Testy a recenzie

Pripravujeme: Test Honda SW-T400 a porovnanie so Suzuki Burgman AN400

Publikovaný

on

Vychutnajte si Hondu SW-T400 v krátkom redakčnom videu

Honda má predstavu o tom, ako má vyzerať moderný a luxusný veľkoobjemový skúter, ale chýbalo jej niečo v triede 400 ccm, ktorá je tak obľúbená u veľkej skupiny dennodenných užívateľov hlavne na juhu Európy. Vývoj sa teda premietol do reálu a je tu veľký, luxusný a rýchly skúter Honda SW-T400, ktorý motoricky po úpravách vychádza z modelu FJS600 Silver Wing. Ale pozor na konkurenciu a pozrime sa i na to, čo už beží na trhu, a tým je Suzuki Burgman AN400. Tak máme priame porovnanie dvoch skutočných borcov v tejto triede. Zatiaľ čo Burgman už viac ako 10-ročie obšťastňuje zákazníkov a ťaží z histórie, na túto scénu vstupuje jeho tvrdý konkurent SW-T400.
Luxus, šport, zábava ? rozdiely?
Tak toto platí pre Burgman i pre SW-T-čko. V oboch prípadoch jednoznačne použijeme slová luxusný, športový a jednoznačne sa jedná o zábavu i pôžitok. Posledný model Burgmana sa síce začal predávať už od r. 2006, ale vďaka nadčasovému dizajnu je dodnes neuveriteľne atraktívny a bez mihnutia oka je najvážnejším konkurentom pre nový SW-T. SW-T sa naopak stavia do pozície konkurenta a ponúka športový dizajn, veľkorysý priestor pre oboch pasažierov, bezpečné ovládanie, veľkokapacitný kufor a štýlové ?hondácke? črty. Vpredu dominujú dva veľkoplošné rozdelené svetlomety, vydarené sú integrované smerovky v bočných kapotách. Avšak Burgman má toto tiež, dokonca svetlomet je ešte väčší a tvorí podstatnú časť čelnej kapotáže. V tomto pohľade je Burgman prepracovanejší, Honda je skôr komornejšia. Zadné kapotáže sa líšia ďaleko viac, zatiaľ čo SW-T použila dvojicu koncových svetiel evokujúcich k športu, tu naopak Burgman vsadil na eleganciu jedného združeného svetlometu. Obaja súperi majú vpravo umiestnenú masívnu koncovku zvodov výfukového potrubia chránenú pochrómovaným krytom. Burgman má o 3 cm nižší posed, a nastaviteľnú opierku vodiča. U SW-T sa opierka nastaviť nedá, avšak má opierku aj pre spolujazdca, čo u Burgmana chýba. Prístrojový panel v oboch prípadoch ponúka počítač s ukazovateľom priemernej spotreby, času a štandardnými údajmi. Rozhodnúť sa podľa tohto pre Hondu alebo Suzuki bude veľmi ťažké.

Úplný test s veľa zaujímavosťami o spotrebe, zrýchlení a technike skútrov nájdete v Motomagazíne č.: 6/2009 (20. mája na stánkoch)

Technické parametre:
HONDA SW-T400
MOTOR

Typ: kvapalinou chladený štvortaktný radový dvojvalec, rozvod DOHC, 8 ventilov
Vŕtanie x zdvih: 64 x 62 mm
Zdvihový objem: 399 ccm
Kompresný pomer: 10,8 : 1
Max. výkon: 39 k pri 8 000 ot./min.
Max. krútiaci moment: 37,8 Nm pri 6 500 ot./min.
Príprava zmesi: elektronické vstrekovanie paliva
Zapaľovanie: digitálne
Štartovanie: elektrické
Prevodovka: automatická s plynulým prevodom CVT
Sekundárny prevod: ozubený remeň
PODVOZOK
Rám: jednoduchý pozváraný z oceľových rúrok
Rozmery (D x Š x V): 2 285 x 770 x 1 430 mm
Rázvor: 1 600 mm
Výška sedla: 740 mm
Objem palivovej nádrže: 16 l
Pneu: vpredu: 120/80 ? 14, vzadu: 150/70 ? 13
Pruženie: vpredu: klasická teleskopická vidlica, zdvih 120 mm, vzadu: dvojica postranne uložených tlmičov pruženia, zdvih 115 mm
Brzdy: vpredu: kotúčová, priemer kotúča 240 mm, vzadu: kotúčová, priemer kotúča 220 mm
Hmotnosť: 247 kg (prevádzková hmotnosť)
Cena: 6 790 ? (204 554 Sk)
Motocykel na test zapožičal: Honda Slovakia, spol. s r. o., Bratislava

SUZUKI Burgman AN400
MOTOR

Typ: kvapalinou chladený štvortaktný jednovalec, rozvod DOHC, 4 ventily
Vŕtanie x zdvih: 81 x 77,6 mm
Zdvihový objem: 400 ccm
Kompresný pomer: 11,2 : 1
Max. výkon: 34 k pri 7 300 ot./min.
Max. krút. moment: 36,3 Nm k pri 5 800 ot./min.
Príprava zmesi: elektronické vstrekovanie paliva
Zapaľovanie: digitálne tranzistorové
Štartovanie: elektrické
Prevodovka: automatická s plynulým prevodom CVT
Sekundárny prevod: ozubený remeň
PODVOZOK
Rám: priestorový pozváraný z oceľových rúrok
Rozmery (DxŠxV): 2 270 x 760 x 1 385 mm
Rázvor: 1 585 mm
Výška sedla: 710 mm
Objem palivovej nádrže: 13,5 l
Pneu: vpredu: 120/80 ? 14, vzadu: 150/70 ? 13
Pruženie: vpredu: klasická teleskopická vidlica, vzadu: horizontálne uložený pozdĺžny tlmič
Brzdy: vpredu: 2 x kotúčová, priemer kotúča 260 mm, vzadu: kotúčová, priemer kotúča 210 mm
Suchá hmotnosť: 199 kg
Cena: 6 390 EUR (192 505 Sk)

Test Honda SW-T400

14 komentárov

Najčítanejšie

Exit mobile version