Connect with us

Testy a recenzie

Pripravujeme: Test Honda SW-T400 a porovnanie so Suzuki Burgman AN400

Publikovaný

on

Vychutnajte si Hondu SW-T400 v krátkom redakčnom videu

Honda má predstavu o tom, ako má vyzerať moderný a luxusný veľkoobjemový skúter, ale chýbalo jej niečo v triede 400 ccm, ktorá je tak obľúbená u veľkej skupiny dennodenných užívateľov hlavne na juhu Európy. Vývoj sa teda premietol do reálu a je tu veľký, luxusný a rýchly skúter Honda SW-T400, ktorý motoricky po úpravách vychádza z modelu FJS600 Silver Wing. Ale pozor na konkurenciu a pozrime sa i na to, čo už beží na trhu, a tým je Suzuki Burgman AN400. Tak máme priame porovnanie dvoch skutočných borcov v tejto triede. Zatiaľ čo Burgman už viac ako 10-ročie obšťastňuje zákazníkov a ťaží z histórie, na túto scénu vstupuje jeho tvrdý konkurent SW-T400.
Luxus, šport, zábava ? rozdiely?
Tak toto platí pre Burgman i pre SW-T-čko. V oboch prípadoch jednoznačne použijeme slová luxusný, športový a jednoznačne sa jedná o zábavu i pôžitok. Posledný model Burgmana sa síce začal predávať už od r. 2006, ale vďaka nadčasovému dizajnu je dodnes neuveriteľne atraktívny a bez mihnutia oka je najvážnejším konkurentom pre nový SW-T. SW-T sa naopak stavia do pozície konkurenta a ponúka športový dizajn, veľkorysý priestor pre oboch pasažierov, bezpečné ovládanie, veľkokapacitný kufor a štýlové ?hondácke? črty. Vpredu dominujú dva veľkoplošné rozdelené svetlomety, vydarené sú integrované smerovky v bočných kapotách. Avšak Burgman má toto tiež, dokonca svetlomet je ešte väčší a tvorí podstatnú časť čelnej kapotáže. V tomto pohľade je Burgman prepracovanejší, Honda je skôr komornejšia. Zadné kapotáže sa líšia ďaleko viac, zatiaľ čo SW-T použila dvojicu koncových svetiel evokujúcich k športu, tu naopak Burgman vsadil na eleganciu jedného združeného svetlometu. Obaja súperi majú vpravo umiestnenú masívnu koncovku zvodov výfukového potrubia chránenú pochrómovaným krytom. Burgman má o 3 cm nižší posed, a nastaviteľnú opierku vodiča. U SW-T sa opierka nastaviť nedá, avšak má opierku aj pre spolujazdca, čo u Burgmana chýba. Prístrojový panel v oboch prípadoch ponúka počítač s ukazovateľom priemernej spotreby, času a štandardnými údajmi. Rozhodnúť sa podľa tohto pre Hondu alebo Suzuki bude veľmi ťažké.

Úplný test s veľa zaujímavosťami o spotrebe, zrýchlení a technike skútrov nájdete v Motomagazíne č.: 6/2009 (20. mája na stánkoch)

Technické parametre:
HONDA SW-T400
MOTOR

Typ: kvapalinou chladený štvortaktný radový dvojvalec, rozvod DOHC, 8 ventilov
Vŕtanie x zdvih: 64 x 62 mm
Zdvihový objem: 399 ccm
Kompresný pomer: 10,8 : 1
Max. výkon: 39 k pri 8 000 ot./min.
Max. krútiaci moment: 37,8 Nm pri 6 500 ot./min.
Príprava zmesi: elektronické vstrekovanie paliva
Zapaľovanie: digitálne
Štartovanie: elektrické
Prevodovka: automatická s plynulým prevodom CVT
Sekundárny prevod: ozubený remeň
PODVOZOK
Rám: jednoduchý pozváraný z oceľových rúrok
Rozmery (D x Š x V): 2 285 x 770 x 1 430 mm
Rázvor: 1 600 mm
Výška sedla: 740 mm
Objem palivovej nádrže: 16 l
Pneu: vpredu: 120/80 ? 14, vzadu: 150/70 ? 13
Pruženie: vpredu: klasická teleskopická vidlica, zdvih 120 mm, vzadu: dvojica postranne uložených tlmičov pruženia, zdvih 115 mm
Brzdy: vpredu: kotúčová, priemer kotúča 240 mm, vzadu: kotúčová, priemer kotúča 220 mm
Hmotnosť: 247 kg (prevádzková hmotnosť)
Cena: 6 790 ? (204 554 Sk)
Motocykel na test zapožičal: Honda Slovakia, spol. s r. o., Bratislava

