Spravodajstvo

Suzuki Stratosphere

Publikovaný

on

Toto je najnovší koncept z radu mnohých, ktoré sa objavia každoročne na Motoshow v Tokiu, aby ohúrili davy ľudí a novinárov, len aby potom zmizli zo svetla moto sveta a už sa nikdy neukázali. Ale ?Stratosphere? je možno iná. Mnoho konceptov budúcnosti má nepraktické futuristické tlmiče, celkový štýl a/alebo dizajn motora. Tento posledný koncept od Suzuki sa neuberá tymto smerom zániku. Motor je 1100cc šesťválcový kvapalinou chladený štvortakt, nastavitelné ?up side down? vidlice, radiálne brzdy, sekundárnym pohonom je reťaz. Oficiálna konská sila nebola uvedená, ale tento motor by dokázal vygenerovať silu okolo 180bph.

Z oficialneho vyhlásenia Suzuki vyberám: ?Koncept Stratosphere je spojenie technológiíi budúcej generácie, ktorá môže obohatit radosť z jazdy, radosť z ovládania motocyklu a radost z vlasníctva, ktoré ľudia hľadajú v motocykloch. Každý kus technológie na tomto koncepte bol neustále vylepšovaný na základe stálych jázd a priamych testov a nie na základe teórií a číselných dát. Rôzne technológie, ktoré ?vyrástli? na superšportoch boli použité na tomto koncepte, aby sa zachovala kompaktnosť celého modelu. Napríklad motor, ktorý má o dva válce viac, má približne rovnakú šírku ako napríklad štvorválcový motor, ktorý bol použitý na GSX 1400.?

Na prvý pohľad sa síce podobá na model Katana, ktorý oslavuje 25 výročie tento rok, ale technológia je na samom vrchole modernej doby. Jej inovácia spočíva v štýlovosti a doplnkovosti. Suzuki uvádza, že ?Stratosphere? bude obohatená video kamerou, ktorá bude zabudovaná medzi prednými svetlami, aby sme si mohli nafilmovať svoje obľúbené jazdy (len aby sa to v lete, pri vysokom počte lietajúceho hmyzu nezmenilo väčšinou na krváky). Ďalšíii magnetmi, ktorými chcú upútať zákazníkov je modré svetlo, ktoré lemuje nádrž po každej strane otvoru, ?shield speaker system? čo sú vlastne dve vibrujúce vložky, ktoré po pripnutí na plexi na prilbe slúžia ako reproduktory, ktoré umožnia počúvanie hudby počas jazdy. Vbudovaný vysokotechnický počítač ponúka viacfarebné rozlíšenie palubovky. Má nastaviteľný štít a jazdeckú pozíciu, ktorej sa určite potešia viaceré telesné skupiny, ABS, bezklúčové naštartovanie, a prepínaciu prevodovku ? tlačidlom na palubovke aktivujete automatickú prevodovku, alebo stlačením spojky aktivujete manuálnu prevodovku, pre prípad, že vám jazda budúcnosti nesedí a uprednostňujete jazdu 20. storočia.

Budúci rok Suzuki predstaví koncept, ktorý predstavila v Tokiu v roku 2001, 1300 B-King a ukáže tak svetu, že dokáže doviesť koncepty do sériovej výroby. Dúfajme, že tento posledný koncept sa dočka podobného osudu.

Kedy ju začnu vyrábať?

Kým veľa konceptov su len stelesnením fantázií dizajnerov, ?Stratosphere? maá seriózny výrobný potenciál. Žiadna z použitých technológií nejde za hranice technológie, ktoré momentálne Suzuki využíva, tak ak bude pozitívny ohlas od širokej verejnosti a firma bude presvedčená, ze táto motorka by bola finančne výnosná, nestojí jej nič v ceste aby sa o 5 rokov dostala do predajní. Neviete sa dočkať? Pozrite sa na to z pozitívnej strany: máte dosť času na to, aby ste na ňu našetrili. Potrebujete hybnú silu na začatie šetrenia? Možno práve zvuk tohto šesťválcového motora je to, čo potrebujete: http://tokyo2005.suzuki.co.jp/motor/EN/cm/index.html Osobne dúfam, že ak sa tento koncept dostane do sériovej výroby, oranžové sedadlo bude vymené za praktickejšiu farbu. Rozmery tejto nádhery budú: celková dĺžka 2100mm, celková šírka 720mm a výška 1150mm.

yagiza

Suzuki Stratosphere

25 komentárov

Najčítanejšie

Exit mobile version