<p>Na úvod Vás, vážení čitatelia, chcem vopred upozorniť, že daný popis sa týka môjho skútra po jemných úpravách, ktoré som si nechal urobiť počas garančnej prehliadky a bežnej údržby motocykla, ak sa dá skúter motocyklom nazvať. :o) </p>
<p> Začnem tým, čo mi časom začalo na Nexovi po všetkých tých skúsenostiach vadiť, i keď to slovo nevystihuje to, čo v skutočnosti myslím a slovo rozladený alebo smutný tiež nevystihuje daný pocit. Išlo o rozbiehanie skútra z 0 km/h do tej 60 km/h, kde motor ešte nemal potrebné otáčky a rozbehol skúter, ktorý má niečo nad 200 kg. Proste a jednoducho bol lenivý a ja som mal stále pocit, že na obsah 500 cm2 by sa mal chovať živšie. Mal!!! Ale nechcel . :o( <br>
Popri bežnej výmene oleja, filtrov, sviečky, klinového remeňa, ktorý predstavte si, bol po odjazdení cca 10 000 km zúžený trením o 1,5 mm :o(, nových pneu a všakovakých drobnostiach, z ktorých najvýraznejšia je čalúnenie sedadla a zmäkčená výplň pre spolujazdca, . to aby sa mojej sedelo ako na vatičke, :o) predajca a hlavný servisný technik v jednej osobe položil predo mňa veľkú krabicu s tým, že toto by malo pri rozbiehaní trošičku pomôcť. Čo to je? Moja otázka zaznela skôr ako to stihol dopovedať. Je to športový variátor Malossi mutivar2000. Hmm a to mi akože rozbehne Nexa o kúsok živšie? JASNÉ!!! ? boli jeho slová a dodal: ?môžeme to skúsiť a keď to nebude podľa tvojej predstavy, vrátime originál.? A čo cena? Čo to koštuje? 6800 Sk. Chvíľku som zvažoval svoje finančné možnosti a rozhodol som sa, že oželiem športový výfuk, o ktorom viem, že urobí krajší zvuk, ale nemám ani potuchy, či pridá nejaký výkon a z ušporených koruniek na to určených, zaplatím športový variátor a poslúchnem radu servismena :o) </p>
<p> 9. februára som ju vyzdvihol a cestou domov som sa ju snažil trošičku vyskúšať, berúc zreteľ na studenú cestu a 4 stupne pod nulou. Nerád by som šiel so skútrom do servisu s tým, že je rozfláknutý . Brrr hnusná predstava. Prvé pocity za tých 40 km, čo som prešiel, boli dosť zmetené a chaotické. Prvý moment, keď som odchádzal zo servisu a pritiahol som plyn bol, že som ho v tom momente aj pustil, lebo som sa zľakol čo sa stalo. Motor vyskočil do otáčok 7500 a Nexus vyskočil ako splašený, druhý pokus, ktorý prišiel o chvíľku, dopadol zase nie k mojej spokojnosti. Zas som pritiahol plyn, motor vyskočil do otáčok a ja neviem ani ako som si uvedomil, že sa pokúšam stláčať pravú páčku na riadidlách a nohou radím rýchlosť, ktorá tam nie je! Zvláštne, ako sú v človeku zafixované dlhoročné návyky a nebyť mojej duchaprítomnosti a schopnosti zvládať paniku, určite by som sa odporúčal k zemi a aj keď som nemal veľkú rýchlosť, určite by si to Nex zlízal a ja minimálne tiež. Takže som začal pridávať plyn s podstatne väčším rešpektom a s názorom, že ešte príde čas na jeho skúšanie a testovanie aj preto, že sú tam pneu, s ktorými som ešte nejazdil a neviem ako sa budú chovať. Kľudne som sa kotúľal asi 80 a opájal sa jazdou na dvoch kolesách a fučaním vetra, aj napriek tomu, že keď sa dostal pod prilbu na krk a bradu bolelo to. :o) Počkal som si na rovný úsek a osud mi prial. Jediné auto bolo to, čo išlo za mnou už od servisu /moja zelená žabka ? a kamarát za volantom/, trošičku dôraznejšie som pritiahol plyn a zas som zostal prekvapený, Nex vyskočil vpred, spôsobom mne nepoznaným. Bola to len chvíľka. 130 na tachometri, zelená žabka okamžite zaostala, aj s kamarátom :o)</p>
<p> Odvtedy som najazdil asi 1000 km a jednoducho povedané nedá sa to porovnávať!!! Až teraz sa Nexus chová športovo :o) Na to že má len 40 koní ťahá neuveriteľne, keď si uvedomím, že sa vlastne s motorom nič nerobilo. Jediný rozdiel je ten variátor, ktorý má iný uhol a lahšie valčeky. Následky tejto výmeny sú dramatické. Keď idem 40 a prudšie pridám začne mi preklzovať zadné pneu, :o) to by som od skútra nečakal. Na 100 teraz vybehne za 5 sek a to som si istý, že keď zhodím zadný kufor a zosuniem čelný štít do nižšej pozície spraví to pod 5 sek., čo je na skúter slušný výkon. No a na záver môžem skonštatovať len: lepšie minuté peniažky na moto som si nemohol ani predstaviť.<br>
</p>
Jozefko
Gilera NEXUS 500
Moj spolujazdec :o) Papa viac ako moto :o)
Moje nove prerobene sedadlo bo mi ho nejaka KUR.A prepichla na dvoch miestach klucom . bodaj ho !
