Connect with us

Články užívateľov

Malá úprava katalyzátora Transalp XL 700 AV

Publikovaný

on

Malá úprava…

Z detailov sa rodí dokonalosť.
Niekedy aj malá úprava môže výrazne zlepšiť vzhľad motorky.
Transalpa vlastním len pár mesiacov a začínam naberať skúsenosti s touto motorečkou. Absolútne vyhovuje mojim predstavám a užívam si s ňou veľa kilometrov na ceste aj mimo nej.
Keď som sa rozhodoval čo vlastne kúpim mal som niekoľko kritérií a medzi ne patril samozrejme aj vzhľad motorky.Dizajnovo sa mi veľmi páčil, ale mal malú chybičku krásy … katalyzátor.
Umiestnený pri zadnom kolese trochu vytŕča a svojou farbou svietil spoza čiernych krytov.

Funkčne som s ním nemal nikdy problém a to ani pri plnej záťaži. Ako ochrana veľmi výrazne pomáha centrálny stojan, ktorý zabraňuje prípadným nárazom na nerovnosti. Centrálny stojan určite odporúčam všetkým vlastníkom TA-čka.

A tak po krátkej porade s mojim ?dvorným mechanikom? Edyx?om som a rozhodol urobiť malý zásah v podobe začiernenia na mojej novej motorke.
Samozrejme katalyzátor je vystavený veľkým teplotám a preto, ako povrchová farba musí byť použitá vysoko teplotne odolný náter. Dá sa použiť sprej na silikónovej báze bežne používaný na úpravu výfukového potrubia. Odolnosť do 650 stupňov postačuje a to že sa jedná o sprej výrazne uľahčuje prácu a zlepšuje kvalitu náteru.
Príprava stroja spočívala z odmontovania padacieho rámu, a predného chrániča motora. Taktiež výfukové potrubie je skryté za plechovým chráničom a je potrebné ho odobrať.

Potom samozrejme očistenie katalyzátora najprv od hrubých nečistôt.
Zdrsnenie katalyzátora brúsnym papierom a nakoniec dočistenie technickým benzínom.

Striekanie je záverečná fáza a pri tejto úprave sa vyžadujú dve tenké vrstvy. Doba schnutia cca 1 hodinu, dáva priestor na nahodenie padacieho rámu a ostatných chráničov.
Farbu je potrebné vypáliť pri 160 stupňoch a to priamo vyžaduje otočenie kľúčika v zapaľovaní a skúšobnú jazdu.

Frank

úprava katalyzátora Transalp 2008

10 komentárov

10 Comments

  1. Frank

    8. júna 2009 at 11:51

    Ešte prikladám link na krátke video

    [linka]

    [linka]

  2. superflanker

    8. júna 2009 at 12:14

    O amputácii si neuvažoval? 🙂

  3. Frank

    8. júna 2009 at 12:43

    Zatiaľ určite nie, motorka má len 2 mesiace. Bol by problém so zárukou. Potom uvidíme…

  4. duroslav

    8. júna 2009 at 13:12

    Ake je to origos plexi? Na starom je dost nahovno…

  5. Frank

    8. júna 2009 at 13:24

    Záleží ako jazdíš a akú máš výšku. Ja jazdím dosť v teréne a tak je to pohoda, ale ak chceš dlhšiu turistiku určite budeš musieť riešiť vyššie. Nad 140 km/hod už je to problém. Vietor chytáš na hlavu a prilba samá mucha. 😀

  6. italofighter

    10. júna 2009 at 6:19

    Frank nerozmyslal si na ten hlavny stojan svacnut nejaky hliniokovy kryt pretoze z vlastnej skusenosti viem ze aj katalizator sa da chytit ak je nieco priamo medzo trubkami ja som na mojom starsom transe svacol hlinikovy kryt na stojana teraz som spiokojnejsi este ho rozmyslam dat aj pod motor lebo tzv kryt motora nema s krytom do spodu nic spolocne akurat tak v prednej casti nieco ale priamo pod neni bohvie aka ochrana

  7. MartineR

    10. júna 2009 at 6:28

    V sobotu na enduro challenge v levocskej doline chalanko na transalpe pretlacil „kryt motora“ tak, ze prerazil olejovu vanu a ledva dojazdil zavod. ochrana motora je dolezita 🙂

  8. italofighter

    10. júna 2009 at 6:35

    MartineR inak kde su foto z levoce? a akosi dopadol dufam ze nie na tvrde

  9. MartineR

    10. júna 2009 at 7:42

    italofighter [linka] 54-tý zo sto 😁

  10. Frank

    10. júna 2009 at 17:23

    Italofighter – ešte mám malé skúsenosti s TA-čkom, tak zatiaľ zisťujem čo a ako. Ale sa nebránim pokiaľ zistím že to chýba. Teraz pracujem na držiaku na kameru a potom uvidíme.

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Najčítanejšie

Partneri