Články užívateľov

Malá úprava katalyzátora Transalp XL 700 AV

Publikovaný

on

Malá úprava…

Z detailov sa rodí dokonalosť.
Niekedy aj malá úprava môže výrazne zlepšiť vzhľad motorky.
Transalpa vlastním len pár mesiacov a začínam naberať skúsenosti s touto motorečkou. Absolútne vyhovuje mojim predstavám a užívam si s ňou veľa kilometrov na ceste aj mimo nej.
Keď som sa rozhodoval čo vlastne kúpim mal som niekoľko kritérií a medzi ne patril samozrejme aj vzhľad motorky.Dizajnovo sa mi veľmi páčil, ale mal malú chybičku krásy … katalyzátor.
Umiestnený pri zadnom kolese trochu vytŕča a svojou farbou svietil spoza čiernych krytov.

Funkčne som s ním nemal nikdy problém a to ani pri plnej záťaži. Ako ochrana veľmi výrazne pomáha centrálny stojan, ktorý zabraňuje prípadným nárazom na nerovnosti. Centrálny stojan určite odporúčam všetkým vlastníkom TA-čka.

A tak po krátkej porade s mojim ?dvorným mechanikom? Edyx?om som a rozhodol urobiť malý zásah v podobe začiernenia na mojej novej motorke.
Samozrejme katalyzátor je vystavený veľkým teplotám a preto, ako povrchová farba musí byť použitá vysoko teplotne odolný náter. Dá sa použiť sprej na silikónovej báze bežne používaný na úpravu výfukového potrubia. Odolnosť do 650 stupňov postačuje a to že sa jedná o sprej výrazne uľahčuje prácu a zlepšuje kvalitu náteru.
Príprava stroja spočívala z odmontovania padacieho rámu, a predného chrániča motora. Taktiež výfukové potrubie je skryté za plechovým chráničom a je potrebné ho odobrať.

Potom samozrejme očistenie katalyzátora najprv od hrubých nečistôt.
Zdrsnenie katalyzátora brúsnym papierom a nakoniec dočistenie technickým benzínom.

Striekanie je záverečná fáza a pri tejto úprave sa vyžadujú dve tenké vrstvy. Doba schnutia cca 1 hodinu, dáva priestor na nahodenie padacieho rámu a ostatných chráničov.
Farbu je potrebné vypáliť pri 160 stupňoch a to priamo vyžaduje otočenie kľúčika v zapaľovaní a skúšobnú jazdu.

Frank

úprava katalyzátora Transalp 2008

10 komentárov

Najčítanejšie

Exit mobile version