neby Zatial som to nemal kde moznost rozbehnut … akurat len dnes co som sa bol povozit ale bola dost hnusna premavka na 63 tak som vzdy pri 168 – 170 musel brzdit 🙁 … nevadi dockam kym sa viac otepli a prebehnem to pri hradzi vodneho diela Gabcikovo 🙂 je tam krasna rovinka … a pekne dlha 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂
milan3232 No montoval mi to priamo predajca a vravel ze o zaruku neprichadzam … 😁 😁 😁 Inac by som s tym neexperimentoval … preto vaham nad chip tuningom … to ma o zaruku pripravi urcite 🙁 … takze este pockam … ale teraz slape celkom dobre 😁 😁 😁 😁 😁 Ja a tuner … to neee mne pri pomysleni vseliakych divne blikajucich a svietiacich neonov stoja secky chlpy 😟 😟 😟 Nech si blikajuci tuning nechaju pre 50 … mne stacia upravy povolene, alebo schvalen vyrobcom 😉
😁 😁 😁 To poznám, keď som začal minulý rok jazdiť na skútri, automaticky s ubratím plynu som stláčal aj ĽAVÚ 🙄 páčku a pomerne razante, tak som hneď flekoval zadnou brzou. Je to ako nejaký „tik“, toho sa len tak nezbavíš… 😛
JOZI gratulujem vždy keď idem okolo kruháča v DS na svojom strome obdivujem tvojho Nexusa pri bare odstaveného. Teraz kupujem pre moju Amisku Hondu Silver Wing 600 ccm namiesto jej doterajšej Yamahy Majesty 125, veď na jar si to môžete porovnať na tej hrádzi je to kúsok od nás a určite sa tam uvidíme .
Zdravim ta,chcem sa ta opytat kde si zohnal alebo ako si poriesil zamky na kufre co mas na tom robenom nosici,chcem nieco take poriesit synovi aby mohol obcas snami pocestovat,Dakujem
Na stránke motocykel.sk používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z nášho webu (napr. prehrávanie videií). Cieľom je taktiež zozbierať potrebné údaje pre našu analytiku (návstevnosť napr). Robíme to za účelom skvalitnenia samotného obsahu, týchto webstránok motocykel.sk ako aj presnejšie a relevantnejšie zobrazených reklám vám, naším čitateľom. Svoj súhlas prosím vyjadrite vpravo stlačením tlačidla:
SÚHLASÍM SO VŠETKÝM akceptujete spracovanie údajov na všetky uvádzané účely. Taktiež vyjadrujete svoj súhlas s používaním údajov, ktoré je možné spracúvať len s vaším súhlasom (môžete ho kedykoľvek zmeniť).
NASTAVENIA môžete zmeniť preferencie a základné nastavenia spracovania údajov. Svoj výber môžete kedykoľvek zmeniť.
