Connect with us

Články užívateľov

Suzuki GSX 600R ? moje živé šesťkilo II.

Publikovaný

on

Moje zháňanie začalo už pred rokom. Celkovo som videl takéto 3 motorky, nakoľko ich malo ľudí kupuje a ešte menej predáva. Prvá bola ako tak OK, len mala búraný predok, t.j. opravovaná predná vidlica. Na druhu som išiel pozrieť koncom leta. Nebola prihlásená na SK ŠPZ a odretá pravá strana aj s výfukom. Inak bez chyby. Bola tam ale vysoká cena na to v akom bola stave a keď k tomu prirátam prihlásenie plus oprava … Tiež nie to pravé orechové. Ono ťažko sa hľadá moto tohto typu, nepoškodená. Tretiu a finálnu som bol pozrieť a po menšej kontrole stavu som ju kúpil. Bolo s ňou tiež vpalené do plota, ale to bolo len povrchovo. Nedá sa povedať, že to sú škrabance, lebo tam nie sú ani ryhy, len taký lišaj.

Písal sa 24. máj tohto roku a ja som sa stal vlastníkom tejto mašiny. Prvý dojem a jazda bola na nezaplatenie. Má najazdenych 25 000 km. Hneď mi sadla do ruky a po zohriatí motora tam na cca 75 °C vrrrrrrrrrrrrrrrrr na 12 tisíc. Asfalt začne trhať tak cca po 5-6 tis. A čo robí pri 9-10 nemusím popisovať. Brzdné vlastnosti by som čakal lepšie, ale asi sa pozriem či nie je zavzdušnená. Momentálne je obutá na Michelin Pilot a môžem povedať, že sú to znamenité pneu. Len neviem či budú aj budúcu sezónu (cena). Štartuje perfektne, či za studena, či zohriata. Chladenie je vodou. Prevádzková teplota tak okolo 80-90 °C, ventilátor sa spúšťa pri 106 °C. Čo sa týka spotreby, zmestil som sa do 6,5 l/100km kombinácia mesto, diaľnica a mimomesto. Na plnú nádrz mam dojazd cca 250 km. Indikátor paliva začne blikať pri 50-60 km a svieti pri 10-20 km dojazdu. Mal som možnosť vyskúšať a pekne som tŕpol, kedy už bude pumpa. Po prvých 800 km som ale prišiel na nedostatky, ktoré budú potrebovať menšiu investíciu. Predchádzajúci majiteľ jazdil na povolenej reťazi a tak budem musieť meniť celú rozetu. Taktiež som zistil, že sem tam na voľnobehu mi dačo kope v motore a prenáša sa to do stúpačiek. Dosť silne rany. Žeby rozvodová reťaz? Zistím pri menení rozety. Zvody sú zakončené koncovkou Viper. Neviem povedať či sa výkon zmenil, alebo nie, lebo som nemal možnosť vyskúšať originál. Zvuk má ale znamenitý a nie je hlavy čo by sa neotočila. Čo sa týka maximálnej rýchlosti, o tom netreba hovoriť nič, lebo to asi hovorí samo za seba. V skutočnosti ma ani neláka ju skúšať na tej rozbitej rozete. Možno po výmene a uistení sa že je všetko na 101% OK. Veľmi sa mi osvedčil tlmič riadenia. Pri výjazdoch zo zákrut, alebo keď sa vám pri razantnejšom pridávaní nadvihne predné koleso, nehrozí žiaden balans. Nie som z tých jazdcov, ktorý drží kŕčovito zaťaté ruky a prstu sa mu zarývajú do rúčiek.

No a teraz mínusi ktoré som postrehol. Motorka nie je pre osoby vyššieho vzrastu. Má síce vyššie sedlo, ale zasa pri jazde máte problém nájsť správne miesto pre nohy. Mal som možnosť to otestovať. Jazda v teniskách, lepšie povedané s tenkou podrážkou a jazdu v mojich znamenitých newrockoch s 4-5 cm podrážkou. Trošku sa musím poprehadzovať, aby som našiel ideálny posed. Podotýkam že meriam 186 cm. Ďalšia vec je tá, že pri vytočení plného raidu udiera koniec na riaditkách do nádrže. Treba byt teda opatrný aby to neodniesol lak.

Takže to bol môj postreh za prvých 800 km.

ZDAR ALL.

Joker

JA & Zuzka

6 komentárov

1 komentár

  1. aver

    14. júna 2005 at 7:29

    jej ahoj, super masinka, sa mi hrozne lubi, s tou vyskou ma kazdy prekvapujete 🙂 ) neraz som pocul ze na tu motorku nevojde taky vysoky na druhu taky.. no ja mam 201cm, na ktoru vojdem? na traktor? ;))))

    a planujem jupit si hondu cbr 600 alebo 900 inaksie je to super masinka ta suzuki, tak len poopravuj tie chybycky aby bolo setko ok, a hlavne davaj pozor a uzi si jazdu, zelam ti vela stastnych kilakoch. :moto:

  2. Natalka

    16. júna 2005 at 9:58

    a hneď po kúpe utekal za Natálkou 😉

    mala som tú česť.. vtedy bola ešte horúca…

    Joker, také otrepané… veľa šťastných kilometrov 😘 :60:

  3. Joker

    16. júna 2005 at 11:00

    Co je otrepane??? ☹️

    Ja som tu king :hip:

    :31:

  4. raptor

    22. júna 2005 at 9:01

    joker nezer tolko piruli 😁 s tou sestovkou si tak maximalne páža 😛

  5. eXeBaT

    22. júna 2005 at 9:10

    Joker

    Dva roky dozadu som kupoval 750-ku. Súhlasím, aj vtedy ich bolo málo a núdza o kupované na SK ani nepíšem, takže zostali iba dovezené a chcel som padnutú maximálne na plasty. Perličkou bol jeden chalanisko u ktorého som sa naozaj 3x v telefonáte ubezpečoval než vyrazím, že je všetko tak, ako má byť.

    Rok výroby 2001, 12 000 km, pôvodné, motor neotváraný a rám nerovnaný … to som potreboval … (bola jeseň 2003)

    Zámerne nenapíšem, kde to bolo, aby sa nový majiteľ nervovo nezrútil, ak ju spozná. Z troch metrov dávala naleštená kráska skvelú pastvu pre oči, ale …

    Obyčajom u mňa je odplastovať motocykel, či predávam, alebo kupujem. Na pravej strane od nádrže zváraný rám, z vnútornej strany vyťahovaný tyčkou, ostali ešte neočistené otrusky po zváraní – podotýkam vonku.

    Prevodovka olepená dookola červeným silikónom … nie je čo dodať.

    Zodraté zadné platničky, reťaz RK-čka, nájdete ich na motocykloch Kawasaki.

    Takže padnutá, rám rovnaný, prevodovka otváraná, 12 000 kmm reťaz a zadné platničky predsa musia vydržať, pokiaľ nejazdí denne za domom okruh.

    K jej vlastnostiam. Od 8000 ot./min ide nádherne hore, dobrá ovládateľnosť, na okruhu mäknú brzdy, treba pancier … skoro ako na každej. S nejakými závadami na motore a prevodovke som sa ja a moji známi nestretli.

    Želám od výmeny po výmenu no problem 😉

  6. Rony

    25. júla 2005 at 10:09

    Dokazete mi poradit? Idem kupovat GSX R-ku 750 r.v. 2001.Na co si mam dat pozor. A ako vlastne ta motorka ma ist?

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Advertisement

Najčítanejšie

Partneri