Spravodajstvo

Bimota DB7 Oronero – symfónia karbónových vlákien

Publikovaný

on

Dnes už nie je problém nájsť motocykel, ktorého časti sú z karbónových vlákien. Bimota však išla o krok ďalej a svoj superbike DB7 vybavila karbónovou podsedlovkou (dostala ju aj nová Tesi 3D). Motocykel s pomenovaním DB7 Oronero však ide ešte ďalej a z karbónu má aj rám a kyvnú vidlicu.

Je to po prvý krát, čo bol v sériovom motocykli použitý karbón na rám a kyvku. Aby sa to výrobcovi podarilo, použil technológiu z formule jedna. Nový podvozok zhodil 6 kíl oproti predošlej DB7, pár gramov sa ušetrilo aj použitím titánovej pružiny v Extreme Tech tlmiči. Suchá hmotnosť Oronera je 164 kg (5 kíl menej ako Ducati 1198 S) a v kombinácii so 164 koňovým motorom z Ducati 1098 je výsledný pomer sila:váha 1:1.

Motocykel by mal mať pretechnizovanú výbavu (vrátane GPS, ktoré jazdcovi napovie kam má na trati ísť). O cene sa výrobca zatiaľ nevyjadril, ale dá sa očakávať obmedzený počet kusov. Do predaja pôjde budúci rok.

Bimota DB7 Oronero

Bimota DB7 Oronero – symfónia karbónových vlákien

12 komentárov

Najčítanejšie

Exit mobile version