Connect with us
Aprilia Tuareg 660

Spravodajstvo

Svetová premiéra VW GX3 (auto alebo motorka?)

Publikovaný

on

01Volkswagen predstavil svoj trojkolesový hybrid na tohtoročnej Auto Show v Los Angeles a ako samotná firma uvádza: ??vyplnila chýbajúci članok medzi automobilom a motocyklom?.  Tento hybrid bol vyvinutý teamom dizajnérov v Kalifornii, pričom nie je iba bláznivým výstavným modelom, ale je plne funkčným a Volkswagen naznačil jasný plán výroby a predaja tohto modelu.

Kým malý európsky výrobcovia, ako sú napríklad Grinnall a Vandenbrink už vyrobili vysoko výkonné trojkolesové stroje, ktoré sú uznávané nadšencami, a je nespočetné množstvo áut, ktoré majú za základ výstroj z motocyklov, práve tento projekt by mohol byť ponúknutý ako sériovo vyrábaný model.  Americké web stránky už uvádzajú, že Volkswagen sa rozhoduje nad potencionálnym výrobcom, s ktorým by spolupracovali a jedným z nich by mala byť firma Lotus.  GX3 by malo byť zmontované v USA a s predajom by sa mohlo začať už v roku 2007.

Technické fakty, ktoré sú známe, sú pozoruhodné: Zrýchlenie z 0 ? 100 km/h za 5.7 sekundy, maximálna dosiahnutá rýchlosť je 200 km/h, spotreba na 100km je 5.5 litra.  Motor má výkon 125 bhp a je verziou 1.6 l benzínového štvorválcového motora, ktorý je už používaný Volkswagenom. Sekundárnym pohonom je reťaz, ktorá poháňa samotné zadné koleso. Predné kolesá su ovládané dvojitou nápravou, ktorá silne pripomína rozloženie u áut, kým rozloženie zadného kolesa pripomína motocykel.  Prevodovka je 6 – stupňová, manuálna. Panely sú z vysoko husteného skleneného vlákna a celková hmotnosť tohto modelu je 570kg.  GX3 má dve sedadlá, ktoré sú umiestnené vedľa seba a 80 litrov úložného priestoru, ktorý sa nachádza za sedadlami.  Ak by išiel do výroby, Volkswagen predpokladá, že cena nového by bola už od 17 000 amerických dolárov.

GX3 je jednoznačne pokračovaním tradície spoločnosti, ktorá svetu predstavila niekoľko neobvykle vyzerajúcich modelov, ako napríklad Type181, Baja buginy, Microbus a Chrobáka (Beetle), ktoré si vždy našli svojich fanúšikov.  GX3 by si tiež malo nájsť svojich stúpencov nie len medzi tými, ktorým leží na srdci problém ekológie budúcnosti, ale možno aj medzi tými motorkármi, ktorým robí problém udržiavať rovnováhu na dvoch kolesách.

Fotografie a technické údaje:  materiál tlačovej konferencie Volkswagenu.

yagiza

Svetová premiéra VW GX3 (auto alebo motorka?)

12 komentárov

12 Comments

  1. Jozefko

    11. januára 2006 at 20:57

    yagiza Zaujmave vozitko 😁 Rad by som ho vyskusal … a celkom sa mi pozdava

  2. zajo78

    12. januára 2006 at 6:32

    moze to byt zaujimaveh, chcel by som sa na tom povozit 😁

  3. tlmic

    12. januára 2006 at 7:08

    Myslim ze jediný mínus je , že to budú skladať nafetovaní Amíci. Viď. toľko krát opisovaná a zatracovaná kvalita Goldwingu. A mám aj osobnú skúsenosť že Nemcami vymyslené a zložené v inom štáte nemusí byť vžda zaručená kvalita.Ale inak mimoriadne zaujímavé .

  4. Pedrito

    12. januára 2006 at 8:15

    No zlobu to môže robiť poriadnu, chcem to na drifty na letisku 🙂 🙂

  5. vidicon

    12. januára 2006 at 15:14

    ne, ne a ne: vidim len to, ze to obsahuje nevyhody motorky (maly kufor, naprsi na jazdca) a nevyhody auta (tarbave, pomale, trci v zapche). S mojimi 3 kuframi a tankvakom mam 2x vacsi ulozny priestor ako tato trojkolka a stale sa mozem na krizovatke predbehnut a na sprinte ho taktiez stale predbehnem… nechcem to… ☹️

  6. jaRRo

    12. januára 2006 at 15:39

    jedna vec je skusit to a druha chciet to ja by som to za dva kolesa nevymenil vidicon to napisal pekne………

  7. kxbibo

    12. januára 2006 at 16:42

    Hm zaujímavé, vyskúšal by som rád také niečo. Ale že by mi po tom nejak srdce túžilo to povedať nemôžem. Predné pneu na tom prežijú asi 3x toľko ako zadná. 😁

  8. raptor

    12. januára 2006 at 17:14

    vidicon tak toto konkretne v sprinte mozno predbehnes ale na okruhu by si bol prekvapkany… cital som clanok o takych trikoch co za robia v holandsku a su len pre jedneho jazdca… a na okruhu tomu nestiha R1, pretoze s tymto si mozes dovolit ist na brzdy neskor
    keby som mal vela penazov urcite by som si to kupil

  9. yagiza

    15. januára 2006 at 16:28

    tlmic americky trh je najdolezitejsi pre kazdeho vyrobcu /obchodnika, a tak ako nemci veria svojim vyrobkom amici zasa svojim. GX3 by sa len malo skladat v amerike, jednotlive casti pridu z celeho sveta, mozno aj zo slovenska 😉

    osobne sa mi to vidi zaujimave, i ked to motorku nikdy nenahradi. ale ako som napisalav clanku, mozno niektori ktori prilis casto havaruju na moto by mohli nad tym pouvazovat. inak premiera bola 4.1 2006 takze sme pravdepodobne ten clanok predstavili skorej nez niekto ini na slovensku 😉

  10. raptor

    15. januára 2006 at 16:46

    tam kde slovenske motorkarske media pridu pozajtra bola yagiza predvcerom :75: :box:

  11. yagiza

    15. januára 2006 at 17:01

    raptor zatial ide len o tento pripad ☹️ vo vela pripadoch nestiham pisat 😠

  12. raptor

    15. januára 2006 at 17:03

    yaga 😁 😁 😁 😁 😁 rozosmiala si ma 😀

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Najčítanejšie

Partneri