Triuph Tiger 900 už máme na trhu dlhšie, v tomto teste sme sa rozhodli porovnať 2 vrcholné verzie. GT Pro je určená hlavne na cestu, hoci sa nezľakne ľahšieho terénu. Verzia Rally Pro je lepšie vybavená do terénu, o čom svedčí 21 palcové koleso a viditeľne vyššie zdvihy. Oba stroje majú svoje prednosti a špecifiká v určitých detailoch výbavy a každý si nájde to svoje podľa preferencii.
Charakter Tigra
Značka Triumph je charakteristická svojou jedinečnosťou, ktorú prináša do svojich modelov. V základe ide o koncepciu motora, kde prináša trojvalce prakticky vo všetkých motorkách s výnimkou radu Modern Classics. Trojvalec nájdeme aj v ponuke iných značiek, ide však o výnimky.
Trojvalec v Tigrovi 900 je vyladený primárne na cestovanie a pohyb mimo cestu. Nad motorom zaplesá srdce nejedného dobrodruha, ktorý má rád športovejšiu a dynamickejšiu jazdu. Jedinečné poradie zapaľovania vo valcoch v poradí 1, 3, 2 má skvelú odozvu na plyn na celom spektre otáčok. Ide o točivý, mimoriadne zábavný agregát, ktorý proste ťahá v hocijakých otáčkach a ľubovoľnom zaradenom stupni.
Komponenty
Na motorku sú montované top komponenty. Hovorím hlavne o podvozku a klenotom sú brzdy Brembo Stylema, ktoré majú priam brutálny brzdný účinok. Sú príkladne dávkovateľné a 200 kilovú motorku zastavia na veľmi krátkej vzdialenosti. Bežne sa montujú na super biky, no tu ich nájdeme v triede endúr strednej kubatúry.
Celkové spracovanie motorky je veľmi výnimočné a určite patrí do prémiovej triedy, faktom však je, že za svoje peniaze dostanete obrovskú hodnotu. Nami testované modely majú všetko, čo náročný turista môže potrebovať. Plnú konektivitu, jazdné režimy, kontrolu trakcie, či vyhrievané rukoväte a sedadlo.
Viac si povieme vo video recenzii, užite si video a nevynechajte ani galériu, ktorú nám priniesla nová dvorná fotografka – Nina Ligasová.
Spoločné charakteristiky
Objem motora:
888 cc
Max Výkon:
95.2 PS / 93.9 bhp (70 kW) @ 8,750 rpm
Max krútiaci moment:
87 Nm @ 7,250 rpm
Prevodovka:
6 rýchlostná
Brzdy:
Predná: Dva 320 mm plávajúce kotúče, Brembo monobloc štvor piestikové strmene, radiálna brzdová pumpa, náklonové ABS Zadná: Jeden 255 mm kotúč. Brembo jednopiestikový plávajúci strmeň, náklonové ABS
Objem palivovej nádrže:
20 l
Rally Pro
Odpruženie:
Predné: Showa 45mm upside down vidlica, manuálne nastavenie predpätia, tlmenia odskoku a tlmenia kompresie, 240mm zdvih Zadné: Showa jednotka zadného odpruženia, manuálne nastavenie predpätia a tlmenia odskoku, 230mm zdvih
Pneumatiky:
Predná: 90/90-21 Zadná: 150/70R17
Výška sedla:
850-870mm
Váha:
201 kg
GT Pro
Odpruženie:
Predné: Marzocchi 45 mm upside down, manuálne nastavenie predpätia a kompresie, 180 mm zdvih Zadné: Marzocchi elektronicky nastavitelné predpätie a odskok, 170 mm zdvih