Connect with us

Spravodajstvo

BMW rady M – pripravuje sa ďalší model. M1000XR. Cestovná raketa na 2024

Publikovaný

on

Ak si hovoríte, že rada M je označenie pre automobily, máte pravdu. S týmto označením sa minulý rok bavorská značka predstavila aj medzi motorkami. Prišli s modelmi M1000RR a M1000R, teda superšportom a naháčom, ktoré dostali továrenský tunning. Pre modelový rok 2024 je očakávaná novinka M1000XR, teda športovo cestovný motocykel. Pozrime v skratke na súčasné modely M a na to, čo vieme o očakávanom M-XRku.

Tohto ročné novinky prešli obrovskými zmenami. Dôraz sa kládol na zníženie hmotnosti, lepšiu aerodynamiku, vyšší výkon a lepšie brzdy. Nie, tieto motorky nie sú urobené len tak na oko. Dostali nové komponenty, čo sa samozrejme muselo odraziť aj na cene.

Superbike – M1000RR

Hlavné zmeny prebehli na motore. Titánové ojnice, titánové ventily, k tomu optimalizovaný vačkový hriadeľ, kované piesty a mnoho ďalšieho. Motor poskytuje maximálny výkon 212 koní , kedy točí 14500 otáčok. Motorka schudla o 1,5 kila. Neznie to veľa, ale v tejto triede sa počíta každý gram. Pridal sa systém časovania ventilov, ktorý žmýka z motora maximum.

Brzdy boli optimalizované na lepšie chladenie. Predné prítlačné krídlo sa dodáva v karbóne namiesto kompozitu, spolu s ďalšími doplnkami. Ak ti nestačí základné Mko, môžeš si priplatiť za balík Competition, kde dostaneš ešte viac karbónu.

Naháč M1000R

Motoricky zdieľajú všetky motorky rovnakú pohonnú jednotku. Pri naháči však narástol najviac výkon. A to až o 45 konských síl – na 210 koní, ktorý točí pri neuveriteľných 13750 otáčkach za minútu, namiesto pôvodných 11 tisíc. A stále nie sme na maxime. Výkonovo sa teda vyrovnal neupravenému modelu RR. O bezpečnosť sa starajú upravené jazdné režimy, a opäť karbón, kam sa pozrieš.

Konečne M1000XR

Ale pozrime sa na to, čo už vieme. Zatiaľ vyšli len špecifikácie o prototype, predstavenie by malo prebehnúť v najbližších týždňoch. Výkon porastie zo 165 na 200 koní. Motorka dostane po vzore modelov R a RR – prepracovaný motor, rovnaké brzdy, aerodynamické krídlo aj režim Race Pro. Maximálka bude mať hodnotu 280 km/h.

Ja sa osobne najviac teším na model XR – hlavne kvôli využiteľnosti stroja. Ak sa nám dostane do redakcie, bude to veľký sviatok.

Pridaj komentár

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Najčítanejšie

Partneri