Španielsko 20. 2. 2012 – prvý kontakt Crosstourer je tu a nič mu už nezabráni preraziť na celosvetový trh. Prvú jazdu si naša redakcia vychutnala v Španielsku neďaleko Barcelony na prvých oficiálnych testoch tohto motocykla. K dispozícii boli obe verzie Crosstourera – teda s manuálnym radením i s dvojspojkovou DTC prevodovkou, ktorú poznáme z VFR1200F. Honda nám pripravila testovaciu trať rôznym prostredím – diaľnica, mestská i mimomestská zóna a mierne horské pasy. Celkom sme dnes najazdili 200 km a test potvrdil to, čo Honda s nástupom Crosstourera prezentovala.
Okamžite návyková… Crosstourer je proste okamžite návyková motorka. Všetko čo potrebujete máte okamžite k dispozícii bez ďalších úprav, nastavovania, bádania či dlhého zoznamovania sa. Posed jazdca a vlastne celej posádky je skutočne veľkorysí, ovládanie stroja prakticky nevyžaduje žiaden nový návyk, motor je nádherne vyladený, podvozok ja maximálne stabilný a okamžite si získal moju dôveru, trakčná kontrola ihneď na prvý pokus bezchybná.
Teplota vzduchu 6-12 st.C… … mokrá vozovka, na okolitých svahoch zvyšky snehu, veru nebolo nám všetko jedno. Technika Hondy, obutie Bridgestone Battle Wing a nastavenie podvozku spoločne s trakčnou kontrolou mne, a myslím že nám všetkým, dodali veľkú mieru sebavedomia a tak test v takomto nie prívetivom prostredí sa zrazu stal zábavou. Hladko ovládaný výkon motora, veľmi precízne a čisto dolaďovala trakčná kontrola a jej zásah do ovládania stroja je v takej harmónii s podvozkom a motorom, že o nej vlastne ani neviete. Motorke nevadí vysoká rýchlosť, do vzduchu sa zarezáva ako nôž, motor má neskutočný potenciál na dobrodružnú turistiku a veľký krútiaci moment dodáva motorke dynamiku a silu i pri plnej záťaži. Motor s VFR prešiel zmenami, ktoré presne zapadli na tento typ motorky. Zlepšila sa výkonová krivka, a tým ovládanie výkonu motora, u modelu s dvojspojkovou DTC prevodovkou sa to prejavilo predovšetkým plynulejším automatickým radením hlavne na spodných prevodových stupňoch. Žiadne unavené pravé zápästie v ostrých horských pasoch sa v tomto prípade nekoná. Vysoká váha? Tá je predovšetkým citeľná pri manipulovaní na mieste a už pri minimálnej rýchlosti o nej neviete nič. Čakáte porovnanie s GS, Ténéré, či Mulstistradou? GS bude vždy GS, oproti Ténéré má navrch v oblasti výkonu a dynamiky jazdy, mínus vo váhe, oproti Multistrade zasa menší výkon, opäť vyššiu váhu ale lepšie prostredie pre posádku a jej pohodlie. Najväčšie eso v rukáve si ale Crosstourer oproti konkurencii i tak drží s typom motora, ktorý si nájde strednú cestu ku všetkým užívateľom a tento úzkoprofilový tovar s názvom V4 nájdete práve iba u tejto značky.
Všetko ostatné si prečítate v rozsiahlom teste v Motomagazíne č.: 4/2012, ktorý už bude i na výstave Motocykel na bratislavskej Inchebe, a Crosstourer nájdete zasa v stánku HONDY. Ak vás Crosstourer zaujal a budete chcieť vedieť o ňom úplne všetko, zastavte sa v stánku našej redakcii, rád vám o tejto motorke všetko prezradím.
Vlado Brniak
Honda Crosstourer – online test zo Španielska
Historicky najväčšia slovensko-česká novinárska výprava
Tri kufre patria do doplnkovej výbavy, na diaľnici odviedli vďaka presnej aerodynamike skvelú prácu bez turbulencií
Crosstourer patrí k rodine Crossrunner a NC700X / S
Kardanový hriadeľ je pýchou podvozku
ABS s trakčnou kontrolou zvýšili bezpečné prvky motocykla na maximum
Motor s dvojspojkovou DTC prevodovkou
Motor s manuálnou prevodovkou
Objemy kufrov sa dajú zväčšiť jednoducho pomocou pevných zipsov