Z detailov sa rodí dokonalosť.
Niekedy aj malá úprava môže výrazne zlepšiť vzhľad motorky.
Transalpa vlastním len pár mesiacov a začínam naberať skúsenosti s touto motorečkou. Absolútne vyhovuje mojim predstavám a užívam si s ňou veľa kilometrov na ceste aj mimo nej.
Keď som sa rozhodoval čo vlastne kúpim mal som niekoľko kritérií a medzi ne patril samozrejme aj vzhľad motorky.Dizajnovo sa mi veľmi páčil, ale mal malú chybičku krásy … katalyzátor.
Umiestnený pri zadnom kolese trochu vytŕča a svojou farbou svietil spoza čiernych krytov.
Funkčne som s ním nemal nikdy problém a to ani pri plnej záťaži. Ako ochrana veľmi výrazne pomáha centrálny stojan, ktorý zabraňuje prípadným nárazom na nerovnosti. Centrálny stojan určite odporúčam všetkým vlastníkom TA-čka.
A tak po krátkej porade s mojim ?dvorným mechanikom? Edyx?om som a rozhodol urobiť malý zásah v podobe začiernenia na mojej novej motorke.
Samozrejme katalyzátor je vystavený veľkým teplotám a preto, ako povrchová farba musí byť použitá vysoko teplotne odolný náter. Dá sa použiť sprej na silikónovej báze bežne používaný na úpravu výfukového potrubia. Odolnosť do 650 stupňov postačuje a to že sa jedná o sprej výrazne uľahčuje prácu a zlepšuje kvalitu náteru.
Príprava stroja spočívala z odmontovania padacieho rámu, a predného chrániča motora. Taktiež výfukové potrubie je skryté za plechovým chráničom a je potrebné ho odobrať.
Potom samozrejme očistenie katalyzátora najprv od hrubých nečistôt.
Zdrsnenie katalyzátora brúsnym papierom a nakoniec dočistenie technickým benzínom.
Striekanie je záverečná fáza a pri tejto úprave sa vyžadujú dve tenké vrstvy. Doba schnutia cca 1 hodinu, dáva priestor na nahodenie padacieho rámu a ostatných chráničov.
Farbu je potrebné vypáliť pri 160 stupňoch a to priamo vyžaduje otočenie kľúčika v zapaľovaní a skúšobnú jazdu.
Záleží ako jazdíš a akú máš výšku. Ja jazdím dosť v teréne a tak je to pohoda, ale ak chceš dlhšiu turistiku určite budeš musieť riešiť vyššie. Nad 140 km/hod už je to problém. Vietor chytáš na hlavu a prilba samá mucha. 😀
Frank nerozmyslal si na ten hlavny stojan svacnut nejaky hliniokovy kryt pretoze z vlastnej skusenosti viem ze aj katalizator sa da chytit ak je nieco priamo medzo trubkami ja som na mojom starsom transe svacol hlinikovy kryt na stojana teraz som spiokojnejsi este ho rozmyslam dat aj pod motor lebo tzv kryt motora nema s krytom do spodu nic spolocne akurat tak v prednej casti nieco ale priamo pod neni bohvie aka ochrana
V sobotu na enduro challenge v levocskej doline chalanko na transalpe pretlacil „kryt motora“ tak, ze prerazil olejovu vanu a ledva dojazdil zavod. ochrana motora je dolezita 🙂
Italofighter – ešte mám malé skúsenosti s TA-čkom, tak zatiaľ zisťujem čo a ako. Ale sa nebránim pokiaľ zistím že to chýba. Teraz pracujem na držiaku na kameru a potom uvidíme.
Na stránke motocykel.sk používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z nášho webu (napr. prehrávanie videií). Cieľom je taktiež zozbierať potrebné údaje pre našu analytiku (návstevnosť napr). Robíme to za účelom skvalitnenia samotného obsahu, týchto webstránok motocykel.sk ako aj presnejšie a relevantnejšie zobrazených reklám vám, naším čitateľom. Svoj súhlas prosím vyjadrite vpravo stlačením tlačidla:
SÚHLASÍM SO VŠETKÝM akceptujete spracovanie údajov na všetky uvádzané účely. Taktiež vyjadrujete svoj súhlas s používaním údajov, ktoré je možné spracúvať len s vaším súhlasom (môžete ho kedykoľvek zmeniť).
NASTAVENIA môžete zmeniť preferencie a základné nastavenia spracovania údajov. Svoj výber môžete kedykoľvek zmeniť.
Tento web používa cookies na vylepšenie zážitku a jeho funkcionalít. Niekoré z nich sú kategorizované ako základné a sú potrebné pre normálne základné fungovanie webu. Používame aj cookies tretích strán, napríklad Google či iné mimo EHP, ktoré nám umožňujú porozumieť užívateľskému správaniu na našich stránkach a/alebo vám zobrazovať relevantný komerčný obsah. Tieto cookies sú ukladané v prehliadači s vašim dovolením (môže zahŕňať spracúvanie osobných údajov, ako IP adresa alebo iné). Máte možnosť si jednotlivé súhlasy/oprávnený záujem prispôsobiť.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Dĺžka trvania
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Frank
8. júna 2009 at 11:51
Ešte prikladám link na krátke video
[linka]
[linka]
superflanker
8. júna 2009 at 12:14
O amputácii si neuvažoval? 🙂
Frank
8. júna 2009 at 12:43
Zatiaľ určite nie, motorka má len 2 mesiace. Bol by problém so zárukou. Potom uvidíme…
duroslav
8. júna 2009 at 13:12
Ake je to origos plexi? Na starom je dost nahovno…
Frank
8. júna 2009 at 13:24
Záleží ako jazdíš a akú máš výšku. Ja jazdím dosť v teréne a tak je to pohoda, ale ak chceš dlhšiu turistiku určite budeš musieť riešiť vyššie. Nad 140 km/hod už je to problém. Vietor chytáš na hlavu a prilba samá mucha. 😀
italofighter
10. júna 2009 at 6:19
Frank nerozmyslal si na ten hlavny stojan svacnut nejaky hliniokovy kryt pretoze z vlastnej skusenosti viem ze aj katalizator sa da chytit ak je nieco priamo medzo trubkami ja som na mojom starsom transe svacol hlinikovy kryt na stojana teraz som spiokojnejsi este ho rozmyslam dat aj pod motor lebo tzv kryt motora nema s krytom do spodu nic spolocne akurat tak v prednej casti nieco ale priamo pod neni bohvie aka ochrana
MartineR
10. júna 2009 at 6:28
V sobotu na enduro challenge v levocskej doline chalanko na transalpe pretlacil „kryt motora“ tak, ze prerazil olejovu vanu a ledva dojazdil zavod. ochrana motora je dolezita 🙂
italofighter
10. júna 2009 at 6:35
MartineR inak kde su foto z levoce? a akosi dopadol dufam ze nie na tvrde
MartineR
10. júna 2009 at 7:42
italofighter [linka] 54-tý zo sto 😁
Frank
10. júna 2009 at 17:23
Italofighter – ešte mám malé skúsenosti s TA-čkom, tak zatiaľ zisťujem čo a ako. Ale sa nebránim pokiaľ zistím že to chýba. Teraz pracujem na držiaku na kameru a potom uvidíme.