Články užívateľov

Šikmooký rok

Publikovaný

on

Kúpiť čínsky stroj, alebo nie? To je dosť ťažká otázka a nájsť na ňu jednoznačnú odpoveď nie je vôbec jednoduché. Ja som o kúpe takejto motky začal uvažovať, pretože dovtedy jazdená ČZ-175+Pav-41 mala málo ?čoproidných? znakov.
Na zrazoch sa začali postupne objavovať stroje rôznych značiek z ďalekého východu , tak som využil možnosť a niekoľko krát som sa aj previezol ? samozrejme, že po predchádzajúcom súhlase ich majiteľov. Celkom sa mi to pozdávalo, jazda na nich bola fajn, vyzerali dobre ? chrómy, strapce, lebky, reťaze a iné doplnky. A už bola na svete dilema ? kúpiť, či nekúpiť?
Tak som zbieral informácie a skúsenosti. Názory boli rôzne, od absolútnych odporcov, cez umiernených, prípadne bez názoru, až po priaznivcov týchto značiek. Nakoniec som sa rozhodol tak, že kúpim jazdenku, aby v prípade splnenia sa pesimistických vízií rozpadajúcej sa motorky, neboli prípadné finančné straty až také veľké. Preto som kúpil ročnú motku, jazdenú jednu sezónu. Pri výbere rozhodlo asi aj to, že jej bývalého majiteľa som poznal osobne a vedel som , že bola v dobrých rukách. Týmto pozdravujem KUKY-ho. Zopár majlov a nejaký ten telefón a už som sedel v autobuse ? smer Bratislava.
Bolo to v druhej polovici marca ? počasie ideálne, teplota okolo nuly a neustále popŕchalo. No nič, bolo rozhodnuté, zopár vrstiev oblečenia, kukla, šatka, integrála, dvoje rukavice a cca 200 kilometrov pred sebou. Diaľnica ma dosť nudila, hoci 250 ccm motorček si priadol spokojne okolo 100, tak som sa pri Piešťanoch rozhodol, že odbočím na Topoľčany. Zdal sa to byť dobrý nápad až do chvíle, keď som dorazil na Čertovu pec ? cesta sa zmenila ? štrk, sneh, ľad a voda sa striedali v nepravidelných intervaloch.
A tak som nakoniec prišiel v poriadku, ja hej ale na Jinlune odtrhnutý úchyt na kufor. Vlastne to ani nebol taký problém, CO-zváračka, podložky na zosilnenie a pre istotu spevnenie aj na druhej strane. Keďže neďaleko mám servis na tieto značky, vydal som sa na cestu. Nechal som ju ponadstavovať, vymeniť olej a sviečky atď. Servisák mi pri odchode hovorí: ?Je to dobrá motorka, nebudeme sa stretávať často?. Našťastie sa jeho slová potvrdili a v servise som bol až v decembri, keď som nechal spraviť rovnaké úkony ako na jar.
Jediný ?vážnejší? problém bol, keď prasklo spojkové lanko ? na dojazd poslúžilo lanko z bicykla a potom výmena za nové. V rámci vylepšenia ?pocitu z jazdy? som zohnal starší predkop doslova za pár korún. Mal som v pláne pôvodné plastové kufre vymeniť za kožené, ale než som sa k tomu dostal, motka už bola predaná. Čo sa týka rôznych doplnkov, dalo by sa s touto motkou ?pohrať? a vylepšiť, ale to bude asi realizovať iba ten, kto plánuje jazdenie na nej po dobu viac ako jednej sezóny.
Jazdné vlastnosti boli dobré, ak uvážime, že pohonný agregát bol len 250 ccm, vraj je to licenčný motor od Hondy Rebel, ale to už nechám na znalcoch. Pri správnom nastavení karburátora boli štarty absolútne bezproblémové. Dosť od veci bola jazda v zákrutách, pri náklone sa motka správala tak, ako keby jazdec predstavoval pre motku zbytočnú príťaž a určite by sa ho bolo treba zbaviť. Ale čo už, veď to nakoniec nebolo o rýchlosti, ale o radosti z jazdy. Spotreba bola viac ako príjemná, málokedy som sa dostal cez 3 l / 100 km a to som nejazdil práve predpisovo.
Takže to zhrniem, v podstate som mal za málo peňazí veľa muziky. Môj osobný názor je ten, že je dobré, ak máme takéto motky na trhu, pretože hlavne začínajúci jazdci si môžu zajazdiť pri minimálnych nákladoch a po čase zistia čo a ako a potom majú možnosť sa rozhodnúť ako ďalej. Heavy

7 komentárov

Najčítanejšie

Exit mobile version