Connect with us

Testy a recenzie

Frajer na večer- test Victory Vegas 8-Ball

Publikovaný

on

Victory Vegas vás zaujme už na prvý pohľad a máme čo dočinenia s frajerom so šmrncom moderného mladíka. Tento fešák sa síce snažil nastylingovať podľa klasických módnych trendov, ale neodpustil si nagelované vlasy a obtiahnuté Slim gate, aby správne vyznela jeho štíhla línia. Predvádza sa vysokým leskom, odhaleným hrudníkom, nič nezakrýva a jeho dominantou sú nabúchané svaly v tvare „V“ a exkluzívne dvojfarebné disky, pričom práve a iba 21“ koleso, ktorévidíme veľkostne väčšinou na endurách stroju dáva príslušnosťk trendovému cruiseru. Prečo som pri 21“ kolese použil slovo „iba“? Opäť sa vrátim do tohtoročnej Daytony, kde vôbec nedominovali motocykle typu scrambler či café racer, ale hitom je tu hyperbagger, ktorý končí pri používanej veľkosti predného kolesa s číslom 34“ a v prípade Vegas tento nádych je tu cítiť.  


Mýli vás modelová rada?

Aj mňa pomýlila, pretože sedlám model 2015, pričom model 2016 už nemá vpredu to svetlo podivného tvaru a i ráfy kolies sú iné. Model 2016 disponuje okrúhlym svetlometom a nádhernými ráfikmi kolies, pričom ak zablúdite na stránku Victory.com, v galérii ho objavíte i so svetlom z modelu 2015, pričom vzniká veľké množstvo rôznych kombinovaných variácii vďaka custom doplnkom. Testovaný model s označením „8-Ball“ je iba v lesklej čiernej farbe. Motor s označením Freedom 106/6je kombinovane chladený vzduchom a olejom pričom stroj poháňa prostredníctvom kevlarového remeňa s umiestnením na pravej strane cez lankom ovládanú spojku. I v tomto prípade máme dočinenia s odlievanou kyvnou vidlicou, ktoré je zošitá s kolískovým trubkovým rámom z ocele. Je to tu samé železo a aj preto je suchá váha až 290 kg, aj keď sa to na pohľad nezdá. Snáď jediný plast je kryt spínacej skrinky. Z pruženia nastavíte iba zadnú vertikálnu pružinu a to pomocou kľúča. Pohľad na krásne predné koleso odhalil aj to, že vpredu je iba jeden brzdový kotúč a ďalšie skúmanie stroja žiaľ neodhalilo absolútne ani ten najmenší odkladací priestor. Predné svetlo je výsostne žiarovkové, zadné koncové je priam zaliate do blatníka a je typu LED.    


Úžasne štíhla

Motocykel je tak štíhly ako len môže byť. Výrobca sa ani nesnažilo široké cruiserovské riadidlá, sedlo je síce štíhle unesie ale dosť, a v rámci toho zoštíhľovania mi začal vadiť vytŕčajúci kľúčik v spínacej skrinke zboku, kedy som mal stále strach, že ho odlomím pri manipulácii s motorkou.Vrátim sa k tomu divnému tvaru predného svetlometu, ktorý je na diskusnom fóre z časti v odpore, z časti sa páči. Ja by som iné, ako toto charakterové „Victory“ svetlo na tomto modeli ani nechcel. Toto je jeho tvár, takto ho poznám z minulosti, okrúhle svetlo pre mňa NIE! Veľké predné koleso prinútilo do miernejšieho sklonu prednú vidlicu (33°)a jeho prikrytie minimalistickým blatníkom dodáva stroju punc športového cruisera. Keď to zhrniem, Vegas je dizajnovo vydarený kus pekného stroja so smerovaním na mladšiu generáciu vďaka športovým a zároveň ľahkým a moderným tvarom. To ale neznamená, že ho môže obsluhovať decko a vďaka akčnému motoru treba rozvážne točiť rukoväťou, pretože vystrkuje rožky a nie je až taký poslušný ako vyzerá. Na rozdiel od Chiefa nevytvára tú pokojnú atmosféru, motor má ostrejšiu kulisu prejavu, prevodovka pýta často radiť, veľmi rád sa hrá na šprintéra má rád frajerinky, avšak stačí mu iba jeden kotúč vpredu?  


