Connect with us

Testy a recenzie

Honda Crosstourer – online test zo Španielska

Publikovaný

on

Španielsko 20. 2. 2012 – prvý kontakt
Crosstourer je tu a nič mu už nezabráni preraziť na celosvetový trh. Prvú jazdu si naša redakcia vychutnala v Španielsku neďaleko Barcelony na prvých oficiálnych testoch tohto motocykla. K dispozícii boli obe verzie Crosstourera – teda s manuálnym radením i s dvojspojkovou DTC prevodovkou, ktorú poznáme z VFR1200F. Honda nám pripravila testovaciu trať rôznym prostredím – diaľnica, mestská i mimomestská zóna a mierne horské pasy. Celkom sme dnes najazdili 200 km a test potvrdil to, čo Honda s nástupom Crosstourera prezentovala.


Okamžite návyková…
Crosstourer je proste okamžite návyková motorka. Všetko čo potrebujete máte okamžite k dispozícii bez ďalších úprav, nastavovania, bádania či dlhého zoznamovania sa. Posed jazdca a vlastne celej posádky je skutočne veľkorysí, ovládanie stroja prakticky nevyžaduje žiaden nový návyk, motor je nádherne vyladený, podvozok ja maximálne stabilný a okamžite si získal moju dôveru, trakčná kontrola ihneď na prvý pokus bezchybná.

Teplota vzduchu 6-12 st.C…
… mokrá vozovka, na okolitých svahoch zvyšky snehu, veru nebolo nám všetko jedno. Technika Hondy, obutie Bridgestone Battle Wing a nastavenie podvozku spoločne s trakčnou kontrolou mne, a myslím že nám všetkým, dodali veľkú mieru sebavedomia a tak test v takomto nie prívetivom prostredí sa zrazu stal zábavou. Hladko ovládaný výkon motora, veľmi precízne a čisto dolaďovala trakčná kontrola a jej zásah do ovládania stroja je v takej harmónii s podvozkom a motorom, že o nej vlastne ani neviete. Motorke nevadí vysoká rýchlosť, do vzduchu sa zarezáva ako nôž, motor má neskutočný potenciál na dobrodružnú turistiku a veľký krútiaci moment dodáva motorke dynamiku a silu i pri plnej záťaži. Motor s VFR prešiel zmenami, ktoré presne zapadli na tento typ motorky. Zlepšila sa výkonová krivka, a tým ovládanie výkonu motora, u modelu s dvojspojkovou DTC prevodovkou sa to prejavilo predovšetkým plynulejším automatickým radením hlavne na spodných prevodových stupňoch. Žiadne unavené pravé zápästie v ostrých horských pasoch sa v tomto prípade nekoná. Vysoká váha? Tá je predovšetkým citeľná pri manipulovaní na mieste a už pri minimálnej rýchlosti o nej neviete nič. Čakáte porovnanie s GS, Ténéré, či Mulstistradou? GS bude vždy GS, oproti Ténéré má navrch v oblasti výkonu a dynamiky jazdy, mínus vo váhe, oproti Multistrade zasa menší výkon, opäť vyššiu váhu ale lepšie prostredie pre posádku a jej pohodlie. Najväčšie eso v rukáve si ale Crosstourer oproti konkurencii i tak drží s typom motora, ktorý si nájde strednú cestu ku všetkým užívateľom a tento úzkoprofilový tovar s názvom V4 nájdete práve iba u tejto značky.

Všetko ostatné si prečítate v rozsiahlom teste v Motomagazíne č.: 4/2012, ktorý už bude i na výstave Motocykel na bratislavskej Inchebe, a Crosstourer nájdete zasa v stánku HONDY. Ak vás Crosstourer zaujal a budete chcieť vedieť o ňom úplne všetko, zastavte sa v stánku našej redakcii, rád vám o tejto motorke všetko prezradím.

Vlado Brniak

Crosstourer ma dnes veľmi potešil – užil som si deň skvelej zábavy

Honda Crosstourer – online test zo Španielska

3 komentáre

3 Comments

  1. Dragon

    9. marca 2012 at 17:55

    Pekné línie má táto mašinka a zvuk motora… charakteristický pre V4, ktorý sa mi silno páčil už aj na VFR 😈 . A pre to vylepšené DTC-čko, dávam palec hore! Zaujímavé riešenie toho zipsu na kufri 🙂 👍

  2. AMIS

    10. marca 2012 at 1:18

    Obávam sa , že UV a mráz tomu zipsu nadiktujú životnosť do roka a tak ako šecky zipse sa zipsne 👎 Taky samsonájt lúk to má s tým zipom

  3. dl650

    23. marca 2012 at 16:59

    No urcite to bude kavlitetna motorka, kedze to je Honda, ale ten predok je ako ked si das helmu s kyprimi licnymi vypchavkami a to co z toho v strede vidno mi pripomina predna maska 🙄

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Najčítanejšie

Partneri