Connect with us

Testy a recenzie

Honda CRF1000L Africa Twin a Motomagazin štartujú ďalší dlhodobý test

Publikovaný

on

Sezóna sa naplno rozbehla a s ňou aj náš ďalší dlhodobý redakčný test. Po roku sme opäť siahli po momentálne asi najpopulárnejšom veľkom cestnom endure – Honda Africa Twin. Nakoniec prečo nie, „Afrika“ je jednou z najuniverzálnejších motoriek na trhu a zvládne naozaj veľa, offroadovým dobrodružstvom počnúc a poriadnou diaľkovou mototuristikou končiac. Okrem toho samozrejme poslúži na každodenné jazdenie alebo rýchle športové výlety po okolí. Jednoducho správny univerzál.  Motorku sme tento rok dovybavili tak, aby bola vo všetkých spomínaných činnostiach ešte lepšia.  


Prevedenie

Po minuloročnom teste verzie vybavenej automatom DCT sme tento rok chceli zmenu a vybrali sme si štandardnú verziu s manuálnou prevodovkou. Štandardnú verziu sme uprednostnili aj pred vyššou a na diaľkové cestovanie a offroad lepšie vybavenou verziou Sports Adventure. Hlavným dôvodom pre, ktorý sme uprednostnili základnú verziu je o niečo nižšia výška v porovnaní so Sports Adventure a vzhľadom na plánované využitie, ktoré bude viac na asfalte, vyššie zdvihy pruženia nie sú až tak dôležité.  


 Extra výbava

Po doterajších skúsenostiach s Africa Twin bol výber extra výbavy relatívne jednoduchý a chceli sme maximalizovať hlavne turistický potenciál motorky. Logicky sme siahli po vyššom turistickom štíte a doterajšie skúsenosti sú výborné. Komfort jazdy je teraz vyšší a ani pri diaľničných rýchlostiach nie je nápor vetra vôbec unavujúci. Ďalším extra doplnkom je robustný hliníkový kryt motora, ktorý je spolu s doplnkovým padacím rámom vynikajúcou ochranou motorky. Dokonca ani keď neplánujete s motorkou náročné offroadové vložky, tak táto sada doplnkov je investíciou, ktorá sa vám jednoznačne oplatí. Turistický potenciál maximalizuje sada hliníkových kufrov, ktoré pre Hondu vyrobili v Touratechu. V porovnaní s minuloročnými kuframi, ktoré boli kombináciu plastu a hliníkových časti je rozdiel v kvalite naozaj veľký. Potešia aj svojim objemom, ktorý dosahuje veľmi slušných 102 l (zadný 36 l, pravý 32 l a ľavý 34 l) a pre dvojčlennú posádku by nemal byť problém nabaliť sa aj na dlhší výlet. Posledným doplnkom je elektronický asistent radenia (Quickshifter), ktorý pracuje v oboch smeroch a čiastočne tak nahradí komfort dvojspojkového automatu DCT, ktorý sme si užívali v minulej sezóne. 

Honda CRF1000L Africa Twin opäť v redakcii

Pridaj komentár

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Najčítanejšie

Partneri