Model MT-09 sa stal počas svojej histórie doslova ikonickým modelom. Za svoju povesť vďačí hlavne trojvalcovému motoru s označením CP3. Poznáme ho aj z modelov Tracer, XSR, či Niken. Tí, čo mali česť s touto strojovňou, vedia. Tí, čo nemali… je to obluda. Urevaná obluda, ktorá sa rýchlo vytočí. Jazdiť s týmto motorom je zážitok a inak to nebude ani v tejto novinke. Mnoho drobností sa objavilo už na tohtoročnej novinke Tracer 9 GT+.
Motor – je to hlavne o zvuku
Motor je už toľko ospevovaný agregát CP3. Objem 890 kubíkov, maximálny výkon 119k pri 10 tis. ot./min., krútiaci moment 93 Nm pri 7000 ot/min. Toľko čísla. Ale čo sa zmenilo na tomto modeli? Jednou s charakteristík tohto agregátu je jeho nezameniteľný zvukový prejav. S tým sa prihliadalo aj pri vývoji EU5+ CP3.
Zvuk nového MT-09 je ďalej zosilnený revidovaným vzduchovým boxom s dvoma novo navrhnutými vzduchovými kanálikmi, ktoré zvýrazňujú vysokofrekvenčné zvuky pri zachovaní lineárnej odozvy plynu.
Tento zvuk je potom zdôraznený, najmä pri vyšších rýchlostiach a otáčkach, zavedením novej mriežky akustického zosilňovača na vrchu motocykla, ktorá prináša živý tón CP3 priamo jazdcovi. A povedzme si na rovinu, koľko motorov s takým zvukom poznáte?
Prevodovka – QuickShifter 3. generácie
Yamaha MT-09 bude vybavená treťou generáciou rýchleho radenia. Umožňuje bez spojky podraďovať pri spomalení a preraďovať pri zrýchľovaní.
Pre zachovanie prirodzenejšieho pocitu nebude QuickShifter tretej generácie fungovať v určitých situáciách, keď sú otáčky motora extrémne nízke alebo vysoké a keď stroj nezrýchľuje ani nespomaľuje. Za týchto okolností bude ikona quickshifter na novom TFT displeji indikovať, či je možné použiť tento typ radenia.
Podvozok a brzdy
Pruženie pozostáva z plne nastaviteľnej prednej vidlice od KYB s priemerom 41 mm. V zadnej časti nájdete nastaviteľný tlmič KYB s upraveným nastavením páky. Pre rok 2024 bude MT-09 z výroby obutý do Bridgestone Battlax Hypersport S23. O brzdenie sa stará nový radiálny hlavný valec Brembo spolu s dvojitým 298 mm predným brzdovým kotúčom,. V zadnej časti nájdete jeden brzdový kotúč s priemerom 245 mm. Brzdové aj spojkové páčky na 2024 MT-09 sú nastaviteľné z výroby.
Elektronické systémy
MT-09 prinesie nový väčší TFT displej s piatimi palcami, ponúka pripojenie k smartfónu a navigáciu cez aplikáciu od spoločnosti Garmin. Tempomat je tiež v sérii.
Okrem toho má Yamaha MT-09 2024 tri predprogramované a dva prispôsobiteľné jazdné režimy. Sport, Street a Rain sú prednastavené, zatiaľ čo jazdci si môžu vytvoriť svoje vlastné dve kombinácie nastavení pomocou Yamaha Ride Control.
2024 MT-09 dostane štandardne aj tempomat, okrem novej funkcie smerových svetiel. Jemne kliknite na prepínač smerových svetiel a požadované smerové svetlo trikrát blikne, kým samo zhasne. Urobte normálne cvaknutie spínača pre normálnu činnosť smerových svetiel – ale vedzte, že smerovky 2024 MT-09 sa teraz automaticky vypínajú. Ak sú v prevádzke dlhšie ako 15 sekúnd alebo bicykel prejde viac ako 150 metrov, prestanú sami blikať.
Kompaktná 6 osá inerciálna jednotka IMU prebratá z R1ky riadi trojrežimovú kontrolu trakcie, protišmykový systém, riadenie zdvihu predného kolesa a brzdenie. Po novom pribudol regulátor spätného preklzu (BSR), ktorý ponúka stabilizáciu pri zablokovaní zadného kolesa pri nadmernom brzdení motorom riadením úrovne produkovaného krútiaceho momentu.
Všetko je o detailoch
K drobnostiam, ktoré dokresľujú celkový dojem je nový brzdový pedál a radička. Pedál zadnej brzdy bol prepracovaný a teraz je vyrobený z kovaného hliníka, zatiaľ čo špička pedálu radenia prevodových stupňov bola výrazne sploštená, aby sa znížilo množstvo pohybu členku potrebného pri radení, čo umožňuje plynulejšie ovládanie.
Nový tvar nádrže prispieva k agresívnejšiemu dizajnu a novej – voľnejšej jazdnej pozícii. Stúpačky posunuli dozadu a vyššie. Nové je aj delené sedlo jazdca a spolujazdca.
Dostupný bude v troch farbách: Midnight Cyan, Icon Blue a Tech Black. Cena by mala byť vyššia o niekoľko stoviek Eur oproti poslednému modelu.
Základ ostal rovnaký, čaká nás lepší dizajn a elektronika. Už sa na tento model veľmi tečíme na výstave EICMA 2023 aj na redakčný test.
Na stránke motocykel.sk používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z nášho webu (napr. prehrávanie videií). Cieľom je taktiež zozbierať potrebné údaje pre našu analytiku (návstevnosť napr). Robíme to za účelom skvalitnenia samotného obsahu, týchto webstránok motocykel.sk ako aj presnejšie a relevantnejšie zobrazených reklám vám, naším čitateľom. Svoj súhlas prosím vyjadrite vpravo stlačením tlačidla:
SÚHLASÍM SO VŠETKÝM akceptujete spracovanie údajov na všetky uvádzané účely. Taktiež vyjadrujete svoj súhlas s používaním údajov, ktoré je možné spracúvať len s vaším súhlasom (môžete ho kedykoľvek zmeniť).
NASTAVENIA môžete zmeniť preferencie a základné nastavenia spracovania údajov. Svoj výber môžete kedykoľvek zmeniť.
Tento web používa cookies na vylepšenie zážitku a jeho funkcionalít. Niekoré z nich sú kategorizované ako základné a sú potrebné pre normálne základné fungovanie webu. Používame aj cookies tretích strán, napríklad Google či iné mimo EHP, ktoré nám umožňujú porozumieť užívateľskému správaniu na našich stránkach a/alebo vám zobrazovať relevantný komerčný obsah. Tieto cookies sú ukladané v prehliadači s vašim dovolením (môže zahŕňať spracúvanie osobných údajov, ako IP adresa alebo iné). Máte možnosť si jednotlivé súhlasy/oprávnený záujem prispôsobiť.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Dĺžka trvania
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.