Moje moto

Suzuki M1800R – Dojmy z TAXÍKA

Publikovaný

on

Suzuki M1800R, tak toto je názov, ktorý vo mne donedávna evokoval len silnú mašinu na, ktorú sa mnohí pozerali ako na zhluk nezmyslov a iní ju ospevovali ako motorku s veľkým M. Má to moc širokú gumu to sa nebude dať jazdiť, ten krúťák je až zbytočne veľký na cruisera, dizajn akoby sa zrazil choper s jogurtom a podobné debaty vo mne ticho dusili laické nadšenie z tohto inak pekného hybrida. Už prvé fotografie prototypu od Suzuki vo mne vyvolávali emócie nehodné turistu a hltača kilometrov. Bol som ale zvedavý ako to bude vyzerať naživo. Prvú som videl v Rakúsku v motosalone a dojem bol zimomriavkotvorný. V skutočnosti bola väčšia než som čakal a pohľad z boku mi v prvom momente pripomenul votrelca z úspešného filmu. Preto som sa tešil na moment až dozreje môj čas a budem si môcť aspoň jemne šáhnuť na túto mašinku. Donedávna som si ale ani len vo sne neuvedomil, že zatúžim ju mať aj doma. Stačil mi pocit, že tu je a, že sa na ňu občas môžem pozrieť nieto ju vlastniť. Ale Janko ma pozná a tak ma pri oficiálnom otvorení zoznámil s oranžovým kúskom slúžiacim ako nalamovač neznabohov. Dostávam kľúčik a štartujem. Cvrkol som si do gatí lebo ten zvuk nenechá nikoho chladným a tak hádžem jednotku a jemne priposratý zahajujem manéver vedúci k odchodu z parkoviska na zoznamovací tanček s týmto silným pomarančom. Šklbnutie jednotkou je fakt sexy a nech si vraví kto čo chce mne sa to páči. Ako by ste rozbiehali Tatrovku. Svoj tanček som veľmi triezvo ukončil a po desiatich kilometroch som pomaranč radšej odovzdal daľšiemu neznabohovi na hranie. Medzi nami o kilometer viac a nikto ma z nej nezloží a v kuloároch by sa začalo povrávať ako AMIS kradne motorky z predajne. To som ale ešte nezazrel na predajni TAXÍKA. Janko vedel, že mám slabosť na špeciálne edície a po sklamaní z minulého roka ako mi ušla modrobiela verzia introša si vychutnal moje doklepnutie predstavením žlto bielej verzie. To nebolo fér a dodnes mu to nezabudnem, že ma takto namotal. Nemal som na ňu nikdy sadať som si v duchu vravel, ked sme sa s Amiskou na našom Stromčeku vracali z vydarenej akcie.

Celý týždeň som bol ako dieťa, ktorému vzali hrkalku. Ani pred Amiskou sa mi nedarilo schovávať moje myšlienkové pochody a po týždni kokršpanielích očí som si vypočul hlášku z reklamy na Margotku. TAK SI JU TEDA VYBAV znelo a mne sa v ten moment začali búriť hormóny. Telefonát do Vráblov pre uistenie , že tam ešte stojí a hurá po neho. Pršalo v ten utorok, ale to ma ako vodníka nijako neodrádzalo a tak sme sa s Erikom (daľším namotaným) stretli večer u Jančiho po záverečnej. Bolo to tak lepšie lebo dve uslintané tváre nadržancov by asi neprispeli k dobrému menu predajne. ?Čo tu sypú niečo do kávy ?? by zneli otázky nezainteresovaných, Lejak neprestával a kedže ani Erik nie je bábovka vybrali sme sa spolu okolo jednej v noci za hustého lejaku domov. Prvé kilometre boli dosť rozpačité a obaja sme s rešpektom klopili zákruty smerom z Vrábel do Nitry. Pri odchode zneli varovné slová mechanika ?Nevytáčaj to nad 3000? ako reči mamy dávaj si pozor. Ved slovo zábeh aj mne analfabetovy predsa len niečo hovorí. ON ale zabudol dodať, že pri 3000 otáčkach za minútu sa bude táto električka gúľať po asfalte cez 120km za hodinu. Čo som na diaľnici s Ibizou ako safetycarom za chrbtom mal možnosť postrehnúť. Po týždni randenia som nabehal 2000km a šup ho s nedočkavosťou do servisu na garančku. Domontovala sa tá zázračná krabička s červenými čísličkami čo popustí uzdu svalovcovi a toľko ospevovaný Bixenon do lampáša votrelca, nech to má v noci lepší kukuč. Vymenili sme olej a plný očakávania čo tá SVIŇA ešte dokáže som sa vybral na poriadne dlhú cestu domov.

