Spravodajstvo

EICMA 2010 – DUCATI šokuje modelom DIAVEL

Publikovaný

on

Rok 2009 bol pre značku Ducati prevratný v triede turistických motocyklov a nová Multistrada vyrazila dych nie len konkurencii, ale i samotným priaznivcom zn. Ducati. Rok prebehol ako voda a pondelková tlačová konferencia zn. Ducati v Miláne priniesla zo sebou ďalší šok.

Šok sa volá Ducati DIAVEL
Diavel je dielom talianských majstrov dizajnu a tento model šokuje všetkým, čo na ňom vidíte. Ak je nová Multistrada praktickou a výnimočnou motorkou, tak je Diavel niečím úplne z iného súdka. Trieda sa mu ťažko hľadá, pretože tak futuristický motocykel snáď Ducati neukázala ešte ani jeden krát. Motorka kyberneticky nabitá elektronikou, LED diódami a výkonným motorom nám ponúka nezvyčajný zážitok už len pri pohľade na ňu.

FAKTY o „Diablovi“
Úplne nový rám, špeciálne upravený podvozok, hlavne zadný skoro vodorovne uložený tlmič pruženia, osvedčený motor 1200 ccm, tri rôzne mapy riadenia motora (šport, turistika 162 k, mesto 100 k) 8 stupňov trakčnej kontroly. Pilot tohto stroja všetko vidí na dvoch digitálnych ukazovateľoch, pričom spodný je plne farebný. Suchá váha 210 kg robí z Diavela športovca a aj keď sa to nezdá na prvý pohľad váha mu očividne nevadí. Vyskúšal som si posed a na zem dočiahnu bez problémov i malé postavy, 17 litrová nádrž umožní stredne krátky dojazd, spolujazdec má k dispozícii netradičné výklopné pákové stúpačky, ktoré pri sólo jazde splývajú s podsedlovou časťou. Diavel bude farebne v ponuke s klasickým lakovaným rámom a vo verzii Carbon. Výroba začne už na budúci rok a ak si myslíte že tvorí konkurenciu pre V-Max, či B-King, tak sa mýlite. Diavel je čisto sám a vo svojej triede a nemieni sa na nič iné podobať.
Všetko v Motomagazíne č.: 12/2010

Ducati Diavol

5 komentárov

Najčítanejšie

Exit mobile version