CF MOTO si už v tejto dobe nemusíme predstavovať. Aj ten najzarytejší motorkár so svojím presvedčeným, aká značka je najlepšia, sa už minimálne raz pozastavil a pozrel na modely od spoločnosti CF MOTO. Za roky si značka vybudovala rešpekt a globálne predajné čísla umiestňujú čínskeho výrobcu na popredné pozície. Je právoplatný hráč a konkurencia pre ostatné značky.
Len za posledné roky nám tu pribudli naložené osemstovky, športový naháč, malý jogurt s 300cc obsahom ktorý doplnil väčší, zábavnejší a nádherný spolubojovník CF MOTO 450 SR. A čerešničkou na torte, ktorou sa stal úplný bestseller a rozsekal trh, je tohtoročná CF MOTO 450 MT.
Odvaha im nechýba a to sa nám páči
Každý z nás sa nadchol, keď Kawasaki oznámila malú štvorvalcovú štyristovku v podobe ZX-4RR. Pre mňa a milovníkov kvílivého zvuku a točenia otáčok až do stratosféry, to bol malý sviatok. Ale pozor! CF MOTO ohlásilo novinku, a to päťstovkový štvorvalecdámy a páni, s nadupanou výbavou, že Kawa má zrazu prúser. Je to CF MOTO 500 VOOM a vyzerá neskutočne. Za dizajnom pochopiteľne stojí Kiska design, ktorý dizajnuje motorky pre KTM ale aj Husqvarnu. Na super horúcu novinku sa určite ešte pozrieme podrobne v ďalšom článku, zameranom len na tú krásku s dvoma výfukmi pod zadkom.
Pravé vďaka technologickému rozvoju, vlastníckemu podielu KTM, kde si veľakrát zdieľajú motory a technológie do svojich strojov sa CF MOTO zaraďuje medzi rešpektované a predovšetkým uznávané značky. Lebo ak nefrfleš na KTM, prečo by si to robil u dvojčaťa CF MOTO?To by nedávalo zmysel. Práve odvaha čínskeho výrobcu, ktorý bol známy skôr štvorkolkami a lacnými motorkami, ho pretransformovala na výrobcu, ktorýspĺňa požiadavky trhu. Nebol trend vyrábať malé športové motorky? CF MOTO donieslo dva jogurty na malé okruhy a príde aj väčšie delo ale o tom – potom. Kawa urobí 4 hrnek? CF MOTO urobí väčší, napchá tam elektroniku a výbavu, ktorej nie je rovno a vypýta si menej a dá 5 ročnú záruku. Číta sa to ťažko ale je to tak.Koule kamaráde, a to CF MOTO má !
Nový trojvalec v hre
Ruku na srdce, koľkým z Vás sa pri slove trojvalec vybaví Yamaha alebo Triumph ako prvé? Asi všetkým.MT 09 so svojou úžasnou CP3 alebo klenot, ktorý búši v Triplovi od Triumphu. Okey, ale čo keď z finančných alebo hocijakých iných dôvodov nemám záujem o takto silný výkon a rád by som sa pohyboval o kategóriu nižšie niekde okolo 600cc. Na výber mám Trident -Daytonu askončil som skorej, ako som začal.
CF moto predstavuje svoj prvý trojvalec, ktorý špecifikáciami vyzerá skvelo.
Spoločnosť CF MOTO zverejnila viac podrobností o svojej nadchádzajúcej platforme trojvalcových motorov s objemom 675 ccm, ktorá vyzerá byť predurčená na vytvorenie nového segmentu. Motorka, ktorá bude športovo univerzálna. Krásny príklad je nová Suzuki 8R, alebo Triumph Daytona 660. Motorky na okruh, radosť v zákrutách ale vďaka posedu aj každodenné jazdenie s nádhernou motorkou po meste.
Žiadny ortodoxný superšport ako nová Honda CBR600RR. Presne to trh žiada. Mať motorku, ktorá vyzerá skvelo, dá sa na nej robiť zle, ale zároveň ťa nebolí zadok po 20 kilometroch, lebo nemáš sedadlo ako latrínu a neležíš na nej zaľahnutý. Veľa motorkárov rýchlo vytriezvelo, keď si kúpilo svoj superšport ako prvú motorku, ale v živote nepáchli na okruh. Radosť potom jazdiť so skoliózou, boľavými kolenami a zadkom na týchto našich krásnych rovných cestách bez výmoľov 😀
Slovo do bitky
Ambiciózna čínska značka nielenže spolupracuje s KTM pri výrobe najnovšieho modelu KTM 790 Adventure, ale uvádza stále viac vlastných modelov. Najnovšie sme videli dvojvalec CF MOTO 800NK s výkonom 94 koní a očakáva sa, že budúci rok uvedú na trh CF MOTO675SR na základe platformy motorov, ktorú tu vidíme.
Toto bolo potvrdené v októbri, keď CFMOTO predviedol maskovaný prototyp stroja pred živým publikom na medzinárodnom okruhu ZhuZhou.
Teraz spoločnosť prvýkrát oficiálne oznámila, že nový trojvalec poskytne maximálny krútiaci moment 67,7 Nm pri 8250 ot./min. spolu s maximálnym výkonom „nad 100 k“ pri maxime 12 300 ot./min. Tvrdia tiež, že motor dosiahne hodnoty zrýchlenia z 0-96,5 km/h„len za tri sekundy“. To je ale slušné !
Ale možno ešte vzrušujúcejšie je ďalšie odhalenie CFMOTO, že nová jednotka je o 10% ľahšia ako podobné motory, váži len 55 kg – čiastočne kvôli použitiu kovaných hliníkových piestov. Narážajú na Triumph, a to je teda fakt silný súper. Ale čísla sú čísla.
Toto je prvý trojvalcový motor CFMOTO a je nepravdepodobné, že by ho spoločnosť vyvinula na použitie iba v jednom modeli. Sme veľmi zvedavý na budúcnosť, ale za seba môžem povedať že sa už moc teším a prajem takúto odvahu a ambície aj do budúcnosti.