Spravodajstvo

Royal Enfield Bullet Classic C5

Publikovaný

on

Royal Enfield má nový Bullet. Je to Bullet Classic C5 a aj keď na prvý pohľad vyzerá možno rovnako ako iné Bullety, opak je pravdou.

Model Bullet indického výrobcu sa od roku 1955 nijak podstatne nezmenil. Každý ?nový? mal na sebe pár štylistických úprav a to je asi tak všetko. Bullet Classic C5 si zobral za vzor svojho predka z roku 1951, starý Enfield motor by sme v ňom však hľadali ťažko. Cé päťka je poháňaná novým motorom s elektronickým vstrekovaním, má hydraulické tlmiče, chýba mu ?nakopávačka? a v prevodovke hrká päť stupňová prevodovka. Takže aj napriek tomu, že motocykel vyzerá ako perfektne zrenovovaný veterán, jeho srdce je moderné.

Nový motor zaručí zníženie emisií a lepšie využitie otáčok tohto päťstovkového jednovalca. Výrobca sľubuje, že aj údržba stroja bude menej náročná a víkendové posedenia v garáži s rozobratým strojom sú minulosťou.

Dizajn motocykla si páni z Royal Enfieldu navrhovali sami a o časť návrhu sa starala firma Xenophya Design. Inšpiráciu naberali v Britskom národnom motocyklovom múzeu, aby jednotlivé detaily starých modelov prebrali, čo najlepšie.

Royal Enfield Bullet Classic C5 v sebe skrýva:
– povojnový štýl s autentickým pomaľovaním nádrže
– rám farebne zladený s nádržou a blatníkmi
– pružinové sedadlo so špeciálnymi vložkami, ktoré tlmia vibrácie
– dobové šitie a textúra sedadla

Motocykel váži 187 kg a má silu 27 koní. O brzdenie sa stará 280 mm kotúč vpredu a 152 mm bubon vzadu. Spotreba sa pohybuje okolo 2,8 litra na 100 km.

Nový motor bude použitý aj u modelu Bullet G5. Jedná sa o štandardný Bullet (teda nie natolko retro) vo všetkých bežných variantách (standard, deluxe, military).

Royal Enfield Bullet Classic C5

11 komentárov

Najčítanejšie

Exit mobile version