Spravodajstvo

Legendárne SV-éčko opäť na scéne – predstavenie Suzuki SV650 ABS

Publikovaný

on

Dnešná doba praje návratom do minulosti a oživovanie legendárnych modelov z čias minulých za pomoci najmodernejšej techniky je jednoducho v móde. Suzuki možno ide trochu proti prúdu a namiesto oživenia modelu minimálne spred 30-tich rokov, vracia do života motorku, ktorá len nedávno vypadla z výrobného programu. O tom, že urobila správne však niet najmenších pochýb – SV650 bola svojho času skvelá motorka a súčasná verzia bude ešte lepšia.  

 

Výnimočný dvojvalec

Suzuki po prvý krát predstavila kompaktný dvojvalec SV650 v roku 1999 a prakticky okamžite sa stal hitom. Športová zábava namierená na široký okruh jazdcov bola presne to čo ľudia chceli. Ľahká a užasne ovládateľná motorka ukrýva pružný dvojvalec, ktorý okamžite reagoval na plynovú rukoväť. Ako celok tento model ponúkal dokonalú rovnováhu medzi priateľským chovaním a športovou zábavu, vďaka čomu sa na dlhé roky stal populárnou voľbou nielen na cesty, ale aj športové okruhy a dodnes má hojné zastúpenie v rôznych klubových seriáloch určených pre dvojvalce. Vo výrobe sa tento model udržal až do roku 2009 kedy ho nahradil cenovo dostupnejší a módne ladený Gladius. Rok 2016 je však v znamení návratu pôvodného modelu, ktorý sľubuje skvelú športovú zábavu.  

 

Modernizované „véčko“

Kvapalinou chladený dvojvalec vybavený štvoricou ventilov v každom valci ovládaných rozvodom DOHC sa dočkal výraznej modernizácie, ktorá sa dotkla až 60-tich dielov a komponentov motora. Viac výkonu v celom rozsahu otáčok, nižšia spotreba a plnenie emisnej normy Euro4 je výsledkom tejto modernizácie. V porovnaní s Gladiusom výkon narástol o 4 k na 75 k a spotreba klesla na vynikajúcich 3,8 l/100km. Novinkou na systéme vstrekovania paliva je technológia ISC. Za skratkou sa ukrýva elektronický asistent rozbehu a jazdy v nízkych otáčkach. Pri rozbehu alebo pri nízkych otáčkach senzor pošle signál riadiacej jednotke na aktiváciu systému ISC, ktorý v tomto režime jemne zvýši otáčky motora, aby nedošlo k jeho zastaveniu kvôli nízkym otáčkam. Najmä pri pomalých presunoch, napríklad v zápchach má jazdec väčšiu istotu. Súčasťou elektronickej výbavy je aj systém Easy Start, ktorý uľahčuje štart motocykla a namiesto držania stlačeného tlačidla štartéra sa ho stačí len dotknúť a riadiaca jednotka podrží štartér aktívny až do spustenia motora.  

 

Univerzálny podvozok

Nový podvozok je pripravený ponúknuť jazdcovi ľahko ovládateľný celok, ktorý sa dobre cíti v ľubovoľnom prostredí. V porovnaní s Gladiusom je motorka ľahšia až o 7 kg a viac ako 70 častí podvozka bolo vymenených alebo inovovaných. Vďaka dvojvalcu je Suzuki mimoriadne štíhla a s výškou sedla 785 mm nad zemou sa v sedle budú výborne cítiť aj nižšie postavy. O pruženie sa stará 41 mm teleskopická vidlica vpredu a centrálne uložený tlmič vzadu, ktorý ponúka možnosť nastavenia predpätia. Výkonný brzdný systém Nissin je možné vybaviť protiblokovacím systémom ABS.  

 

Čistý, štíhly a jednoduchý dizajn

Dizajn nadväzuje na pôvodnú generáciu modelu SV650 a zvýrazňuje štíhlosť a ľahkosť celého motocykla. Čierne plasty nájdete na blatníkoch a podsedlovej časti, ktoré pripomínajú športový charakter tohto motocykla. Čelným partiám dominuje klasický kruhový svetlomet, na ktorý nadväzuje miništít, za ktorým sa ukrýva moderný digitálny prístrojový panel. Dvojica zadných svetiel využíva populárnu LED techniku. Ako celok si dizajn zachováva výrazný športový nádych, čo pomáha presne definovať potenciál tohto zábavného naháča. Univerzálne motorky s menším zdvihovým objemom sú v posledných rokoch v kurze a Suzuki SV650 bude opäť jednou z top volieb v tejto kategórii.  

 

Suzuki SV650 ABS

Cena: 6 390 Eur

Motor: 645 cm, 8 ventilov, DOHC, V2

Výkon: 75 k pri 8 100 ot./min.

Krút. moment: 64 Nm pri 8 100 ot./min.

Prevodovka: 6-stupňová, reťaz

Rozmery (D x Š x V): 2 140 x 760 x 1 090 mm

Rám: dvojitý chrbticový, pozváraný z hlin. profilov

Hmotnosť: 195 / 197 kg (ABS) (prev. hmotnosť)

Rázvor: 1 445 mm

Výška sedla: 785 mm

Objem pal. nádrže: 14,5 l

Pneu: vpredu: 120/70 – 17, vzadu: 160/60 – 17  

 

Text: Miro Tamáši, foto: Suzuki

Článok bol uverejnený v časopise Motomagazin 3 / 2016

Legendárne SV-éčko opäť na scéne – predstavenie Suzuki SV650 ABS

9 komentárov

Najčítanejšie

Exit mobile version