Spravodajstvo

Beringer – štvorkotúčová brzda

Publikovaný

on

Tucson Motorcycles z Francúzska pracujú na motocykli (poháňanom V-Twinom), ktorý by mal byť schopný súperiť s dvojvalcami iných výrobcov. Na tomto fakte by nebolo nič (až také) zvláštne a o Tucson Motorcycles tento článok ani nie je. Zaujímavým riešením na závodnom motocykli od Tucsonov je práve brzdový systém, ktorý im pripravila spoločnosť Beringer.

Brzdy vyzerajú vážne malé (titulka vľavo) a v skutočnosti aj sú. Kotúče majú priemer 230 mm (oproti bežnejším 320 mm kotúčom). Ak sa však na brzdy pozrieme trochu bližšie zistíme, že na prednom kolese sú štyri kotúče namiesto dvoch.

Prečo sú štyri menšie kotúče lepšie? Beringer to vidí takto:

* Nárast účinku o 20% v porovnaní z jedným kotúčom o priemere 320 mm. Toto umožní jazdcovi skrátiť brzdnú dráhu. Porovnávacie testy by mali dokázať aj nižšie teploty kotúčov.

* Zníženie váhy oproti bežným kotúčom. Bežné 320 mm kotúče vážia 1950 gramov, zatiaľ čo u štvorkotúča je váha len 1460 gramov.

* Redukcia zotrvačnosti. Zotrvačnosť štvorkotúča je 3 krát nižšia ako u bežných 320 mm kotúčov a o 30% nižšia ako u karbónových kotúčov.

Štvokotúč od Beringeru používa pri brzdení pevnú (nepohyblivú) stredovú obojstrannú doštičku a dve pohyblivé z vonkajších strán (schéma na titulke vpravo).

Uvidíme, či sa tomuto systému bude dariť, a či ho niekedy uvidíme aj v praxi.

[linka] na Beringer

Beringer – štvorkotúčová brzda

6 komentárov

Najčítanejšie

Exit mobile version