Moje moto

Gilera Nexus 500 po tretie

Publikovaný

on

<p>Na úvod Vás, vážení čitatelia, chcem vopred upozorniť, že daný popis sa týka môjho skútra po jemných úpravách, ktoré som si nechal urobiť počas garančnej prehliadky a bežnej údržby motocykla, ak sa dá skúter motocyklom nazvať. :o) </p>
<p> Začnem tým, čo mi časom začalo na Nexovi po všetkých tých skúsenostiach vadiť, i keď to slovo nevystihuje to, čo v skutočnosti myslím a slovo rozladený alebo smutný tiež nevystihuje daný pocit. Išlo o rozbiehanie skútra z 0 km/h do tej 60 km/h, kde motor ešte nemal potrebné otáčky a rozbehol skúter, ktorý má niečo nad 200 kg. Proste a jednoducho bol lenivý a ja som mal stále pocit, že na obsah 500 cm2 by sa mal chovať živšie. Mal!!! Ale nechcel . :o( <br>
Popri bežnej výmene oleja, filtrov, sviečky, klinového remeňa, ktorý predstavte si, bol po odjazdení cca 10 000 km zúžený trením o 1,5 mm :o(, nových pneu a všakovakých drobnostiach, z ktorých najvýraznejšia je čalúnenie sedadla a zmäkčená výplň pre spolujazdca, . to aby sa mojej sedelo ako na vatičke, :o) predajca a hlavný servisný technik v jednej osobe položil predo mňa veľkú krabicu s tým, že toto by malo pri rozbiehaní trošičku pomôcť. Čo to je? Moja otázka zaznela skôr ako to stihol dopovedať. Je to športový variátor Malossi mutivar2000. Hmm a to mi akože rozbehne Nexa o kúsok živšie? JASNÉ!!! ? boli jeho slová a dodal: ?môžeme to skúsiť a keď to nebude podľa tvojej predstavy, vrátime originál.? A čo cena? Čo to koštuje? 6800 Sk. Chvíľku som zvažoval svoje finančné možnosti a rozhodol som sa, že oželiem športový výfuk, o ktorom viem, že urobí krajší zvuk, ale nemám ani potuchy, či pridá nejaký výkon a z ušporených koruniek na to určených, zaplatím športový variátor a poslúchnem radu servismena :o) </p>
<p> 9. februára som ju vyzdvihol a cestou domov som sa ju snažil trošičku vyskúšať, berúc zreteľ na studenú cestu a 4 stupne pod nulou. Nerád by som šiel so skútrom do servisu s tým, že je rozfláknutý . Brrr hnusná predstava. Prvé pocity za tých 40 km, čo som prešiel, boli dosť zmetené a chaotické. Prvý moment, keď som odchádzal zo servisu a pritiahol som plyn bol, že som ho v tom momente aj pustil, lebo som sa zľakol čo sa stalo. Motor vyskočil do otáčok 7500 a Nexus vyskočil ako splašený, druhý pokus, ktorý prišiel o chvíľku, dopadol zase nie k mojej spokojnosti. Zas som pritiahol plyn, motor vyskočil do otáčok a ja neviem ani ako som si uvedomil, že sa pokúšam stláčať pravú páčku na riadidlách a nohou radím rýchlosť, ktorá tam nie je! Zvláštne, ako sú v človeku zafixované dlhoročné návyky a nebyť mojej duchaprítomnosti a schopnosti zvládať paniku, určite by som sa odporúčal k zemi a aj keď som nemal veľkú rýchlosť, určite by si to Nex zlízal a ja minimálne tiež. Takže som začal pridávať plyn s podstatne väčším rešpektom a s názorom, že ešte príde čas na jeho skúšanie a testovanie aj preto, že sú tam pneu, s ktorými som ešte nejazdil a neviem ako sa budú chovať. Kľudne som sa kotúľal asi 80 a opájal sa jazdou na dvoch kolesách a fučaním vetra, aj napriek tomu, že keď sa dostal pod prilbu na krk a bradu bolelo to. :o) Počkal som si na rovný úsek a osud mi prial. Jediné auto bolo to, čo išlo za mnou už od servisu /moja zelená žabka ? a kamarát za volantom/, trošičku dôraznejšie som pritiahol plyn a zas som zostal prekvapený, Nex vyskočil vpred, spôsobom mne nepoznaným. Bola to len chvíľka. 130 na tachometri, zelená žabka okamžite zaostala, aj s kamarátom :o)</p>
<p> Odvtedy som najazdil asi 1000 km a jednoducho povedané nedá sa to porovnávať!!! Až teraz sa Nexus chová športovo :o) Na to že má len 40 koní ťahá neuveriteľne, keď si uvedomím, že sa vlastne s motorom nič nerobilo. Jediný rozdiel je ten variátor, ktorý má iný uhol a lahšie valčeky. Následky tejto výmeny sú dramatické. Keď idem 40 a prudšie pridám začne mi preklzovať zadné pneu, :o) to by som od skútra nečakal. Na 100 teraz vybehne za 5 sek a to som si istý, že keď zhodím zadný kufor a zosuniem čelný štít do nižšej pozície spraví to pod 5 sek., čo je na skúter slušný výkon. No a na záver môžem skonštatovať len: lepšie minuté peniažky na moto som si nemohol ani predstaviť.<br>
</p> Jozefko

Gilera NEXUS 500

15 komentárov

Najčítanejšie

Exit mobile version