Moje zháňanie
začalo už pred rokom. Celkovo som videl takéto 3 motorky, nakoľko ich malo ľudí
kupuje a ešte menej predáva. Prvá bola ako tak OK, len mala búraný predok, t.j.
opravovaná predná vidlica. Na druhu som išiel pozrieť koncom leta. Nebola prihlásená
na SK ŠPZ a odretá pravá strana aj s výfukom. Inak bez chyby. Bola tam ale vysoká
cena na to v akom bola stave a keď k tomu prirátam prihlásenie plus oprava …
Tiež nie to pravé orechové. Ono ťažko sa hľadá moto tohto typu, nepoškodená.
Tretiu a finálnu som bol pozrieť a po menšej kontrole stavu som ju kúpil. Bolo
s ňou tiež vpalené do plota, ale to bolo len povrchovo. Nedá sa povedať, že
to sú škrabance, lebo tam nie sú ani ryhy, len taký lišaj.
Písal
sa 24. máj tohto roku a ja som sa stal vlastníkom tejto mašiny. Prvý dojem a
jazda bola na nezaplatenie. Má najazdenych 25 000 km. Hneď mi sadla do ruky
a po zohriatí motora tam na cca 75 °C vrrrrrrrrrrrrrrrrr na 12 tisíc. Asfalt
začne trhať tak cca po 5-6 tis. A čo robí pri 9-10 nemusím popisovať. Brzdné
vlastnosti by som čakal lepšie, ale asi sa pozriem či nie je zavzdušnená. Momentálne
je obutá na Michelin Pilot a môžem povedať, že sú to znamenité pneu. Len neviem
či budú aj budúcu sezónu (cena). Štartuje perfektne, či za studena, či zohriata.
Chladenie je vodou. Prevádzková teplota tak okolo 80-90 °C, ventilátor sa spúšťa
pri 106 °C. Čo sa týka spotreby, zmestil som sa do 6,5 l/100km kombinácia mesto,
diaľnica a mimomesto. Na plnú nádrz mam dojazd cca 250 km. Indikátor
paliva začne blikať pri 50-60 km a svieti pri 10-20 km dojazdu. Mal som možnosť
vyskúšať a pekne som tŕpol, kedy už bude pumpa. Po prvých 800 km som ale prišiel
na nedostatky, ktoré budú potrebovať menšiu investíciu. Predchádzajúci majiteľ
jazdil na povolenej reťazi a tak budem musieť meniť celú rozetu. Taktiež som
zistil, že sem tam na voľnobehu mi dačo kope v motore a prenáša sa to do stúpačiek.
Dosť silne rany. Žeby rozvodová reťaz? Zistím pri menení rozety. Zvody sú zakončené
koncovkou Viper. Neviem povedať či sa výkon zmenil, alebo nie, lebo som nemal
možnosť vyskúšať originál. Zvuk má ale znamenitý a nie je hlavy čo by sa neotočila.
Čo sa týka maximálnej rýchlosti, o tom netreba hovoriť nič, lebo to asi hovorí
samo za seba. V skutočnosti ma ani neláka ju skúšať na tej rozbitej rozete.
Možno po výmene a uistení sa že je všetko na 101% OK. Veľmi sa mi osvedčil tlmič
riadenia. Pri výjazdoch zo zákrut, alebo keď sa vám pri razantnejšom pridávaní
nadvihne predné koleso, nehrozí žiaden balans. Nie som z tých jazdcov, ktorý
drží kŕčovito zaťaté ruky a prstu sa mu zarývajú do rúčiek.
No
a teraz mínusi ktoré som postrehol. Motorka nie je pre osoby vyššieho vzrastu.
Má síce vyššie sedlo, ale zasa pri jazde máte problém nájsť správne miesto pre
nohy. Mal som možnosť to otestovať. Jazda v teniskách, lepšie povedané s tenkou
podrážkou a jazdu v mojich znamenitých newrockoch s 4-5 cm podrážkou. Trošku
sa musím poprehadzovať, aby som našiel ideálny posed. Podotýkam že meriam 186
cm. Ďalšia vec je tá, že pri vytočení plného raidu udiera koniec na riaditkách
do nádrže. Treba byt teda opatrný aby to neodniesol lak.