Po prvý raz bude mať model CRF450R v štandardnej výbave elektrický
štartér, čo je neoceniteľná pomôcka pre pohodlie a úsporu vzácneho času na
okruhu, ak dôjde počas pretekov k nepríjemnej nehode. Elektrický štartér poháňa
ultraľahká lítiovo-iónová batéria a odstránenie nožnej páky prinieslo
veľmi dôležitú úsporu hmotnosti. Nastavenie predného a zadného odpruženia
je jemne vyladené, aby zabezpečovalo výbornú ovládateľnosť.
Tieto zmeny vychádzajú z pevnej základne verzie modelu CRF450R
z roku 2017, ktorá predstavovala prvú kompletnú
rekonštrukciu modelu CRF450R „od samotných základov“ za osem rokov, s novou geometriou
podvozka, nízkym ťažiskom a pretekárskou prednou vidlicou s oceľovou
pružinou Showa 49 mm.
V rámci vývojovej témy „Absolútne eso“ získal úplne nový model 2017 na
základe odborných znalostí divízie HRC o 11 percent vyšší maximálny
výkon ako aj viac krútiaceho momentu v celom rozsahu otáčok.
Novinkou v modelovej zostave značky Honda pre rok 2017 bol pretekársky stroj enduro CRF450RX so špeciálnym
odpružením enduro, nastavením PGM-FI a EMSB (tlačidlo na výber režimu
motora), 8,5-litrovou palivovou nádržou, 18-palcovým zadným kolesom, elektrickým
štartérom a bočným stojanom. Prechodom na lítiovo-iónovú batériu pre elektrický
štartér na rok 2018 sa ušetrilo na celom stroji 600 gramov cennej hmotnosti.
Oba nové modely CRF450R aj CRF450RX budú v predaji v celej Európe
od leta 2017.