Testy a recenzie

Diablov vynález – pripravujeme test Benelli TnT 899S

Publikovaný

on

V Motomagazíne č.: 7-8/09 pripravujeme Test Benelli TnT 899 S

Tak blízko je len do Talianska a toľko exotiky máme zrazu v redakcii. Hovorím o Benelli TnT 899 S, ktorá zaparkovala do našej garáže a snaží sa nás presvedčiť aby sme o nej písali presne to, čo k exotike patrí: exotická, extravagantná, rýchla, luxusná a športová. To všetko mi napadlo, keď som hladkal sedlo TnT a pokoj v duši mi vystriedala nedočkavosť skrotiť TnT. Benelli ako značka vznikla v roku 1911, v r. 2005 ju kúpila čínska spoločnosť Qianjiang Group (výrobca zn. Keeway) a od roku 2009 začína pôsobiť aj na slovenskom trhu so spoločnosťou GVP moto s.r.o. Komárno, ktorý je výhradným distribútorom Benelli ale aj zn. Keeway pre SR.

Taliani sa vyhrali
Tento strojček ma na svetových výstavách vždy priťahoval a to predovšetkým drsným a extrémne agresívnym dizajnom, ktorý sa vymyká normálu. Moje oči sa vždy kochali na pre mňa najexkluzívnejšom modeli Cafe Racer, no TnT 899 S stojí za podrobný pohľad tiež. Naháč vás ohúri agresívnym predným svetlom, masívnym motorom a chladičmi prikrytými bočnými kapotami. Jednou z najkrajších vecí tu je zadná kyvná vidlica s excentrom na šponovanie reťaze. Budík analóg s digitálom je skôr bežná klasika ako aj pohľad na plastový prístrojový panel, ktorý jediný mi na TNT nezapadá do konceptu. Nevadí, moderný naháč s bravúrnou technikou, čaká na pitvu. Testovaný model S má navyše niekoľko športových karbónových doplnkov ? predný blatník, kryt motora, kryt kabeláže a v neposlednom rade športovo nastavený podvozok…

Celý test si budete môcť prečítať už v najbližšom vydaní Motomagazínu 07-08 / 2009, ktorý bude v predaji od 20. 06. 2009.

Benelli TnT 899 S
MOTOR

Typ: kvapalinou chladený štvortaktný radový trojvalec, rozvod DOHC, 12 ventilov
Vŕtanie x zdvih: 88 x 49,2 mm
Zdvihový objem: 899 ccm
Kompresný pomer: 12,5 : 1
Max. Výkon: 120 k pri 9 500 ot./min
Max. krútiaci moment: 88 Nm / 8 000 ot./min
Príprava zmesi: elektronické vstrekovanie paliva
Zapaľovanie: elektronické digitálne
Štartovanie: elektrické
Prevodovka: 6-stupňová
Sekundárny prevod: reťaz
PODVOZOK
Rám: dvojitý chrbticový pozváraný z oceľových rúrok a hliníkových profilov
Rozmery (D x Š x V): 2 128 x 790 x 1 050 mm
Rázvor: 1 443 mm
Výška sedla: 820 mm
Objem palivovej nádrže: 16 l
Pneu: vpredu:120/70 – 17, vzadu:190/50 – 17
Pruženie: vpredu: teleskopická vidlica typu upside-down, priemer klzákov 43 mm, zdvih 120 mm, vzadu: centrálne umiestnená pružiaca jednotka, zdvih 120 mm
Brzdy: vpredu: 2 x kotúč, priemer kotúča 320 mm, vzadu: kotúčová, priemer kotúča 240 mm
Hmotnosť: 215 kg (prevádzková hmotnosť)
Cena: 10 490 Eur (316 021 Sk)

Text: V. Brniak, foto: autor a M. Tamáši

Diablov vynález

15 komentárov

Najčítanejšie

Exit mobile version