Sezóna sa
naplno rozbehla a s ňou aj náš ďalší dlhodobý redakčný test.
Po roku sme opäť siahli po momentálne asi najpopulárnejšom veľkom cestnom endure –
Honda Africa Twin. Nakoniec prečo nie, „Afrika“ je jednou z najuniverzálnejších
motoriek na trhu a zvládne naozaj veľa, offroadovým dobrodružstvom počnúc
a poriadnou diaľkovou mototuristikou končiac. Okrem toho samozrejme
poslúži na každodenné jazdenie alebo rýchle športové výlety po okolí. Jednoducho
správny univerzál. Motorku sme tento rok dovybavili tak, aby bola vo všetkých
spomínaných činnostiach ešte lepšia.
Prevedenie
Po minuloročnom
teste verzie vybavenej automatom DCT sme tento rok chceli zmenu a vybrali
sme si štandardnú verziu s manuálnou prevodovkou. Štandardnú verziu sme
uprednostnili aj pred vyššou a na diaľkové cestovanie a offroad
lepšie vybavenou verziou Sports Adventure. Hlavným dôvodom pre, ktorý sme
uprednostnili základnú verziu je o niečo nižšia výška v porovnaní so
Sports Adventure a vzhľadom na plánované využitie, ktoré bude viac na
asfalte, vyššie zdvihy pruženia nie sú až tak dôležité.
Extra výbava
Po doterajších
skúsenostiach s Africa Twin bol výber extra výbavy relatívne jednoduchý
a chceli sme maximalizovať hlavne turistický potenciál motorky. Logicky
sme siahli po vyššom turistickom štíte a doterajšie skúsenosti sú výborné.
Komfort jazdy je teraz vyšší a ani pri diaľničných rýchlostiach nie je
nápor vetra vôbec unavujúci. Ďalším extra doplnkom je robustný hliníkový kryt
motora, ktorý je spolu s doplnkovým padacím rámom vynikajúcou ochranou
motorky. Dokonca ani keď neplánujete s motorkou náročné offroadové vložky,
tak táto sada doplnkov je investíciou, ktorá sa vám jednoznačne oplatí.
Turistický potenciál maximalizuje sada hliníkových kufrov, ktoré pre Hondu
vyrobili v Touratechu. V porovnaní s minuloročnými kuframi,
ktoré boli kombináciu plastu a hliníkových časti je rozdiel v kvalite
naozaj veľký. Potešia aj svojim objemom, ktorý dosahuje veľmi slušných 102 l (zadný 36 l, pravý 32 l a ľavý 34 l) a pre dvojčlennú posádku
by nemal byť problém nabaliť sa aj na dlhší výlet. Posledným doplnkom je
elektronický asistent radenia (Quickshifter), ktorý pracuje v oboch
smeroch a čiastočne tak nahradí komfort dvojspojkového automatu DCT, ktorý
sme si užívali v minulej sezóne.