Cestovateľská mašina Honda Africa Twin nie je na našich stránkach žiadna novinka. Venujeme sa jej vždy, keď príde nový model. Jednoducho „Afrika“ už roky platí za jeden z najlepších strojov vo svojej triede. A tak sa dnes dozviete niečo o tom aktuálnom (modelový rok 2021/2022), ktorý má opäť o niečo vyšší výkon alebo niektoré vychytávky, ktoré vám spríjemnia cestovanie. Za rajdy si sadol Marek a toto sú jeho dojmy:
Honda Africa Twin dospela
Presne to vás napadne, keď sa usadíte za perfektne tvarovanú kapotáž nádrže. Jednak vám nezavadzia v posede na kolená a jednak tvorí efektnú kapotáž aj napríklad v daždi. To dospievanie sa týka aj samotného motora – (pre modelový rok 2021 ale aj 2022 je pohonná jednotka identická) 1084 cm3 je presne to, čo sa tejto motorke tak veľmi hodí. Tých 75 kW pri 7 500 otáčkach a max. krútiaci moment 105 Nm pri 6 250 otáčkach sedia Afrike ako oná časť tela na šerbel. A je dosť jedno, či si vyberiete 6 st. manuál alebo DCT prevodovku.
Zmenou prešlo aj niekoľko iných vecí, napríklad ovládanie funkcií motocykla, či lepšie ABS, ktoré sa efektne popasuje so situáciou aj počas brzdenia v zákrutách. Na palube je totiž šesťosý snímač zotrvačných síl (Inertial Measurement Unit – IMU), ktorý môžeme nazvať aj strážny anjel pre vodiča tohto motocykla. Spolupracuje so systémom Honda Selectable Torque Control (HSTC), ktorý eliminuje najmä preklz zadného kolesa. A taktiež si jazdec môže zvoliť až 4 jazdné režimy: URBAN, TOUR, GRAVEL, OFF-ROAD.
A ako sa nám Africa páčila po niekoľkých dňoch jazdenia? Skvelá všestranná motorka, ktorá je priateľská aj k menej skúseným jazdcom. Pre všetky naše postrehy si pozrite priloženú recenziu.
Klady a zápory Honda Africa Twin
+ pohodlný posed
– hluk pri diaľničnej rýchlosti (pri istých otáčkach)
+ dobre tvarovaná nádrž a kapotáž
– zapínanie niektorých funkcii by mohlo byť ľahšie