Spravodajstvo

BMW HP4 RACE – najexkluzívnejší superšportový bavorák oficiálne predstavený

Publikovaný

on

Tak a je konečne vonku! BMW nám už počas jesennej výstavy v Miláne ukázalo prototyp exkluzívneho superbiku HP4 RACE, no na jeho konečnú podobu a podrobné info sme si museli pár mesiacov počkať. Presnejšie včera (19. 4. 2017) sa na press stránke BMW objavila tlačová správa týkajúca sa sériovej podoby modelu HP4 RACE.  

Aj keď označenie „sériová“ je možno trochu silný výraz a oveľa viac sa sem hodí označenie malosériová, nakoľko BMW plánuje vyrobiť len obmedzenú sériu 750 kusov. Výrobu má pritom na starosti úzky špecializovaný tím pracovníkov, ktorí skladanie každého kusu zmenia doslova na ručnú prácu s najvyššou úrovňou kvality. V oblasti elektroniky, stavby a výkonu motora je model HP4 RACE na úrovni súčasných superbikových továrenských špeciálov a v oblasti konštrukcie podvozku a hmotnosti je dokonca ešte lepší a s prevádzkovou hmotnosťou 171 kg je len o máličko ťažší ako súčasné prototypy zo seriálu MotoGP.  


 Exkluzívny rám z uhlíkových vlákien a top komponenty

BMW je prvým výrobcom, ktorý predstavil kompletný rám aj so samostatnou podsedlovou časťou vyrobených z uhlíkových vlákien, pričom váži len 7,8 kg. Z tohto materiálu sú naviac vyrobené aj ráfy oboch kolies vďaka čomu je úspora hmotnosti ešte vyššia. S rovnakou exkluzivitou môžete počítať aj na podvozku a predná vidlica Öhlins FGR 300 a zadný tlmič TTX 36 GP sú identické komponenty aké nájdete vo svetovom šampionáte Superbikov a seriáli MotoGP. Podobne aj brzdné strmene Brembo GP4 RR predstavujú momentálne to najlepšie čo môžete na okruhových Superbikoch nájsť.    


Výkon okruhového špeciálu

Motor ponúka podobné špecifikácie aké nájdete na továrenskom superbiku BMW a disponuje výkonom 215 k pri 13 900 ot./min. Krútiaci moment dosahuje úroveň 120 Nm pri 10 000 ot./min. Tento výkon jazdec na okruhu naplno využije vďaka nakrátko sprevodovanej racingovej 6-stupňovej prevodovke. Súčasťou výbavy sú aj rôzne veľkosti zadnej rozety a predného vývodového kolečka, vďaka ktorým môže jazdec optimalizovať nastavenie podľa profilu trate.    


Elektronika okruhového špeciálu 

Špičková elektronická výbava sa v tomto prípade dá očakávať. Okrem toho sa však výrobca aj tu zameral na úsporu hmotnosti. Široké spektrum informácii má jazdec k dispozícii na veľkom digitálnom displeji 2D. Všetky údaje telemetrie sa samozrejme ukladajú na 2D úložisko. Systémy dynamickej trakčnej kontroly, brzdenia motorom (EBR) a Wheellie Control ponúkajú široké možnosti nastavenia na rôzne povrchy a profily okruhov. Dajú sa naprogramovať pre každý prevodový stupeň zvlášť podľa preferencii jazdca. Okrem týchto systémov je motocykel vybavený Asistentom štartu (Launch Control) a obmedzovačom rýchlosti v boxovej uličke (Pit Line Limiter).    


Jedinečná grafika  

Podobne ako rám a kolesá sú naHP4 RACE racingové kapoty, kryt sánia a zadný „hrb“ vyrobené z uhlíkových vlákien.Na týchto častiach nájdete špeciálnu grafiku vo farbách BMW HP Motosport, ktorá spolu s ručne leštenou hliníkovou nádržou dodávajú tomuto modelu jedinečnú vizáž okruhového špeciálu.  

BMW HP4 RACE – najexkluzívnejší superšportový bavorák oficiálne predst

Pridaj komentár

Najčítanejšie

Exit mobile version