Posledné preteky šampionátu FIM CEV Repsol
sezóny 2019 v triede ETC absolvoval čerstvo 14-ročný
Michal Búlik 10. novembra vo Valencii. Napriek opätovným problémom
s motorom sa kvalifikoval do hlavných pretekov, v ktorých obsadil
29.miesto.
Na okruhu Ricarda Torma vládlo celý víkend
chladné a veterné počasie. Michal Búlik sa vo farbách Igax teamu snažil
počas štvrtku a piatku najazdiť trať, aby bol pripravený na sobotné
kvalifikácie. Vo voľných tréningoch bol celkom konkurencieschopný, ale bolo
jasné, že s jediným motorom, ktorý už mal za sebou dva kompletné víkendy,
budú v kvalifikácii i v pretekoch výkonové problémy.
V prvej kvalifikácii Skupiny
A obsadil 17. miesto. Top speed bol veľmi slabý a po skončení jazdy
si v boxe sťažoval, že ani zo slipsteermu nie je možné vôbec nikoho
prebehnúť. V Igaxe na to reagovali tak, že zapožičajú motor od iného tímu,
aby bolo jasné, že v motocykli problém nie je.
V druhej kvalifikácii Skupiny
A obsadil 14. miesto. Hneď od začiatku bolo zrejmé, že požičaný motor je
lepší, keď topspeed sa zvýšil o vyše 12km/h.Na rovinke dokázal aj predbiehať a svoj čas
z prvej jazdy vylepšil o 1,3 sekundy! Po príchode potvrdil že motor
je lepší, aj keď na výjazdoch ešte trochu strácal. Po zlúčení oboch skupín to
znamenalo 27. miesto na štartovom rošte.
Štart do pretekov bol vydarený a
Michal získal niekoľko miest. Množstvo predbiehaní v priebehu jazdy
spôsobilo, že sa štartové pole roztrhalo a Michal zostal v skupine
bojujúcej o 20. miesto. Zvolený prevod však bol príliš ľahký, čo
znemožnilo predbiehanie na rovinke. Po štarte navyše začali problémy
s podraďovaním, Vďaka čomu sapostupne v skupine prepadával. V posledných kolách sa už
s problémami držal svojej skupiny a do cieľa prišiel na 29. mieste.
Milan Búlik:
Keď sa mám priznať, na posledné preteky do
Valencie som už išiel so strachom. Bolo jasné, že repasovaný motor nie je
v dobrej kondícii, aj keď v ma v tíme presviedčali že je ok.
Po prvej kvalifikácii som bol veľmi sklamaný, keď som videl maximálku. Na
cieľovke zo závetria Michal nemohol predbehnúť ani jedného jazdca. Mal som
s tímom meeting, kde mi potvrdili, že do druhej kvalifikácie požičajú od
niekoho náhradný motor. Výmena sa hneď prejavila na rýchlosti aj na čase, aj
keď Mišo hovoril, že to stále nie je ono. V pretekoch sme mali ľahký
prevod, takže zase strácal na rovinke (keď som pozrel na prevod jazdca, ktorý
išiel v našom tíme prvýkrát, tak mal ťažší prevod!), navyše mal problémy
s podraďovaním, vďaka čomu niekoľkokrát vyšiel zo stopy. Ťažký víkend pre
jazdca aj pre rodiča skončil, a ešte ťažie chvíle pre nás začínajú. Máme
niekoľko veľmi zaujímavých ponúk na budúcu sezónu, no musíme riešiť existenčné
problémy. Michal jazdí v najlepšom šampionáte na svete, ktorý vo svojom
veku môže ísť. Podáva veľmi dobré výkony, napriek tomu že jazdíme za menší tím.
Určite by bolo zaujímavé ísť do lepšieho tímu, alebo sa posunúť vyššie, ale to
je pre Slováka utópia. Nevieme nájsť nových partnerov, ktorých by motorky
bavili a ešte by boli ochotní ich aj podporiť. Je smutné, že naši najlepší
jazdci v priebehu posledných rokov museli skončiť s pretekaním len
kvôli peniazom. Verím, že sa nájde niekto, komu táto situácia nie je ľahostajná
a pomôže motorkám na Slovensku.
Veľmi by som chcel poďakovať našim partnerom,
ktorí za nami stoja, a bez ktorých by to už určite nešlo: BOS Búlik
s.r.o., Redox Lučenec, BRS Technology, Top Kraft , RST, Vágner sport, Paolo Slovakia,
Boneko, Dunlop, RoadRacing.sk, Slovenská motocyklová federácia.