Volkswagen predstavil svoj trojkolesový hybrid na tohtoročnej Auto Show v Los Angeles a ako samotná firma uvádza: ??vyplnila chýbajúci članok medzi automobilom a motocyklom?. Tento hybrid bol vyvinutý teamom dizajnérov v Kalifornii, pričom nie je iba bláznivým výstavným modelom, ale je plne funkčným a Volkswagen naznačil jasný plán výroby a predaja tohto modelu.
Kým malý európsky výrobcovia, ako sú napríklad Grinnall a Vandenbrink už vyrobili vysoko výkonné trojkolesové stroje, ktoré sú uznávané nadšencami, a je nespočetné množstvo áut, ktoré majú za základ výstroj z motocyklov, práve tento projekt by mohol byť ponúknutý ako sériovo vyrábaný model. Americké web stránky už uvádzajú, že Volkswagen sa rozhoduje nad potencionálnym výrobcom, s ktorým by spolupracovali a jedným z nich by mala byť firma Lotus. GX3 by malo byť zmontované v USA a s predajom by sa mohlo začať už v roku 2007.
Technické fakty, ktoré sú známe, sú pozoruhodné: Zrýchlenie z 0 ? 100 km/h za 5.7 sekundy, maximálna dosiahnutá rýchlosť je 200 km/h, spotreba na 100km je 5.5 litra. Motor má výkon 125 bhp a je verziou 1.6 l benzínového štvorválcového motora, ktorý je už používaný Volkswagenom. Sekundárnym pohonom je reťaz, ktorá poháňa samotné zadné koleso. Predné kolesá su ovládané dvojitou nápravou, ktorá silne pripomína rozloženie u áut, kým rozloženie zadného kolesa pripomína motocykel. Prevodovka je 6 – stupňová, manuálna. Panely sú z vysoko husteného skleneného vlákna a celková hmotnosť tohto modelu je 570kg. GX3 má dve sedadlá, ktoré sú umiestnené vedľa seba a 80 litrov úložného priestoru, ktorý sa nachádza za sedadlami. Ak by išiel do výroby, Volkswagen predpokladá, že cena nového by bola už od 17 000 amerických dolárov.
GX3 je jednoznačne pokračovaním tradície spoločnosti, ktorá svetu predstavila niekoľko neobvykle vyzerajúcich modelov, ako napríklad Type181, Baja buginy, Microbus a Chrobáka (Beetle), ktoré si vždy našli svojich fanúšikov. GX3 by si tiež malo nájsť svojich stúpencov nie len medzi tými, ktorým leží na srdci problém ekológie budúcnosti, ale možno aj medzi tými motorkármi, ktorým robí problém udržiavať rovnováhu na dvoch kolesách.
Fotografie a technické údaje: materiál tlačovej konferencie Volkswagenu.