Connect with us

Spravodajstvo

Beringer – štvorkotúčová brzda

Publikovaný

on

Tucson Motorcycles z Francúzska pracujú na motocykli (poháňanom V-Twinom), ktorý by mal byť schopný súperiť s dvojvalcami iných výrobcov. Na tomto fakte by nebolo nič (až také) zvláštne a o Tucson Motorcycles tento článok ani nie je. Zaujímavým riešením na závodnom motocykli od Tucsonov je práve brzdový systém, ktorý im pripravila spoločnosť Beringer.

Brzdy vyzerajú vážne malé (titulka vľavo) a v skutočnosti aj sú. Kotúče majú priemer 230 mm (oproti bežnejším 320 mm kotúčom). Ak sa však na brzdy pozrieme trochu bližšie zistíme, že na prednom kolese sú štyri kotúče namiesto dvoch.

Prečo sú štyri menšie kotúče lepšie? Beringer to vidí takto:

* Nárast účinku o 20% v porovnaní z jedným kotúčom o priemere 320 mm. Toto umožní jazdcovi skrátiť brzdnú dráhu. Porovnávacie testy by mali dokázať aj nižšie teploty kotúčov.

* Zníženie váhy oproti bežným kotúčom. Bežné 320 mm kotúče vážia 1950 gramov, zatiaľ čo u štvorkotúča je váha len 1460 gramov.

* Redukcia zotrvačnosti. Zotrvačnosť štvorkotúča je 3 krát nižšia ako u bežných 320 mm kotúčov a o 30% nižšia ako u karbónových kotúčov.

Štvokotúč od Beringeru používa pri brzdení pevnú (nepohyblivú) stredovú obojstrannú doštičku a dve pohyblivé z vonkajších strán (schéma na titulke vpravo).

Uvidíme, či sa tomuto systému bude dariť, a či ho niekedy uvidíme aj v praxi.

[linka] na Beringer

Beringer – štvorkotúčová brzda

6 komentárov

6 Comments

  1. kxbibo

    5. septembra 2008 at 13:29

    Celkom pekné konštručkné riešenie, uvidíme ako sa ujme.

  2. bacaono

    5. septembra 2008 at 13:44

    Nuz ale viem si to predstavit iba ak je aspon jeden z tych dvoch kotucov plavajuci a strmen tiez, alebo obidva kotuce plavajuce.

  3. kxbibo

    5. septembra 2008 at 16:55

    bacaono to si myslím, je už konštrukčne dávno zvládnuté.Inak ja už som z tých plávajúci a pevných kotúčov trochu mimo. KTM, Husaberg ostré enduro má oba kotúče pevné, Husqvarna zadný plávajúci a predný pevný, Yamaha WR predný plávajúci a zadný pevný. A teraz čo je lepšie?

  4. malymirec

    5. septembra 2008 at 20:48

    Velmi zaujimave riesenie.
    Ale podla mna sa hromadne vyrabat nebude.
    Bude to asi drahsie na vyrobu, co si lacne japonky nemozu dovolit – ako brzdu od buella

  5. kxbibo

    6. septembra 2008 at 6:06

    malymirec hodnotíš niečo čo si ani nevyskúšal a ani tomu nedávaš šancu. Aj to chápem aj ja budem radšej používať dobrú overenú vec. Brzda od Buella je naozaj dobrá? Nie je chránená patentom? Derie ju niekto súťažne?

  6. malymirec

    9. septembra 2008 at 8:28

    kxbibo nehovorim, ze to je zla vec. Len vravim, ze do hromadnej vyroby sa to asi tazko dostane.
    Patentom? Neviem, videl som ju na viacerych exotickych masinach, aj sutaznych.

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Najčítanejšie

Partneri