na poslednom obrázku s prednou vidlicou).

Bakker FrameBouw [linka]

Bakker Grizzly Allround

Bakker Grizzly Allround

Advertisement

8 komentárov

1 komentár

  1. MartineR

    4. apríla 2008 at 5:25

    Dalsia nepodarena kopia GeeSka 😁 ale napad mali chlapci kazdopadne zaujimavy …

  2. MartineR

    4. apríla 2008 at 5:32

    Nehovoriac o tom pokazenom R1150GS s nejakou nepodarene divnou vidlou … zlaty telelever …

  3. rmacko

    4. apríla 2008 at 7:08

    … holandská paródia GS-ka, asi nemajú chaloši moc kvalitnú trafku keď majú potom takéto inšpirácie … 😕

  4. raptor

    4. apríla 2008 at 7:21

    Divne… adventure tourer z liatymi a malymi kolieskami…

    sedlo je asi rovno ukradnute z GS 1150

    pride mi to ze chalan mal v garazi rozbite GS, GSXR, duknu a povedal si ze da tomu nejaku fazonu

  5. kankoXF

    4. apríla 2008 at 11:10

    Ako som sa ja teraz zlakol… 😁 To je co za mutanta???

  6. FaDe

    4. apríla 2008 at 16:16

    Motorka s hentakym ramom, takymi kolesami a takou kyvkou je vhodna do terenu a adventure asi ako vyvrtka na otvaranie pivovej flase… 🤣 o tej cudesno predlzenej USD vidle ani nehovoriac… 😶

  7. Kwasak

    5. apríla 2008 at 22:23

    Jedine pekne na tom mutantovi su tie kufre, ze rmacko? 😁

  8. P666

    7. apríla 2008 at 8:33

    Vyzera to jak vygrcane lečo 🤐

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Najčítanejšie

Partneri