Posledných pár
sezón sa v kategórii MotoGP doslova roztrhlo vrece z novými aerodynamickými
riešeniami kapotáží a dnes v štartovom poli prakticky nenájdete
motocykel, ktorý by nemal špeciálne upravenú kapotáž. Dokonca to zašlo až tak ďaleko,
že došlo k úpravám pravidiel a „krídelká“, ktoré dovtedy dominovali na
kapotážach boli na rok 2017 zakázané. Ako sa však ukázalo jednotlivé tímy to
vôbec nezastavilo a neustále prichádzajú s novými a niekedy až
bizarne vyzerajúcimi aerodynamickými prvkami.
Najnovším príkladom toho kam až
siaha fantázia konštruktérov je dvojica továrenských špeciálov GSX-RR tímu
ECSTAR Suzuki, ktoré sa na víkendovej Veľkej cene Japonska ukázali s úplne
novou kapotážou, ktorá svojim výzorom zatienila aj modely Ducati, ktoré svojim
radikálnym dizajnom kraľovali celému štartovému poľu.
Na druhej strane
treba dodať, že tím Suzuki s novou aerodynamikou zaznamenal v Japonsku
najlepší výsledok sezóny, keď Iannone skončil na 4. a Rins na 5. mieste.