Connect with us

Testy a recenzie

Diablov vynález – pripravujeme test Benelli TnT 899S

Publikovaný

on

V Motomagazíne č.: 7-8/09 pripravujeme Test Benelli TnT 899 S

Tak blízko je len do Talianska a toľko exotiky máme zrazu v redakcii. Hovorím o Benelli TnT 899 S, ktorá zaparkovala do našej garáže a snaží sa nás presvedčiť aby sme o nej písali presne to, čo k exotike patrí: exotická, extravagantná, rýchla, luxusná a športová. To všetko mi napadlo, keď som hladkal sedlo TnT a pokoj v duši mi vystriedala nedočkavosť skrotiť TnT. Benelli ako značka vznikla v roku 1911, v r. 2005 ju kúpila čínska spoločnosť Qianjiang Group (výrobca zn. Keeway) a od roku 2009 začína pôsobiť aj na slovenskom trhu so spoločnosťou GVP moto s.r.o. Komárno, ktorý je výhradným distribútorom Benelli ale aj zn. Keeway pre SR.

Taliani sa vyhrali
Tento strojček ma na svetových výstavách vždy priťahoval a to predovšetkým drsným a extrémne agresívnym dizajnom, ktorý sa vymyká normálu. Moje oči sa vždy kochali na pre mňa najexkluzívnejšom modeli Cafe Racer, no TnT 899 S stojí za podrobný pohľad tiež. Naháč vás ohúri agresívnym predným svetlom, masívnym motorom a chladičmi prikrytými bočnými kapotami. Jednou z najkrajších vecí tu je zadná kyvná vidlica s excentrom na šponovanie reťaze. Budík analóg s digitálom je skôr bežná klasika ako aj pohľad na plastový prístrojový panel, ktorý jediný mi na TNT nezapadá do konceptu. Nevadí, moderný naháč s bravúrnou technikou, čaká na pitvu. Testovaný model S má navyše niekoľko športových karbónových doplnkov ? predný blatník, kryt motora, kryt kabeláže a v neposlednom rade športovo nastavený podvozok…

Celý test si budete môcť prečítať už v najbližšom vydaní Motomagazínu 07-08 / 2009, ktorý bude v predaji od 20. 06. 2009.

Benelli TnT 899 S
MOTOR

Typ: kvapalinou chladený štvortaktný radový trojvalec, rozvod DOHC, 12 ventilov
Vŕtanie x zdvih: 88 x 49,2 mm
Zdvihový objem: 899 ccm
Kompresný pomer: 12,5 : 1
Max. Výkon: 120 k pri 9 500 ot./min
Max. krútiaci moment: 88 Nm / 8 000 ot./min
Príprava zmesi: elektronické vstrekovanie paliva
Zapaľovanie: elektronické digitálne
Štartovanie: elektrické
Prevodovka: 6-stupňová
Sekundárny prevod: reťaz
PODVOZOK
Rám: dvojitý chrbticový pozváraný z oceľových rúrok a hliníkových profilov
Rozmery (D x Š x V): 2 128 x 790 x 1 050 mm
Rázvor: 1 443 mm
Výška sedla: 820 mm
Objem palivovej nádrže: 16 l
Pneu: vpredu:120/70 – 17, vzadu:190/50 – 17
Pruženie: vpredu: teleskopická vidlica typu upside-down, priemer klzákov 43 mm, zdvih 120 mm, vzadu: centrálne umiestnená pružiaca jednotka, zdvih 120 mm
Brzdy: vpredu: 2 x kotúč, priemer kotúča 320 mm, vzadu: kotúčová, priemer kotúča 240 mm
Hmotnosť: 215 kg (prevádzková hmotnosť)
Cena: 10 490 Eur (316 021 Sk)

Text: V. Brniak, foto: autor a M. Tamáši

Diablov vynález

15 komentárov

15 Comments

  1. malymirec

    15. júna 2009 at 17:28

    Ta motorka je minimalne k posulozeniu 😈

  2. PeterBA

    15. júna 2009 at 19:58

    Paráda. 🙂

  3. redtwins

    15. júna 2009 at 20:06

    Aj ked mam rad V-twiny na toto bych sa nechal ukecat.Benelli TNT, Moto Morini Corssaro a Bimota Delirio najkrajsie Talianske nakedbiky.A este samozrejme Streetfighter od DucDuc 😁

  4. Dragon

    16. júna 2009 at 6:44

    Veľmi pekná cicka :). Na moje prekvapenie to na živo vyzeralo až priveľmi dobre. Akurát by si zaslúžila nejaký laďák, lebo z tej zvukovej kulisy nejaký extra rešpekt na mňa nepôsobil. Ale ducha malého diabla v sebe nezaprie 😈 . 😁

  5. nerd

    16. júna 2009 at 7:00

    Asi 4 roky dozadu som sa na TNT vozil a vyzeralo to na moje prekvapenie naozaj ako „cina“ nepisem o designe ale o spracovani 😟 mozno sa za ten cas nieco zmenilo 😕 ale moc tomu neverim.
    este mam jednu otazku 😇 preco pri kazdom teste motorky sa snazi „testman“ jazdit po zadnom?

  6. Dragon

    16. júna 2009 at 7:08

    Svoje muchy to má, to hej… Dielenské spracovanie možno nieje také, ako z japonského štvorlístka. Ale motoricky a podvozkom je TnT určite zaujímavý kúsok. A prečo jazdí „testman“ po zadnom? Za 1. – pri TnT je to motorka k tomu stvorená. A za 2. – na čo tam bude video, kde nieje niečo zaujímavé, ako napr. jazda po zadnom?

