Connect with us

Články užívateľov

Šikmooký rok

Publikovaný

on

Kúpiť čínsky stroj, alebo nie? To je dosť ťažká otázka a nájsť na ňu jednoznačnú odpoveď nie je vôbec jednoduché. Ja som o kúpe takejto motky začal uvažovať, pretože dovtedy jazdená ČZ-175+Pav-41 mala málo ?čoproidných? znakov.
Na zrazoch sa začali postupne objavovať stroje rôznych značiek z ďalekého východu , tak som využil možnosť a niekoľko krát som sa aj previezol ? samozrejme, že po predchádzajúcom súhlase ich majiteľov. Celkom sa mi to pozdávalo, jazda na nich bola fajn, vyzerali dobre ? chrómy, strapce, lebky, reťaze a iné doplnky. A už bola na svete dilema ? kúpiť, či nekúpiť?
01Tak som zbieral informácie a skúsenosti. Názory boli rôzne, od absolútnych odporcov, cez umiernených, prípadne bez názoru, až po priaznivcov týchto značiek. Nakoniec som sa rozhodol tak, že kúpim jazdenku, aby v prípade splnenia sa pesimistických vízií rozpadajúcej sa motorky, neboli prípadné finančné straty až také veľké. Preto som kúpil ročnú motku, jazdenú jednu sezónu. Pri výbere rozhodlo asi aj to, že jej bývalého majiteľa som poznal osobne a vedel som , že bola v dobrých rukách. Týmto pozdravujem KUKY-ho. Zopár majlov a nejaký ten telefón a už som sedel v autobuse ? smer Bratislava.
Bolo to v druhej polovici marca ? počasie ideálne, teplota okolo nuly a neustále popŕchalo. No nič, bolo rozhodnuté, zopár vrstiev oblečenia, kukla, šatka, integrála, dvoje rukavice a cca 200 kilometrov pred sebou. Diaľnica ma dosť nudila, hoci 250 ccm motorček si priadol spokojne okolo 100, tak som sa pri Piešťanoch rozhodol, že odbočím na Topoľčany. Zdal sa to byť dobrý nápad až do chvíle, keď som dorazil na Čertovu pec ? cesta sa zmenila ? štrk, sneh, ľad a voda sa striedali v nepravidelných intervaloch.
A tak som nakoniec prišiel v poriadku, ja hej ale na Jinlune odtrhnutý úchyt na kufor. Vlastne to ani nebol taký problém, CO-zváračka, podložky na zosilnenie a pre istotu spevnenie aj na druhej strane. Keďže neďaleko mám servis na tieto značky, vydal som sa na cestu. Nechal som ju ponadstavovať, vymeniť olej a sviečky atď. Servisák mi pri odchode hovorí: ?Je to dobrá motorka, nebudeme sa stretávať často?. Našťastie sa jeho slová potvrdili a v servise som bol až v decembri, keď som nechal spraviť rovnaké úkony ako na jar.
Jediný ?vážnejší? problém bol, keď prasklo spojkové lanko ? na dojazd poslúžilo lanko z bicykla a potom výmena za nové. V rámci vylepšenia ?pocitu z jazdy? som zohnal starší predkop doslova za pár korún. Mal som v pláne pôvodné plastové kufre vymeniť za kožené, ale než som sa k tomu dostal, motka už bola predaná. Čo sa týka rôznych doplnkov, dalo by sa s touto motkou ?pohrať? a vylepšiť, ale to bude asi realizovať iba ten, kto plánuje jazdenie na nej po dobu viac ako jednej sezóny.
Jazdné vlastnosti boli dobré, ak uvážime, že pohonný agregát bol len 250 ccm, vraj je to licenčný motor od Hondy Rebel, ale to už nechám na znalcoch. Pri správnom nastavení karburátora boli štarty absolútne bezproblémové. Dosť od veci bola jazda v zákrutách, pri náklone sa motka správala tak, ako keby jazdec predstavoval pre motku zbytočnú príťaž a určite by sa ho bolo treba zbaviť. Ale čo už, veď to nakoniec nebolo o rýchlosti, ale o radosti z jazdy. Spotreba bola viac ako príjemná, málokedy som sa dostal cez 3 l / 100 km a to som nejazdil práve predpisovo.
Takže to zhrniem, v podstate som mal za málo peňazí veľa muziky. Môj osobný názor je ten, že je dobré, ak máme takéto motky na trhu, pretože hlavne začínajúci jazdci si môžu zajazdiť pri minimálnych nákladoch a po čase zistia čo a ako a potom majú možnosť sa rozhodnúť ako ďalej. Heavy

7 komentárov

7 Comments

  1. eXeBaT

    19. marca 2007 at 22:05

    po čase zistia čo a ako a potom majú možnosť sa rozhodnúť ako ďalej

    Tebe to v rozhodovaní naozaj pomohlo 😁

  2. Heavy

    24. marca 2007 at 20:01

    eXeBaT – vytrhol si vetu z kontextu 😁 , chcel som týmto článkom pomôcť nerozhodným pri výbere. O čínskych motorkách sa toho popísalo veľa a ja som po technickej stránke počas jednej sezóny nemal problém. V podstate je to o tom, že na „naozajstnú“ choppru v dobrom ročníku je potrebné väčšie nmožstvo bubákov, takže tá čína je povedal by som alternatívne riešenie 😉

    PS: A 250 má relatívne dobrý zvuk, keď sú „vykuchané“ laufy…

  3. doctor

    24. marca 2007 at 20:48

    Heavy – uz si jak politik aj ty sa vyhovaraju ze kazdy vsetko trha z kontextov.Ale doj**l si to.Uz si neni nas – traktorista .

  4. Heavy

    24. marca 2007 at 21:05

    doctor – nerob z toho drámu – 😉 ďalšia bude Drag Star… 🙂

  5. doctor

    25. marca 2007 at 6:48

    Heavy – a kedy bude?Ty menis castejsie motorky jak ja ponozky alebo trenky.

  6. kxbibo

    25. marca 2007 at 8:10

    Heavy zabudol si napísať, že tá výmena lanka bola tou najnáročnejšou výmenou spojkového lanka v mojom živote. 😁 Ale inak môžem potvrdiť, že mu číňan držal celú sezónu.

  7. Heavy

    25. marca 2007 at 12:11

    ALL – Nechcel som to rozoberať, ale Bibo začal 😀 Pre upresnenie – Bibo mi to lanko menil v sobotu ráno v Tajove. Na tom by nebolo nič zvláštne, keby nebol po predchádzajúcej noci, kde ho zasiahla pivová smršť, vo veľmi zlom technickom stave. Bolo to doobeda a Bibák mal promile zostatkového alkoholu asi 2,99 😀 Pri pohľade na jeho výkon počas tejto činnosti nebolo jasné, či má viac starostí technického charakteru, alebo so sebou. 😀

    PS: PRODIGY 😉 😎

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Najčítanejšie

Partneri