Victory Vegas vás zaujme už na
prvý pohľad a máme čo dočinenia s frajerom so šmrncom moderného mladíka.
Tento fešák sa síce snažil nastylingovať podľa klasických módnych trendov, ale
neodpustil si nagelované vlasy a obtiahnuté Slim gate, aby správne vyznela
jeho štíhla línia. Predvádza sa vysokým leskom, odhaleným hrudníkom, nič
nezakrýva a jeho dominantou sú nabúchané svaly v tvare „V“
a exkluzívne dvojfarebné disky, pričom práve a iba 21“ koleso,
ktorévidíme veľkostne väčšinou na
endurách stroju dáva príslušnosťk trendovému cruiseru. Prečo som pri 21“ kolese použil slovo „iba“?
Opäť sa vrátim do tohtoročnej Daytony, kde vôbec nedominovali motocykle typu
scrambler či café racer, ale hitom je tu hyperbagger, ktorý končí pri
používanej veľkosti predného kolesa s číslom 34“ a v prípade
Vegas tento nádych je tu cítiť.
Mýli
vás modelová rada?
Aj mňa pomýlila, pretože sedlám
model 2015, pričom model 2016 už nemá vpredu to svetlo podivného tvaru
a i ráfy kolies sú iné. Model 2016 disponuje okrúhlym svetlometom
a nádhernými ráfikmi kolies, pričom ak zablúdite na stránku Victory.com,
v galérii ho objavíte i so svetlom z modelu 2015, pričom vzniká
veľké množstvo rôznych kombinovaných variácii vďaka custom doplnkom. Testovaný
model s označením „8-Ball“ je iba v lesklej čiernej farbe. Motor
s označením Freedom 106/6je
kombinovane chladený vzduchom a olejom pričom stroj poháňa
prostredníctvom kevlarového remeňa s umiestnením na pravej strane cez
lankom ovládanú spojku. I v tomto prípade máme dočinenia
s odlievanou kyvnou vidlicou, ktoré je zošitá s kolískovým trubkovým
rámom z ocele. Je to tu samé železo a aj preto je suchá váha až 290 kg, aj keď sa to na
pohľad nezdá. Snáď jediný plast je kryt spínacej skrinky. Z pruženia
nastavíte iba zadnú vertikálnu pružinu a to pomocou kľúča. Pohľad na
krásne predné koleso odhalil aj to, že vpredu je iba jeden brzdový kotúč
a ďalšie skúmanie stroja žiaľ neodhalilo absolútne ani ten najmenší odkladací
priestor. Predné svetlo je výsostne žiarovkové, zadné koncové je priam zaliate
do blatníka a je typu LED.
Úžasne
štíhla
Motocykel je tak štíhly ako len
môže byť. Výrobca sa ani nesnažilo široké cruiserovské riadidlá, sedlo je síce štíhle unesie ale
dosť, a v rámci toho zoštíhľovania mi začal vadiť vytŕčajúci kľúčik
v spínacej skrinke zboku, kedy som mal stále strach, že ho odlomím pri
manipulácii s motorkou.Vrátim sa
k tomu divnému tvaru predného svetlometu, ktorý je na diskusnom fóre
z časti v odpore, z časti sa páči. Ja by som iné, ako toto
charakterové „Victory“ svetlo na tomto modeli ani nechcel. Toto je jeho tvár,
takto ho poznám z minulosti, okrúhle svetlo pre mňa NIE! Veľké predné
koleso prinútilo do miernejšieho sklonu prednú vidlicu (33°)a jeho prikrytie minimalistickým
blatníkom dodáva stroju punc športového cruisera. Keď to zhrniem, Vegas je
dizajnovo vydarený kus pekného stroja so smerovaním na mladšiu generáciu vďaka
športovým a zároveň ľahkým a moderným tvarom. To ale neznamená, že ho
môže obsluhovať decko a vďaka akčnému motoru treba rozvážne točiť
rukoväťou, pretože vystrkuje rožky a nie je až taký poslušný ako vyzerá.
Na rozdiel od Chiefa nevytvára tú pokojnú atmosféru, motor má ostrejšiu kulisu
prejavu, prevodovka pýta často radiť, veľmi rád sa hrá na šprintéra má rád
frajerinky, avšak stačí mu iba jeden kotúč vpredu?
Hravý
a odvážny
Vďaka motoru, prevodom
a akčnej dizajnovej línii sadám na tento stroj s odlišným pocitom ako
v prípade Indian Chief. Ako cítim, tak aj je. Motor sa s radosťou
vytáča, prevody sú kratšie a toto ma núti o častejší kontakt
s radičkou a spojkovou páčkou. Nie, že by mi to vadilo, len som
presadol na iný typ stroja a zvykám si. Pomerne akčné zrýchlenie
a následne spomaľovanie si vyžaduje radenie práve podľa toho, čo sa deje.
Ak som zabudol 5, či 6-tku pri vjazde na kruháč, tieto rýchlosti ma
z križovatky nepotiahnu von a motor ostro zaprotestuje, pričom niekedy je
potrebné radiť až o 2 stupne dolu. Vstrekovanie paliva dodáva presnú
reakciu na plynovú rukoväť brzdenie ma ale v prvom momente prekvapilo.
Tento model nedisponuje ABS (model 2016 už áno) a tak som čakal ostrejšiu
reakciu, pričom musím použiť frázu: „predok brzdí slabo“ a tak je potrebná
kombinácia oboch bŕzd pre akčnejšie zabrzdenie. Áno ten jeden kotúč vpredu pre
mňa proste nestačí. Je to ale stroj v nižšej cenovej hladine, tak niekde
sa proste šetrilo, takže aj údajov na palubnom prístroji je pomenej,
predná vidlica je bežná, nenastaviteľná a za sedadlo spolujazdca
a stúpačky si priplatíte. Stroj je v mestských pasážach
i napriek papierovo vysokej váhe veľmi obratný a zľahka sa prehadzuje
zo strany na stranu. Spomínaná predklonená vidlica je rozumne nastavená
a riadenie netrpí tzv. padaním do zákrut, ktoré poznáte z predĺžených
predných vidlíc.
Finále?
Rozumná cena v kombinácii
s výborným a navyše úplne skvele vyzerajúcim motorom dodáva Vegas
čistý príťažlivý štýl s doceniteľnými jazdnými a hlavne neúnavnými
vlastnosťami. Ak ste cruiser pozitívny, tak tu nemáte čo váhať a navyše vo
výbornej cene dostanete pridanú hodnotu, ktorou je Victory v SR stále ako
exotika. Rodina Indian & Victory sa u nás pomaličky ale určite
rozrastá a sám som ich na cestách so slovenskými EČ už stretol, takže ak
sa týchto dvoch značiek bojíte z akýchkoľvek dôvodov, tak verte, že
nemusíte, technika, spracovanie, odolnosť všetko je presne tak, ako to náročný
európsky zákazník vyžaduje. Áno nejaké „prkotiny“ sa vždy nájdu, ale vôbec
nemajú prívlastok „podstatné“.