Connect with us

Spravodajstvo

Royal Enfield Bullet Classic C5

Publikovaný

on

Royal Enfield má nový Bullet. Je to Bullet Classic C5 a aj keď na prvý pohľad vyzerá možno rovnako ako iné Bullety, opak je pravdou.

Model Bullet indického výrobcu sa od roku 1955 nijak podstatne nezmenil. Každý ?nový? mal na sebe pár štylistických úprav a to je asi tak všetko. Bullet Classic C5 si zobral za vzor svojho predka z roku 1951, starý Enfield motor by sme v ňom však hľadali ťažko. Cé päťka je poháňaná novým motorom s elektronickým vstrekovaním, má hydraulické tlmiče, chýba mu ?nakopávačka? a v prevodovke hrká päť stupňová prevodovka. Takže aj napriek tomu, že motocykel vyzerá ako perfektne zrenovovaný veterán, jeho srdce je moderné.

Nový motor zaručí zníženie emisií a lepšie využitie otáčok tohto päťstovkového jednovalca. Výrobca sľubuje, že aj údržba stroja bude menej náročná a víkendové posedenia v garáži s rozobratým strojom sú minulosťou.

Dizajn motocykla si páni z Royal Enfieldu navrhovali sami a o časť návrhu sa starala firma Xenophya Design. Inšpiráciu naberali v Britskom národnom motocyklovom múzeu, aby jednotlivé detaily starých modelov prebrali, čo najlepšie.

Royal Enfield Bullet Classic C5 v sebe skrýva:
– povojnový štýl s autentickým pomaľovaním nádrže
– rám farebne zladený s nádržou a blatníkmi
– pružinové sedadlo so špeciálnymi vložkami, ktoré tlmia vibrácie
– dobové šitie a textúra sedadla

Motocykel váži 187 kg a má silu 27 koní. O brzdenie sa stará 280 mm kotúč vpredu a 152 mm bubon vzadu. Spotreba sa pohybuje okolo 2,8 litra na 100 km.

Nový motor bude použitý aj u modelu Bullet G5. Jedná sa o štandardný Bullet (teda nie natolko retro) vo všetkých bežných variantách (standard, deluxe, military).

Royal Enfield Bullet Classic C5

11 komentárov

11 Comments

  1. mirolc

    14. mája 2009 at 22:22

    Celkom pekna mašina. Ako druha motorka v garaži by ušla 🤣 Škoda, že sa aj jawa nevydala týmto štýlom takto čoskoro zanikne 😕

  2. misi

    14. mája 2009 at 23:43

    Tá spotreba je smiešna 🤣 🤣 . Až sa mi nechce veriť.

  3. AIR

    15. mája 2009 at 4:49

    Veru ten styl mi pripomina jawky a cezetky a moje zaciatky na motorkach … bral by som to do garaze ako sekundarny stroj 😉

  4. kxbibo

    15. mája 2009 at 6:16

    Krásna klasika.

  5. duroslav

    15. mája 2009 at 11:52

    Krasny stroj 🙂

  6. FaDe

    15. mája 2009 at 15:06

    Mirolc: presne ako hovoris, keby Jawa trosku „zrenovovala“ 500 OHC boli by to podla mna vychytene masiny…

    Velmi vydareny design ma ten enfield C5. Enfieldy boli vzdy nieco extra, ale boli moc svojske. Tento dizajn oslovuje urcite sirsie masy a najde si novych priaznivcov…

    Pekna masinka…

  7. Frank

    15. mája 2009 at 15:15

    Pekné, veľmi pekná mašina.Určite by som našiel miesto v garáži 😁 🙂

  8. skrina

    16. mája 2009 at 16:07

    Krasna masinka. Takto nejak si predstavujem retro 500OHC. Bohuzial, Jawa je absolutne nemohuca a davam jej maximalne 2 roky… Potom tvrdy krach.

  9. JFK

    22. mája 2009 at 11:56

    Mne sa tiež ľúbi… 🙂

  10. ORTUT

    22. mája 2009 at 14:02

    A keď sme kedysi také motorky mali (kyvačky) tak sme ich modernizovali a považovali za škaredé. Dnes ich obdivujeme
    Neviete či je možné niekde kúpiť motor z tohto pollitrového bulletu?

  11. ogard

    22. mája 2009 at 14:34

    ORTUT pozri sem [linka] je tam celkom pekny zoznam zrojov na nove aj stare diely, tak hadam by sa aj naslo 😉
    pripadne este aj sem [linka] – Vintagebike.co.uk

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Najčítanejšie

Partneri