Tento web používa cookies na vylepšenie zážitku a jeho funkcionalít. Niekoré z nich sú kategorizované ako základné a sú potrebné pre normálne základné fungovanie webu. Používame aj cookies tretích strán, napríklad Google či iné mimo EHP, ktoré nám umožňujú porozumieť užívateľskému správaniu na našich stránkach a/alebo vám zobrazovať relevantný komerčný obsah. Tieto cookies sú ukladané v prehliadači s vašim dovolením (môže zahŕňať spracúvanie osobných údajov, ako IP adresa alebo iné). Máte možnosť si jednotlivé súhlasy/oprávnený záujem prispôsobiť.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Dĺžka trvania
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
neby
7. marca 2006 at 17:35
No mna by zaujmalo ako to je teras s max. rychlostou, ci sa niak na ukor zrychlenia neznizila.
🙂
Jozefko
7. marca 2006 at 18:19
neby Zatial som to nemal kde moznost rozbehnut … akurat len dnes co som sa bol povozit ale bola dost hnusna premavka na 63 tak som vzdy pri 168 – 170 musel brzdit 🙁 … nevadi dockam kym sa viac otepli a prebehnem to pri hradzi vodneho diela Gabcikovo 🙂 je tam krasna rovinka … a pekne dlha 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂
milan3232
7. marca 2006 at 18:50
Jozefko ty tuner – a fest drsny 😀
To by som fakt nepovedal, ze az taky velky rozdel… Ako je to so zivotnostou a zarukou?
Jozefko
7. marca 2006 at 19:55
milan3232 No montoval mi to priamo predajca a vravel ze o zaruku neprichadzam … 😁 😁 😁 Inac by som s tym neexperimentoval … preto vaham nad chip tuningom … to ma o zaruku pripravi urcite 🙁 … takze este pockam … ale teraz slape celkom dobre 😁 😁 😁 😁 😁 Ja a tuner … to neee mne pri pomysleni vseliakych divne blikajucich a svietiacich neonov stoja secky chlpy 😟 😟 😟 Nech si blikajuci tuning nechaju pre 50 … mne stacia upravy povolene, alebo schvalen vyrobcom 😉
Jura
8. marca 2006 at 6:23
…“že sa pokúšam stláčať pravú páčku na riadidlách a nohou radím rýchlosť „… uričite si myslel pravú – nie spojku???
BacilBA
8. marca 2006 at 7:36
😁 😁 😁 To poznám, keď som začal minulý rok jazdiť na skútri, automaticky s ubratím plynu som stláčal aj ĽAVÚ 🙄 páčku a pomerne razante, tak som hneď flekoval zadnou brzou. Je to ako nejaký „tik“, toho sa len tak nezbavíš… 😛
Jozefko
8. marca 2006 at 12:45
Jura Jasne ze spojku 😁 😁 😁 😁 😁
Jura
8. marca 2006 at 13:03
😁 😎 ..tak to som kľudnejší 😛 😎 už som si myslel že som zabudol kde je spojka 😀 a myslel som si že som brzda 😁 😁
andoo
8. marca 2006 at 13:43
ja chcem vidiet tu fotku celu v normalnom rozliseni 🙂 je tam nejaka babenka, predpokladam ze to je tvoja dcera 😎
Jozefko
8. marca 2006 at 14:25
andoo V nektorej galerii odo mna je tam foto v normalnej velkosti 😉
AMIS
18. októbra 2007 at 18:47
JOZI gratulujem vždy keď idem okolo kruháča v DS na svojom strome obdivujem tvojho Nexusa pri bare odstaveného. Teraz kupujem pre moju Amisku Hondu Silver Wing 600 ccm namiesto jej doterajšej Yamahy Majesty 125, veď na jar si to môžete porovnať na tej hrádzi je to kúsok od nás a určite sa tam uvidíme .
IgorZZR
21. júna 2012 at 16:07
Zdravim ta,chcem sa ta opytat kde si zohnal alebo ako si poriesil zamky na kufre co mas na tom robenom nosici,chcem nieco take poriesit synovi aby mohol obcas snami pocestovat,Dakujem
BacilBA
21. júna 2012 at 22:08
Igor, Nexus je už dávno predaný a užívateľ sem už nechodí. 😟
IgorZZR
23. júna 2012 at 20:26
Aha,tak dik,a nevie niekdo poradit kde by sa dali kupit tie zamky?potreboval by som to na GIWI kufre,Dik
AMIS
28. júna 2012 at 17:57
Všade kde predávajú givi vedia dodať aj náhradné diely givi