Ducati pred pár dňami predstavila novú Multristradu. Áno, nie je to prvá premiéra tohto modelu pre modelový rok 2024. Pred mesiacom bola predstavená verzia V4S Grand Tour. Šlo o turistický model určený pre najnáročnejších turistov. Multistrada RS bude o niečom inom. Ide o doteraz najvýkonnejší model, s nadupanými športovými komponentami. Ak sa ti páčila verzia Pikes Peak, RS ti asi spôsobí brnenie v panvovej oblasti. Poďme sa na ňu pozrieť.
Chlapci z Bologne chceli vytvoriť super šport s cestovateľskými schopnosťami. V budúcom roku bude o čom premýšľať, na svoje si prídu aj priaznivci baworskej značky s modelom M1000XR. Ale táto italka to so športovými ambíciami myslí naozaj vážne. Nenájdeme v nej totiž motor z bežnej Multistrady (s označením Granturismo). Ducati Multistrada RS dostane motor 1,103 Desmosedici Stradale V4. Ide o rovnakú pohonnú jednotku, ako má model Panigale či Streetfighter.
Motor disponuje 180 konskými silami pri 13500 ot./min. Točí teda o 2000 otáčok viac, ako bežný model, ktorý ma o 10 koní menej (V4S). Krútiaci moment má úctyhodných 118 Nm pri 9500 ot./ min a kompresný pomer 14:1.
Rýchle radenie dnes už nikoho neohromí, ale príjemným spestrením bude suchá spojka STM Evo-SBK, ktorá vytvára špeciálny zvuk, ktorý je taký charakteristický.
Podvozok a brzdy
Odpruženie tvorí 48 mm plne nastaviteľná predná vidlica Öhlins s úpravou z nitridu titánu (TiN), ako aj plne nastaviteľný mono tlmič Öhlins TTX36 v zadnej časti. Plné odpruženie na oboch koncoch je elektronicky nastaviteľné pomocou Öhlins Smart EC 2.0. V zadnej časti je tiež hliníková jednostranná kyvná vidlica.
O brzdenie sa stará dvojica vpredu radiálne uložených monoblokových štvorpiestových strmeňov Brembo Stylema s dvoma doštičkami spolu s dvojicou 330 mm poloplávajúcich brzdových kotúčov. Predná brzda tiež dostane radiálny hlavný valec. V zadnej časti nájdete jediný dvojpiestikový plávajúci strmeň Brembo a 265 mm brzdový kotúč. ABS v zákrutách je štandardom.
Kolesá sú 17 palcové kované zliatinové kolesá značky Marchesini obuté v Pirelli Diablo Rosso IV Corsa. Rázvor kolies bude cestovných 1 592 mm. Ducati tvrdí, že RSka váži o 3 kilogramy menej ako Multistrada V4 Pikes Peak. To znamená okolo 236 kg.
Špeciálne vychytávky, elektronika
Ducati Multistrada V4 RS 2024 obsahuje predný blatník z uhlíkových vlákien, chrániče rúk špeciálne navrhnuté pre V4 RS, tepelné štíty a predný zobák. Okrem toho má V4 RS nový titánový pomocný rám. Táto zmena v komponentoch sama osebe znížila hmotnosť 2,5 kg v porovnaní s hmotnosťou ostatných členov rodiny Multistrada. V4 RS má tiež novú kompaktnú batériu, ktorá ešte viac prispieva k celkovému zníženiu hmotnosti.
Ergonómia je tiež športovejšia ako na základnej Multistrade V4. Stupačky sú umiestnené vyššie a ďalej vzadu, čo vedie jazdca do agresívnejšie zastrčenej polohy, aby sa zväčšil uhol náklonu v zákrutách. Okrem toho sú riadidlá teraz priamo pripevnené k hornej trojitej svorke a majú športovejšiu polohu a tvar v porovnaní so štandardným Multistrada V4.
Ducati Multistrada V4 RS 2024 prichádza so 6,5-palcovým TFT displejom. Má štyri režimy výkonu (plný, vysoký, stredný a nízky), ako aj kontrolu trakcie, ovládanie kolies, ovládanie motorovej brzdy a spomínané rýchle radenie hore a dole. Spoločne sú rôzne nastavenia týchto charakteristík kombinované do štyroch jazdných režimov: Race, Sport, Touring a Urban. Multistrada V4 RS dostane aj režim plného výkonu, ktorý je novinkou v rodine Multistrada.Ducati Multistrada V4 RS pre rok 2024 dostane nový vzhľad Iceberg White s grafikou odvodenou od MotoGP.
A špeciálnym detailom je očíslovaná séria , pričom každý stroj má jedinečné číslo, ktoré sa nachádza na čiernom eloxovanom hliníkovom štítku zvečnenom talianskou vlajkou. Na záver možno povedať, že Ducati s Multistradou V4 RS kladie nové štandardy v kategórii Cross-over. Základná cena 37 000 EUR sa môže zdať na prvý pohľad veľmi vysoká, ale keď sa pozriete na technické vylepšenia a možnosti prispôsobenia zo závodu, rýchlo sa ukáže, že sa tu ponúka skutočná hodnota.