Keď prišla pozvánka na testovanie inovovanej MT-09,
Slovensko práve bičoval poriadny mráz. Možnosť na chvíľu sa presunúť do
príjemnejšej klímy a popri tom vyskúšať jeden z najzábavnejších naháčov
na trhu bola ponuka, ktorá sa neodmieta. Malorka je súčasť Baleárskych ostrovov
v Stredozemnom mori a práve tam Yamaha zorganizovala testovanie tohto
výborného trojvalca.
Naháče sú v kurze
Yamaha na európskom trhu rastie, a keď v roku
2013 prišiel model MT-09 nedá sa nepriznať, že aj on mal svoj podiel na
celkovom náraste predaja o približne 3,5%. Veď 43,5% tvorí v Yamahe
predaj takzvaných Hyper Naked modelov a rada MT je najsilnejším zástupcom
tejto triedy. Od septembra 2013 sa „eMTéčiek“ predalo viac ako 110 000
v celej Európe, kde najsilnejší podiel má samozrejme aj na Slovensku
najpopulárnejší model MT-07.
Ani dážď
nepokazil zábavu
Ako na potvoru, na ostrove neprší až tak často no keď
idem ja jazdiť tak leje celý deň. Pod ochranou nádhernej stredovekej katedrály
La Seu sa úvodný večer prezentácie otváral v duchu The Dark side of Japan
v neďalekej továrni, ktorá mala mimo umeleckého Diabolského mena dotvorenú
atmosféru ohňom a grafiti. Samotný test potom preveril hlavne bezpečnostné
prvky motocykla a ľahké ovládanie po cestách Sa Calobra, 14 km absolútneho porna
v zákrutách v pohoriach vo výške tisíc metrov pohoria Sierra de
Tramuntana. Kopce zahaľoval oblak ako pena „kapučíno“ a mne kvapka za
kvapkou utekala po priezore úplne novej prilby HJC (edícia Marvel), a tak
som si preladil chovanie motora na „A“,pridal, a trakciu nechal pracovať naplno. Prekvapivo skvelá práca
pneumatík (Bridgestone S20) – povedal som si v duchu a zobral za
plyn, kde kontrolka trakcie už asi 10 km dávala o sebe vedieť tak intenzívne
, že som ju prestal vnímať. Pred zákrutou najprv vo vzduchu zacítim stromy,
potom mach a nakoniec huby…vtedy beriem na plno obe brzdy.
Ráno som mal možnosť viesť zaujímavý rozhovor s človekom
zodpovedným za doladenie a vývoj bŕzd novej MT-09, Mr.Sawamurom osobne,
ktorý mi toho veľa porozprával a teraz ako si užívam vodu krájajúc
odhodlaním japonského umu sebakontrolovania a presného rezu meča katana sa
dostávam presne tam, kde potrebujem bez vzniku rizikovej situácie. Viac
prezradím v celom teste no doladenie brzdného účinku a dávkovania ako aj
ABS je to najlepšie, čo si Yamaha za posledné obdobie vyrobila. Motor má
pocitovo viac koní a tak si na výjazde nechávam telo viac na vnútornej
strane a motorku staviam nech má poriadny grip a aj na mokrej ceste
bez zaváhania ťahám plný…
Viac sa dočítate
v Motomagazine č 3/2017
MT09 má veľa prekvapení, má aj mnoho nového. Tešil som sa
v roku 2013 keď som testoval prvú verziu a tešil som sa aj teraz na
tento test. Taktiež som mal možnosť vyskúšať nové veci od 4SR, kde hlavne
nohavice radím ako top na trhu. Ale to všetko neskôr v čísle 3/2017. Už sa
teším.
Autor: Campa, foto: Yamaha
Prvý kontakt: V sedle novej Yamahy MT-09 na Malorke