  7. AMIS

    16. júna 2009 at 10:24

    Aj ja scééém 🙂

  8. RoboNM

    16. júna 2009 at 10:35

    AMIS, ukáž mi jedinú vec čo ty by si necel 😈 😁

    Začínam mať podozrenie, že aj Jana Tleskača si zo zvonice zhodil kvôli lietajúcemu bicyklu ty a nie Mažňák🤣 🤣

    Inačej, moto pekná, TNT patrí medzi stroje, ktoré by som neodmietol 🙂

  9. bezdooo

    16. júna 2009 at 11:48

    Pekna masinka,

    paci si mi pristrojofka, nepaci ten vyfuk, a dost mi biju do oci tie predne bocne plasty, kde su blinkre. zda sa mi z fotiek, ze trcia zbytocne moc do predu

  10. nerd

    16. júna 2009 at 12:15

    Dragon co sa tyka motora tak som jazdil aj na tornade RS a poviem ze ten motor bol hluchonemy 😕 pisanych to malo 140konikov ale netusim kde boli. podvozok malo tornado pravdepodobne vyborny, brzdy naozaj famozne. motor na vacsom TNT bol silny ale aj brutalne surovy 😟 podvozok moc hodnotit nemozem jazdil som na tom cca 20km. dalsia vec co mi vadilo bolo to ze pri rozbiehani mi tornado zdochlo a nastartovali sme ho po 10min snazeni s tym ze uz mal mechanik napichnuty notebook na RJ ☹️
    co sa tyka toho jazdenia po zadnom v testoch 😀 to je ako zaujimave? ja po zadnom v podstate jazdit neviem a ani ma tato cinnost nezaujima, dokonca si myslim ze to v teste nema co robit 😎

  11. Dragon

    16. júna 2009 at 12:46

    nerd – nedokážeme každému vyhovieť, čo sa týka fotiek a videí. Jednoducho niekomu sa páči to a druhému ono. To čo si napísal je tvoj názor a ja ti ho neberiem. Pri starších verziách mohlo veľa vecí pôsobiť dosť nedokonalo. Ale pri tejto 2009-ine sme nejaký podobný problém nemali. 120 koní sa zhodovalo s pocitom z jazdy, že tam aj sú. A to s tým dochnutím motora mal zrejme na svedomí ročník a nevychytané muchy továrne Benelli, alebo potom jazdcova neskúsenosť (bez urážky) 😉 .
    Myslím si, že jazdenie po zadnom tu už bolo rozoberané XY krát. Čo má testman behať na nej radšej v plnej rýchlosti? To vie určite každý a aj ty. Z mojho pohľadu je video aspoň trocha zaujímavé a nepôsobí dojmom „o ničom“.
    bezdooo – Áno, výfuk ten rešpekt trochu kazí, ako som už hore písal. Na živo motorka vyzerá inak a tie bočné plasty pôsobia široko kvôli tým chladičom. Ale po estetickej stránke to vyzerá podľa mňa vydarene.

  12. nerd

    16. júna 2009 at 21:58

    Dragon to ze ti zdochne cudzia moto pri prvom rozbehu?! dajme tomu ze neskusenost 🤣 ale to ze ju treba nastartovat za pomoci notebooku? 😕
    vzdy sa mi benelli pacili, su to naozaj krasne motorky, ale idealne sa je na ne pozerat o vzdialenosti cca5m a popripade moc na nich nejazdit 😟 tolko moja skusenost z roku 2005

  13. Dragon

    17. júna 2009 at 7:28

    nerd – nechcem sa tu stále opakovať. Za 4 roky sa u Benelli pár vecí zmenilo, tak by som ich neodsudzoval za buď nevydarený kus, alebo mala potom tá motorka už nejakú tú facku za sebou 😶 . Inak si nedokážem vysvetliť jej správanie. K tomuto sa prikláňam jednoducho skôr. A ak sa smiem spýtať, dochla ti tá motorka aj viackrát? Alebo sa jednalo len o jeden nevydarený štart. Hm?
    Nejdem tu ospevovať, aké TnT je. Z môjho pohľadu ide z neho veľký rešpekt a ako dobre vyzerá z diaľky, tak aj z blízky a určite bude s ním každý zaujímavý 😈 . Je to len vec vkusu, alebo potom nedokážeš doceniť niečo iné. 😉

    Inač 😁 zaujíma ma, ako si myslel to, že na nich moc nejazdiť. To si akože kúpim TnT a radšej ho zaparkujem na parkovisku, odídem od neho a budem sa len tešiť, že „mám motorku???“ 😕 Srandista. 😁

  14. nerd

    21. júna 2009 at 18:21

    Dragon boli to predvadzacky v predajni, ziadne extremne kilometre a ani facky za sebou nemali.
    jednalo sa iba o jedno „zdochnutie“ jazdil som na nej len cca 20-25km
    to ze na nich moc nejazdit znamena asi tolko ze ak ti takto zdochne niekde na vylete?! kde zozenies mechanika s notebookom? 😁
    kaslime na to ja si benelli urcite nekupim tak ma o ich „dokonalosti“ nepresvedcis 🙄

  15. milan3232

    22. júna 2009 at 5:23

    Mne tiez trosku prekazaju fotky na zadnom. Ved tak by sa normalne jazdit nemalo. Skor by to chcelo nejaky napad. Napr. fotky v naklopeni. Ani tam nemusi byt jazdec. Jednoducho podopriet moto do naklonu a skusit fotit. Co ja viem, este som take nieco nevidel. Mozno by to bolo zaujimave.

    P.S. Benelli sa nenachadza na mojej listine peknych moto.

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Najčítanejšie

Partneri