 Hravý a odvážny

Vďaka motoru, prevodom a akčnej dizajnovej línii sadám na tento stroj s odlišným pocitom ako v prípade Indian Chief. Ako cítim, tak aj je. Motor sa s radosťou vytáča, prevody sú kratšie a toto ma núti o častejší kontakt s radičkou a spojkovou páčkou. Nie, že by mi to vadilo, len som presadol na iný typ stroja a zvykám si. Pomerne akčné zrýchlenie a následne spomaľovanie si vyžaduje radenie práve podľa toho, čo sa deje. Ak som zabudol 5, či 6-tku pri vjazde na kruháč, tieto rýchlosti ma z križovatky nepotiahnu von a motor ostro zaprotestuje, pričom niekedy je potrebné radiť až o 2 stupne dolu. Vstrekovanie paliva dodáva presnú reakciu na plynovú rukoväť brzdenie ma ale v prvom momente prekvapilo. Tento model nedisponuje ABS (model 2016 už áno) a tak som čakal ostrejšiu reakciu, pričom musím použiť frázu: „predok brzdí slabo“ a tak je potrebná kombinácia oboch bŕzd pre akčnejšie zabrzdenie. Áno ten jeden kotúč vpredu pre mňa proste nestačí. Je to ale stroj v nižšej cenovej hladine, tak niekde sa proste šetrilo, takže aj údajov na palubnom prístroji je pomenej, predná vidlica je bežná, nenastaviteľná a za sedadlo spolujazdca a stúpačky si priplatíte. Stroj je v mestských pasážach i napriek papierovo vysokej váhe veľmi obratný a zľahka sa prehadzuje zo strany na stranu. Spomínaná predklonená vidlica je rozumne nastavená a riadenie netrpí tzv. padaním do zákrut, ktoré poznáte z predĺžených predných vidlíc.    


Finále?

Rozumná cena v kombinácii s výborným a navyše úplne skvele vyzerajúcim motorom dodáva Vegas čistý príťažlivý štýl s doceniteľnými jazdnými a hlavne neúnavnými vlastnosťami. Ak ste cruiser pozitívny, tak tu nemáte čo váhať a navyše vo výbornej cene dostanete pridanú hodnotu, ktorou je Victory v SR stále ako exotika. Rodina Indian & Victory sa u nás pomaličky ale určite rozrastá a sám som ich na cestách so slovenskými EČ už stretol, takže ak sa týchto dvoch značiek bojíte z akýchkoľvek dôvodov, tak verte, že nemusíte, technika, spracovanie, odolnosť všetko je presne tak, ako to náročný európsky zákazník vyžaduje. Áno nejaké „prkotiny“ sa vždy nájdu, ale vôbec nemajú prívlastok „podstatné“.   


Victory Vegas 8-Ball   

Cena: 13 990 Eur Motor: FREEDOM 106/6 V-Twin, 1 731 ccm, 8 ventilov, SOHC, V2

Krút. moment / výkon: 150 Nm pri 4000 ot./min./ 97 koní

Prevodovka: 6-stupňová, remeň

Rám: dvojitý chrbticový, pozváraný z oceľových rúrok

Hmotnosť: 290 kg (suchá)

Rázvor / výška sedla: 1 705 / 640 mm

Objem palivovej nádrže: 17 l

Pneu: vpredu: 90/90B21, vzadu: 180/55B18  


Motocykel na test zapožičal: Klasik Moto Zvolen  


Test bol uverejnený v časopise Motomagazin 7-8/2016

Text a foto: Vlado Brniak

Victory Vegas 8-Ball – album k testu MMA 7-8/2016

Pridaj komentár

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Advertisement

Najčítanejšie

Partneri