Italjet je pre väčšinu z nás taliansky výrobca skútrov, na ktorého si
spomeniete možno v súvislosti s modelom Dragster 180, čo bol naozaj nadupaný
počin (okrem iného mal predné uchytenie kolesa rovnaké ako Yamaha GTS 1000). Napríklad my sme v minulosti
otestovali ďalší skúter Formulu 125.
Každopádne to však nebol jediný model výrobcu, ktorý v minulosti ponúkol
svetu štúdiu Scoop, ktorú dnes poznáme ako Piaggio MP3. Výrobca dokonca
priniesol aj veľký motocykel Grifon 900 (motor Triumph) alebo o niečo menší
V-twin Grifon 650. Univerzalitu dokázal s modelom F125, s ktorým sa
objavil na pretekoch MotoGP v rokoch 2000 až 2002.
Ak na stránku výrobcu zavítate dnes, tak dostanete zbierku
e-bikov, ktoré sú dizajnovo veľmi vydarené, ale o motocykloch a skútroch
nenájdete ani zmienku.
Práve preto nás prekvapila informácia, že v ďalekej Ázii sa predáva model
Buccaneer s motorom o objeme 250 ccm. Prvá štúdia sa objavila už v roku
2014 na výstave motocyklov v Číne, ale vieme ako to s prototypmi na
výstavách občas chodí. Nuž Buccaneer je na svete a je to veľmi vydarený
model. Názov pochádza zo 125-ky, ktorú Italjet vyrábal v 70-tych rokoch.
Buccaneer (bukanýri boli piráti, ktorí v 17. storočí operovali
v Západnej Indii a Karibiku) má štvortaktnú, vzduchom chladenú pohonnú
jednotku s dvomi valcami o objeme 248,9 ccm. Vŕtanie x zdvih je 49×66
mm, kompresný pomer 10:1. Výkon 18.7 koní a krútiaci moment 19 Nm. Suchá
hmotnosť je 128, kíl a rozmery motocykla sú 2 060 x 750
x 1 090 mm
(dĺžka, šírka, výška). Buccaneer má elektronické vstrekovanie, päť stupňovú
prevodovku, elektrický štartér a sekundárny prevod reťazou. 280 mm kotúčová brzda je na
prednom 17 palcovom kolese a 240
mm aj na zadnom 15 palcovom kolese. Vyrába sa
v troch farbách a to zlato-žltej, čiernej a matnej čiernej.