SUZUKI Burgman AN400
MOTOR

Typ: kvapalinou chladený štvortaktný jednovalec, rozvod DOHC, 4 ventily
Vŕtanie x zdvih: 81 x 77,6 mm
Zdvihový objem: 400 ccm
Kompresný pomer: 11,2 : 1
Max. výkon: 34 k pri 7 300 ot./min.
Max. krút. moment: 36,3 Nm k pri 5 800 ot./min.
Príprava zmesi: elektronické vstrekovanie paliva
Zapaľovanie: digitálne tranzistorové
Štartovanie: elektrické
Prevodovka: automatická s plynulým prevodom CVT
Sekundárny prevod: ozubený remeň
PODVOZOK
Rám: priestorový pozváraný z oceľových rúrok
Rozmery (DxŠxV): 2 270 x 760 x 1 385 mm
Rázvor: 1 585 mm
Výška sedla: 710 mm
Objem palivovej nádrže: 13,5 l
Pneu: vpredu: 120/80 ? 14, vzadu: 150/70 ? 13
Pruženie: vpredu: klasická teleskopická vidlica, vzadu: horizontálne uložený pozdĺžny tlmič
Brzdy: vpredu: 2 x kotúčová, priemer kotúča 260 mm, vzadu: kotúčová, priemer kotúča 210 mm
Suchá hmotnosť: 199 kg
Cena: 6 390 EUR (192 505 Sk)

Test Honda SW-T400

Advertisement

14 komentárov

1 komentár

  1. chorche

    15. mája 2009 at 8:36

    To bude zaujimave porovnanie, prizanm sa, ze aj ja by som si rad tieto masinky otestoval

  2. AIR

    15. mája 2009 at 16:42

    Aj ja premyslam, ze raz az zostarnem, tak skoncim na niecom takom 😶 😶 😶

  3. kxbibo

    16. mája 2009 at 3:04

    Porovnanie kuchynských robotov 😁 😁 😁

  4. VladiB

    16. mája 2009 at 5:35

    AIR kxbibo Na toto nemusíš zostarnúť, to môžeš mať v garáži stále na tisíc účelov, keby si pred 12 rokmi počul môj názor na skútre, tak by si neuveril. Dnes mám úplne iný názor ? skúter je super vec a v mnohých denných situáciách je daleko praktickejší ako normálny bike. Mám v garáži to i to a už si neviem predstaviť jednu vec z toho v garáži nemať

  5. kxbibo

    16. mája 2009 at 10:04

    VladiB ja som to myslel ako vtip 😉

  6. AIR

    16. mája 2009 at 11:35

    VladiB Ja som si povodne chcel kupit Gileru Nexus 500, takze ja skutre neodsudzujem… s tym zostarnutim som myslel, ze momentalne nie su peniazky na take nieco a som rad, ze mam traktor a z podpory si skuter nekupim 🤣 🤣 🤣

    Ale az raz budem velky tak si kupim nejaky taky krasny stroj v kubature 500-650 a skamaratim ho s traktorom v garazi😈 😈 😈

  7. rmacko

    16. mája 2009 at 12:59

    … tiež ma v garáži poslušne očakávajú dve moje zlatíčka a jedným z nich je už tuším moj piaty skútrik … 😉

  8. Mayor

    16. mája 2009 at 14:17

    VladiB … práve som sa rozhodol pre tú Hondu, už len pre porovnanie mi tam chýba spotreba a max. rýchlosť.

  9. VladiB

    16. mája 2009 at 15:54

    OK všetci beriem
    Mayor 20-21. mája bude na stánkoch Motomagazín ? 6-tka, je tam všetko, spotreba meraná súčasne na kombinovanej trase, diaľnica, mesto, mimo mesto(240 km trasa), odkladacie priestory, zrýchlenie, šprint na 100, 200 m + šprint na maximálku + rozdiely, výhody, nevýhody, ceny výbava

  10. AIR

    16. mája 2009 at 20:55

    VladiB uz to mam v diari poznacene, navstivim stanok kupim si ho 😉

  11. raptor

    16. mája 2009 at 21:23

    Dobry skuter nemohol byt nikdy zly… myslim ze burgmanu 400 nic nechyba, tu hondu nepoznam

  12. Mayor

    17. mája 2009 at 14:18

    VladiB dík za tip, ten motomagazín si určite kúpim a ten skúter tiež.

  13. daro

    18. mája 2009 at 21:47

    Ta biela je pekná ale črvena Gilera GP 800 😈 😈 😈 😈 😈

  14. ega1

    22. mája 2009 at 15:52

    Mayor že vraj si kúpiš Hondu, a nakoniec si kúpil Suzuki, ty opica jedna 😀 😁
    čo sa dizajnovo týka, viac sa mi páči Suzuki, vyzerá byť exkluzívnejší 🙂 😎

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Najčítanejšie

Partneri