Dokáže toho veľa. To mi verte a rovnako ako hladný sýtemu neuverí Vás tu nebudem silno moc presviedčať. Rám tuhý a pevný niekedy až moc. Pruženie Vám nič neodpustí a cítite sa miestami ako princezná na hrášku. Zrýchlenie z nuly? Diabolské a desivé. Rýchlosti vycvakáte po päťku tak rýchlo ako ked počítate na prstoch pri schovávačke. Mne sa jeho maximálku podarilo pri randení dostať na úroveň 230 tachometrových a to už som si menil plienky na pumpe a naprával kĺby na rukách. Je to motorka dvoch tvárí. Pri jazde ala piánko si pokojne predká a duní si to do pohodových 2500 otáčok pri 1OO na tacháči. Zrýchliť potom môžete dvomi spôsobmi. Bud len potiahnete plynom a za silného vlnenia všetkého vrátane nádrže pred vami sa motorka začne isto drať dopredu a vy len čakáte čo vám odletí. Druhý športovejší spôsob volím ja a tak podkopnem do trojky a ukážem okoliu, že toto zdaleka nie je choper. Táto zverina umravní akéhokoľvek nerváka za vami. To, že klame telom som sa presvedčil už pri predvádzačke ale to ozajstné kakao mi uvaril až taxík. Jazdné vlastnosti sú aj s ohľadom na rozmery a objem prekvapivo neutrálne. Široká 240ka guma síce jazdca na vyjazdených kolajoch potrápi a má tendenciu si vybrať smer sama a nadiktovať vám ho ak to nečakáte ale počtom kilometrov som sa tento neduh naučil zvládať a chce to len väčšie zapretie a ona tá guma si to aj tak rozmyslí. Jej šírka vám ale po pár kilometroch ani nedôjde a budete ju klopiť doslova na hranu čo mi aj BABA aj iné prechody neskôr potvrdili. Prešmyk kola? Samozrejme ale ak si to uvedomíte a viete to odhadnúť nič sa vám ani mašine nestane. Hrabe fakt mimo fyziky a kedykoľvek mu pustíte uzdu ale ak sa rozhodnete mať pod zadkom zkroteného byvola tak ho tam mať budete. Dlhý rám síce budí dojem nedotáčavosti, ale verte, že stupačky ako aj hranu gumy budete pekne drať ak vás to začne baviť. Mňa to baví a voľbu neľutujem. Osobne sa mi najviac páči pohľad z pravej zadnej strany a s namontovaným hrbom, ktorý je v cene ako doplnok pre motrkárov samotárov. V kategorii silových je to za málo peňazí naozaj veľa muziky. Motor NO COMENT. Silný ťažký robustný. Prevodovka možno trocha drsná ale ten motor porebuje drsný prevod. Kardan neviem lebo neviem, že tam je. Po mesiaci sme na TAXI nabehali 6000 km a stále sa mi z neho veľmi ťažko zosadá.

Na záver kto neskúsil tomu sa tieto riadky nepodarí pochopiť a napriek tomu, že sa za motorkára nepovažujem snažil som sa článkom priblížiť môj subjektívny dojem z tohto NARUŠITEĽA. AMIS

foto oficial SUZUKI

Dojmy z Taxíka

12 komentárov

Najčítanejšie

Exit mobile version